  • Data: 2019-03-09 16:08:30
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest tylko jeden z czynników wpływających na bezpieczeństwo i wcale
    > nie najwazniejszy.

    Nie zastanawiałem się nad gradacją czynników. Rozmawiamy o tym, że
    przekraczanie prędkości przy wyprzedzaniu jest bee, więc w sugestii
    kolegi powyżej, jeśli wspomniany TIR np. przyspieszy gdy będziemy go
    wyprzedzać, to po trupach musimy trzymać się limitów prędkości i jechać
    z nim prawie równolegle - bo lepsza czołówka z kimś, kto za minutę czy
    dwie wyjedzie zza zakrętu w oddali niż dociśnięcie gazu, przekroczenie
    limitu prędkości i dokończenie manewru bezpiecznie.

    > I jeśli już coś chcesz twierdzić to daruj sobie oceny
    > w rodzaju "ledwie przyspieszający" tylko posłuż się wielkościa
    > przyspieszenia w m/s2.

    Sądzę, że w złą stronę idziemy z dyskusją. Siedząc za kierownicą nie
    używam kalkulatora i dalmierza i nie przeliczam m/s2. Intencją kierowcy
    jest bezpieczne dokończenie manewru wyprzedzania.

    > Paradoksalnie może się okazać że najwięcej procentowo wypadków przy
    > wyprzedzaniu generują bryki o mocnych silnikach.

    Być może tak jest, choć jak patrze na ostatnie wypadki śmiertelne w
    3mieście, to Corolla w lutym:

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypa
    dek-na-Chwarznienskiej-n131919.html

    i wczoraj Passat - 2 trupy, 3 osoby ranne. Więc auta takie se...
    Oczywiście to jako dygresja a nie argument w jakąkolwiek stronę.

    > Kierowca takiego
    > pokłada nadmierne zaufanie w swoim przyspieszeniu.

    I o tym wyraźnie napisałem w wypowiedzi, którą komentujesz:

    "Oczywiście jest też druga strona medalu - jest duża moc auta więc
    często skłania to kierowców do szarżowania. Jednakże nie o tym piszę."

    --
    Pozdrawiam,
    Marek