  • Data: 2016-06-15 13:54:59
    Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    a jakei auto i silnik?

    > Dolewam z litr na miesiąc co u mnie przekłada się na jakieś 2-3kkm.

    troche sporo - jak chcesz go dobic to po prostu lej tani olej i czesc
    przy okazji jakiejś robotki pod glowica zrobisz te uszczelniacze (choc
    to stosunkowo tanie do zrobienia powinno byc to nie jestem zwalania
    głowicy bez powodu jak jest szczelna).

    > Hamulce na razie OK, przegląd wczoraj przeszedł i to uczciwie.

    to byl zart:)

    > Progi, tylne nadkola, tyle z rzeczy widocznych. O niewidocznej reszcie
    > wolę nie wiedzieć - po co się martwić :)

    ja bym wolal wiedziec i wlozylbym glowe pod podwozie by obejrzeć. ale
    jak przeszedł uczciwy przeglad to dziur nie ma. jesli jednak jest
    korozja to jak chcesz nium troche pojezdzic to maluj to czymkolwiek
    (czymkolwiek co mozna klasc na rdzę - stalochron czy corrinę). i tak
    regularnie co roku

    > Na początku po odpaleniu przez parę sekund się swieci.

    a to dla ciebie powinno byc juz ostrzezenie - jak sie swieci kilka
    sekund to mozesz miec do wymiany pompę oleju. imalem taki przypadek w
    swoim punciaku 1.3jtd. W ASO jak zamawialem pompę to czlowiek pierwszy
    raz slyszal zeby ktos pompę oleju wymieniał:) ale u mnie szacowany
    przebieg to teraz jakies 500kkm:) Tez mialem taki objaw ze pozno gasla
    kontrolka. Im zimniejszy tym dluzej byl bez smarowania. rekordowo
    przejechalem jakies 5km do mechanika bez cisniuenia oleju i nie nie
    bierze oleju po tej akcji (a byla wymieniona jedynie pompa) a problemy
    zniknęły.

    > Nie zauważyłem niebieskiego dymu. Ale po prawdzie to nie obserwowałem
    > tego zbyt uważnie. Trzeba będzie sprawdzić z czyjąś pomocą, bo sam tego
    > nie zobaczę.

    nie trzeba innej osoby - odwrc glowe przez otwarte drzwi i patrz czy za
    tobą robi się niebiesko:)
    przy takim zuzyciu oleju powinno byc widac juz dym.