  • 21. Data: 2010-12-12 21:23:50
    Temat: Re: Oko?oprogramistycznie - praca zdalna
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 12 Dec 2010 21:55:28 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

    >OK. A co z argumentem, ktory poruszylem? Pracownik "biurowy" w
    >rzeczywistosci pracuje 8h + czas dojazdu. Twoj zdalny nawet nie ma 8h, a
    >7h wymagane :)

    JE nigdzie nei napisalem ze PRACUJE od 9 do 4. Pracuje 40 godzin
    tygodniowo. Ja napisalem ze MA BYC DOSTEPNY od 9 do 4.

    W zadnym kraju czas dojazdu do parcy nei zalicza sie do czasu pracy.

    Dla mnie idealny model to "flexible hours" - pracuje rano z domu a
    okolo 10 - 11 pojawiam sie w pracy

    A.L.

  • 22. Data: 2010-12-12 21:41:47
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2010-12-12 22:23, A.L. pisze:

    > JE nigdzie nei napisalem ze PRACUJE od 9 do 4. Pracuje 40 godzin
    > tygodniowo. Ja napisalem ze MA BYC DOSTEPNY od 9 do 4.

    OK, rozumiem.

    > W zadnym kraju czas dojazdu do parcy nei zalicza sie do czasu pracy.

    Tak, ale roznica miedzy Stanami a Polska jest kolosalna!! Inne sa
    realia, wiec trudno to porownywac. Po prostu nie do przecenienia. Juz
    mowie o co chodzi - w skrocie: w Stanach (przebywalem kilka miesiecy)
    jezdzilem do pracy do biura na godz. 9 albo 9:30 10 mil (mieszkanie w
    centrum, praca na peryferiach), zajmowalo mi to dokladnie 15 minut.
    Korkow zero (ze dwa razy mi sie zdarzylo, ze z express waya musialem
    zjechac na lokalne drogi, bo byl korek, ale wtedy korek wyminalem). W
    Polsce - infrastruktura to kaplica. Wiec trzeba te dodatkowe 1.5h
    doliczyc. Tutaj dlugo jeszcze pewne rzeczy sie nie zmienia. Przestaje
    nawet miec nadzieje, ze moje dzieci beda mialy lepiej.

  • 23. Data: 2010-12-12 22:41:32
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 12 Dec 2010 22:41:47 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >doliczyc. Tutaj dlugo jeszcze pewne rzeczy sie nie zmienia. Przestaje
    >nawet miec nadzieje, ze moje dzieci beda mialy lepiej.

    Drogi Kolego, 15 minut to niebywale szczescie i zupelnie nietypowy
    osiag. Zalezy gdzie sie meiszka. Ja meiszkam na prowincji, wiec mam
    owe 15 minut. Ale zdarzylo sie ze mieszkalem nei na prowincj (Atlanta,
    Seattle, Filadelfia) i czas byl godzina - poltorej godziny w jedna
    strone, a moja malzonka pobila moj rekord osiagajac 3 godziny w jedna
    strone (Connecticut, na slynnej z korkow Meritt Parkway)

    Korki w neiktorych miejscach USA sa niewyobrazalne dla mieszkanca
    Polski, zwlaszcza w wielkich miastach Nowy Jork ( Long Island
    Expressway - "najdluzszy parking na swiecie"). Ale nawet na prowincji
    gdzie meiszkam, dojazd autostrada do miasta w poludnie trwa 15 minut.
    W godzinach szczytu - godzina najmarniej. I niestety, nei ma gdzie
    zjechac zeby korek ominac. Chyba ze sie chce wyladowac w jeszcze
    wiekszym korku.

    A.L.

    P.S> Poza tym, "mieszkanie w centrum, praca na peryferiach" to jazda
    "pod prad"

  • 24. Data: 2010-12-13 06:16:10
    Temat: Re: Okołoprogramistycznie - praca zdalna
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Fri, 10 Dec 2010 17:07:16 +0100, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    >* elastyczny czas pracy - i tak się trzeba zdyscyplinować; niby
    > możesz wstać o 12 i pracować te 8 godzin, ale taki plan dnia
    > jest dobry dla naćpanych studentów;

    O ile to nie help desk, to nie musisz pracowac 8h -- musisz pracowac
    na tyle wydajnie, zeby efekty byly jakbys 8h _siedzial_ w biurze.

    Nadal ze swieczka w reku mozna szukac pracodawcow, ktorzy maja
    swiadomosc, ze czescia skladowa pracy programisty jest myslenie.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 25. Data: 2010-12-13 06:31:32
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 07:16:10 +0100, Maciej Pilichowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Nadal ze swieczka w reku mozna szukac pracodawcow, ktorzy maja
    > swiadomosc, ze czescia skladowa pracy programisty jest myslenie.

    Jak dla mnie, to praca programisty jest przyblizona do pracy pisarza.
    Piszac ksiazke trzeba sie skupic, miec nastroj do myslenia itp...
    Przy pisaniu programu jest podobnie:)
    I wez tu jakiemus komunistycznemu prezesowi wytlumacz taka zaleznosc.

  • 26. Data: 2010-12-13 13:19:59
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Mon, 13 Dec 2010 07:31:32 +0100, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >I wez tu jakiemus komunistycznemu prezesowi wytlumacz taka zaleznosc.

    Wiem cos o tym, jak programista nie wali po klawiszach, to
    jednoznacznie nie pracuje.

    W sumie najlepiej podsumowuje to odcinek z Dilberta, niestety nie mam
    obrazka, wiec tylko slownie, jak to Wally poszedl do szefa i pyta, czy
    moglby pracowac zdalnie.

    S -- Nie.
    W -- Ale i tak nie jestes w stanie zmierzyc na ile pracuje.
    S -- Kiedy jestes tutaj, wygladasz na nieszczesliwego, a to tak jakbys
    pracowal.
    W -- A gdyby w domu pracowal w niewygodnych warunkach?
    S -- Hmm.
    Ostatni rysunek: Wally siedzi w domu, w fotelu, siny na twarzy, z
    zacisnietym imadlem na glowie i mysli:
    W -- Haha, ale go oszukalem, wcale nie jest mi tak niewygodnie!

    :->

    milego dnia, hej

  • 27. Data: 2010-12-14 14:22:18
    Od: "Roman" <p...@k...onet.pl>

    dojazd, chyba że zawsze masz mozliwość czytania książki w środkach
    > komunikacji miejskiej (ale jeśli pracujesz w godzinach biurowych, to
    > często są tak zatłoczone, że komfort takiego czytania zbiega do 0, więc
    > trzeba zakładać, że to jednak jest czas stracony).

    w tym wypadku polecam audiobooki :)

    Roman

  • 28. Data: 2010-12-15 15:53:28
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Mon, 13 Dec 2010 07:16:10 +0100 Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > O ile to nie help desk, to nie musisz pracowac 8h -- musisz pracowac
    > na tyle wydajnie, zeby efekty byly jakbys 8h _siedzial_ w biurze.

    Ale wiesz, że nie istnieje taki przelicznik. :) Mnie raczej
    chodziło o to, że bez dyscypliny czasowej trudno o sensowną
    organizację pracy jako takiej.

    w.

  • 29. Data: 2010-12-15 18:31:45
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/13/2010 07:16 AM, Maciej Pilichowski wrote:

    > O ile to nie help desk, to nie musisz pracowac 8h -- musisz pracowac
    > na tyle wydajnie, zeby efekty byly jakbys 8h _siedzial_ w biurze.

    Ja z obserwacji własnych widzę, że 8h w biurze to jakieś 4h normalnej
    pracy. No może trochę więcej, ale naprawdę niewiele. Zobaczyłem to
    naprawdę wyraźnie, kiedy zmniejszyłem wymiar swojej pracy z całego etatu
    na pół (mniej więcej) + praca zdalna. Okazało się, że jestem w stanie
    spokojnie zrobić tyle samo, co na cały etat. Co było o tyle
    nieprzyjemnym spostrzeżeniem, że byłem pewien, że pracuję sumiennie i
    bez zbędnych kaw i gadek. A tu... Brutusie...

    JD

  • 30. Data: 2010-12-16 05:24:43
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 15 Dec 2010 16:53:28 +0100, Wojciech Muła

    >Ale wiesz, że nie istnieje taki przelicznik. :)

    ? Oczywiscie, ze tak. Przeciez nikt nie mierzy czasu siedzenia w
    fotelu w domu, tylko czyste efekty pracy.

    >Mnie raczej
    >chodziło o to, że bez dyscypliny czasowej trudno o sensown?
    >organizację pracy jako takiej.

    Jasne.

    milego dnia, hej