-
Data: 2019-03-11 00:28:39
Temat: Re: Ograniczenie prędkości
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-03-09 o 21:12, Jacek Maciejewski pisze:
>> Uważam iż w ogólnej dyskusji precyzyjne wyrażenia również
>> niczego nie wniosą.
> No cóż, wolno ci. Ja wolę precyzję wypowiedzi.
Ok, zatem treningowo przyczepię się kiedyś do Twoich wypowiedzi żądając
precyzji. Interpunkcja również potrafi zmienić znaczenie zdania więc i
ją wezmę pod lupę. Mogę założyć się, że 90% treści Twojego wątku stanie
się dyskusją nie na temat.
> Dobra, to są przekomarzanki. Gdybyś serio zdefiniował problem, można by
> serio porozmawiać. Tak, wiem że to trudne :) Bezpieczeństwo wyprzedzania
> jest zależne od tak wielu czynników że praktycznie dla każdego przypadku
> wyprzedzania inny czynnik będzie dominował i inne będą proporcje tych
> czynników.
No więc odwracasz kota ogonem i po powyższej krytyce przyznajesz mi
rację co do tego, że nie sposób doprecyzować zagadnienie.
> Zatem uogólnienie/uproszczenie typu "pojazd o małym
> przyspieszeniu jest niebezpieczny" są bezsensowne.
Nie zgodzę się. Wylosuj sobie jakiś pojazd o małej mocy typu Yaris -
powiedzmy z przyspieszeniem 16s do setki. Potem auto, które ma
przyspieszenie, powiedzmy 7 do setki. Przelicz sobie jaki czas i drogę
będzie zajmował manewr wyprzedzania TIRa jadącego 70km/h przy wdepnięciu
gazu do dechy w obu przypadkach. Załóż, że nie wisisz na zderzaku TIRa
ani nie wjedziesz mu przed zderzak. Do 16m długości TIRa dodaj więc 20m.
Teraz do wyliczeń dodaj odcinek drogi jaki musisz mieć do pojazdu
jadącego w przeciwnym kierunku by uznać manewr wyprzedzania za
bezpieczny. Oczywiście odcinek ten będzie inny dla obu powyższych
pojazdów bo mocniejsze auto skończy wyprzedzanie szybciej. Załóż, że
auto z naprzeciwka jedzie z przepisową 90tką.
Obstawiam, że dobijesz w okolice kilometra drogi w tych kalkulacjach dla
słabego auta. JF już to przeliczał w tym wątku. Poszukaj sobie.
Na tych ogólnikowym pierdylionie założeń łatwo wykazać moją tezę. Nawet
jeśli wymyślisz sobie inne dane, to zawsze słabsze auto będzie
potrzebowało większego dystansu i czasu na ukończenie manewru = staje
się relatywnie niebezpieczne względem auta mocnego.
> A jeśli chodzi o
> bezpieczeństwo na drodze, nic nie zastąpi myślenia.
Tu pełna zgoda. Dodam również: że myślenia również u wyprzedzanych i
włączających się do ruchu - by patrzeli np. czy ich pas jest wolny z obu
stron.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.19 07:59 Budzik
- 11.03.19 08:16 Jacek Maciejewski
- 11.03.19 08:59 Budzik
- 11.03.19 08:59 Budzik
- 11.03.19 09:29 kk
- 11.03.19 10:18 p...@g...com
- 11.03.19 12:59 Budzik
- 11.03.19 12:59 Budzik
- 11.03.19 13:27 J.F.
- 11.03.19 13:59 Budzik
- 11.03.19 17:34 J.F.
- 11.03.19 21:08 kk
- 12.03.19 10:18 p...@g...com
- 12.03.19 13:59 Budzik
- 12.03.19 13:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=