    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ograniczenie prędkości
    Date: Fri, 8 Mar 2019 22:35:38 +0100

    W dniu 2019-03-06 o 07:19, J.F. pisze:

    > no chyba, ze tam zza tira cos wyjedzie, a Ty masz za duza predkosc,
    > aby zahamowac ...

    Dlatego mówi się, ze wyprzedzanie to najbardziej niebezpieczny manewr.
    Nigdy idealnie nie będzie. Jednakże prawdopodobieństwo zdarzenia, że
    ktoś przed TIRem pędzącym 70-100km/h zechce na ręcznym zawrócić jest
    nieporównywalnie mniejsze od tego, że zza niewidocznego wzniesienia czy
    zakrętu coś wyjedzie. Dlatego nadal twierdzę, że ciągnięcie manewru
    wyprzedzania do granic widoczności jest, delikatnie mówiąc, ryzykowne.

    > Mnie i tak po kraju bez autostrad, jakas niewiele wieksza predkosc
    > srednia wychodzi :-(

    To już insza inszość. Ale drugą stroną medalu jest, że wlokąc się za
    TIR'em jadącym wspomnianą 70tką poza miastem, będziesz jedynie z
    zawiścią patrzał na tych, którzy mają średnią 70.

    > niestety - ruch coraz wiekszy, okazji do wyprzedzenia coraz mniej.

    Też nad tym ubolewam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek