-
1. Data: 2010-12-07 09:49:43
Temat: fizyka punktow z polaczeniami
Od: "fir" <p...@p...onet.pl>
ktos bawil sie kiedyś programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
zrobić - teraz w końcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia
fir
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-12-07 10:07:08
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: "fir" <p...@p...onet.pl>
> W dniu 07.12.2010 10:49, fir pisze:
> > ktos bawil sie kiedy¶ programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
> > i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
> > zrobiæ - teraz w koñcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
> > sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
> > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
> > czastek ktore s± zwiazane nie mam wiekszego pojecia
>
> Ja siê trochê bawi³em jakim¶ jej b. prostym wariantem.
> Hobbistycznie napisa³em grê która to wykorzystuje:
> http://qwak.w8.pl/project:abcg
> (aktualnie open source - GPL)
>
> Na stronie jest te¿ prezentacja wyja¶niaj±ca jak dzia³a ta
implementacja
> fizyki. W samej prezentacji m.in. odno¶niki do dalszej literatury.
>
> Pozdrawiam,
> Piotr
>
ok, much tnx, sprawdze to :)
fir
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2010-12-07 10:08:27
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: qwak <q...@w...pl>
W dniu 07.12.2010 10:49, fir pisze:
> ktos bawil sie kiedyś programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
> i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
> zrobić - teraz w końcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
> sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
> ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
> czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia
Ja się trochę bawiłem jakimś jej b. prostym wariantem.
Hobbistycznie napisałem grę która to wykorzystuje:
http://qwak.w8.pl/project:abcg
(aktualnie open source - GPL)
Na stronie jest też prezentacja wyjaśniająca jak działa ta implementacja
fizyki. W samej prezentacji m.in. odnośniki do dalszej literatury.
Pozdrawiam,
Piotr
--
Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
http://kiedygdzie.co
-
4. Data: 2010-12-07 15:37:24
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: A.L. <l...@a...com>
On Tue, 07 Dec 2010 10:49:43 +0100, "fir"
<p...@p...onet.pl> wrote:
>ktos bawil sie kiedyś programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
>i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
>zrobić - teraz w końcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
>sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
>ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
>czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia
>
>fir
Zobacz tutaj
http://www.geometrictools.com/
A.L.
-
5. Data: 2010-12-07 17:39:10
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-12-07 10:49, fir wrote:
> ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
> czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia
Zacznij od połaczenia punktów masy za pomocą "sprężynek" działających
zgodnie z prawem Hooke'a i wywierajće na punkty masy siły. Jak ich
będzie dużo (punktów i sprężynek) to dostatecznie (dla zabawy) będa
symulować ciala "prawie sztywne". Zakładając oczywiścieze to czysta
zabawa i nie interesują Cie rozwiązania korzystające np. z MES.
-
6. Data: 2010-12-08 07:53:17
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: "fir" <p...@p...onet.pl>
> On 2010-12-07 10:49, fir wrote:
> > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
> > czastek ktore s± zwiazane nie mam wiekszego pojecia
>
> Zacznij od po³aczenia punktów masy za pomoc± "sprê¿ynek"
dzia³aj±cych
> zgodnie z prawem Hooke'a i wywierajæe na punkty masy si³y. Jak ich
> bêdzie du¿o (punktów i sprê¿ynek) to dostatecznie (dla
zabawy) bêda
> symulowaæ ciala "prawie sztywne". Zak³adaj±c oczywi¶cieze to
czysta
> zabawa i nie interesuj± Cie rozwi±zania korzystaj±ce np. z
MES.
a znasz jakies linki? nawet nie wiem 'co wklikać by cos wyleciało'
[ zrobilem jako wstep prosta 'chmurkę' z czasteczek goniaca za wskaznikiem
myszy
www.fir1664.webpark.pl/miotanie.zip
(jakby cos za wolno szlo to trzeba wcisnac 0 (zero na klawiaturze) pare razy
- jest tam przelaczanie sleepa 0->2ms->4ms - nie wiem dlaczego jednen komp
jakby 'zaookragla' mi czas ramek w gore do 15 ms ]
wiadomo jak jest
update(i)
{
p[i].x+=p[i].vx;
p[i].y+=p[i].vy;
p[i].vx+=Fx(x,y); //potencjal wektorowy / pole sil
p[i].vy+=Fy(x,y);
draw(i)
}
pomyslem czysto 'polowo': jesliby uwzgledniac potencjal sil miedzy czasteczkami
(i sumowac w punkcie i sily od wszystkich wokol) to petla updatu bedzie w
kwadracie od n (a ze n jest duze np 10tys to bardzo zwolni) -
ew mozna zliczyc pole do tablicy ale i tak chyba bedzie wolno - a nawet
wolniej - bo trzebaby je liczyc co ramke
slowem przydalaby sie jakas dobra literatura nt roznych metod robienia
podobnych rzeczy
fir
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2010-12-08 08:05:03
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: "fir" <p...@p...onet.pl>
> On Tue, 07 Dec 2010 10:49:43 +0100, "fir"
> <p...@p...onet.pl> wrote:
>
> >ktos bawil sie kiedy¶ programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
> >i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
> >zrobiæ - teraz w koñcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
> >sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
> >ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
> >czastek ktore s± zwiazane nie mam wiekszego pojecia
> >
> >fir
>
>
> Zobacz tutaj
>
> http://www.geometrictools.com/
>
> A.L.
ok tnx, oblukuje wlasnie
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2010-12-08 08:09:25
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: p...@p...onet.pl
> W dniu 07.12.2010 10:49, fir pisze:
> > ktos bawil sie kiedy¶ programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
> > i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
> > zrobiæ - teraz w koñcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
> > sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
> > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
> > czastek ktore s± zwiazane nie mam wiekszego pojecia
>
> Ja siê trochê bawi³em jakim¶ jej b. prostym wariantem.
> Hobbistycznie napisa³em grê która to wykorzystuje:
> http://qwak.w8.pl/project:abcg
> (aktualnie open source - GPL)
>
> Na stronie jest te¿ prezentacja wyja¶niaj±ca jak dzia³a ta
implementacja
> fizyki. W samej prezentacji m.in. odno¶niki do dalszej literatury.
>
> Pozdrawiam,
> Piotr
>
fizyka tego pociagu fajna, co do mostow to nie moge zczaic od czego zalezy
ze pociag przejedzie po kresce czy przez nia przeleci i to jest troche
zniechecajace - nie zdazylem jeszcze looknac na zrodla ale lookne (to wszystko
wymaga wykrzesania z siebie sporej ilosci fokusa), tnx
fir
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
9. Data: 2010-12-08 08:39:48
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: qwak <q...@w...pl>
W dniu 08.12.2010 09:09, p...@p...onet.pl pisze:
> fizyka tego pociagu fajna, co do mostow to nie moge zczaic od czego zalezy
> ze pociag przejedzie po kresce czy przez nia przeleci i to jest troche
> zniechecajace - nie zdazylem jeszcze looknac na zrodla ale lookne (to wszystko
> wymaga wykrzesania z siebie sporej ilosci fokusa), tnx
Zobacz slajd 12. Kreski położone przez użytkownika na poziomie terenu
stanowią most i są innymi kreskami od pozostałych.
--
Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
http://kiedygdzie.co
-
10. Data: 2010-12-08 09:05:25
Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
Od: " fir" <f...@g...pl>
fir <p...@p...onet.pl> napisał(a):
> ktos bawil sie kiedyś programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
> i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
> zrobić - teraz w końcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
> sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
> ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
> czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia
>
> fir
>
> W dniu 08.12.2010 09:09, p...@p...onet.pl pisze:
>
> > fizyka tego pociagu fajna, co do mostow to nie moge zczaic od czego zalezy
> > ze pociag przejedzie po kresce czy przez nia przeleci i to jest troche
> > zniechecajace - nie zdazylem jeszcze looknac na zrodla ale lookne (to
wszystko
> > wymaga wykrzesania z siebie sporej ilosci fokusa), tnx
>
> Zobacz slajd 12. Kreski po³o¿one przez u¿ytkownika na poziomie
terenu
> stanowi± most i s± innymi kreskami od pozosta³ych.
>
nie mam power pointa ani nawet office (caly dysk zawalony po brzegi muzą)
tak ze ew prezentacji nie dam rady otworzyc
- jakbys pamietal jakies dobre stronki z pamieci to tnx
ja znam tylko jedna fajną
http://freespace.virgin.net/hugo.elias/models/m_main
.htm
http://freespace.virgin.net/hugo.elias/graphics/x_ma
in.htm
[ale tu jest malo o fizyce]
(znalazlem i czytalem ja juz 10 lat temu - pozatym to od lat sie
zbieram do tematu prostej fizyki 2d a nigdy nic niewymodzilem
i nie jestem otrzaskany :[ )
fir
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/