  • 71. Data: 2012-05-21 17:24:40
    Temat: Re: Ogórek na dziś, czyli 3 busy na 7 i dzielna policja.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-21 16:58, de Fresz pisze:

    > O, znowu mnie ominęła jakaś rewolucja kulturowa. Ale nie, rozglądam się
    > po ulicach i dalej nie widzę, żeby ~20% społeczeństwa to byli bezrobotni
    > kolorowi, z których co dziesiąty ma spluwę za paskiem i chętnie
    > pokozaczy pigsom. Naprawdę jesteś tak e.... naiwny, żeby sądzić iż
    > brutalne metody hamerykanckich szeryfów wzięły się tylko z tamtejszego
    > zamiłowania obywateli do twardego egzekwowanie przepisów?

    Wszyscy tu stwierdzili, że ichnie i nasze "metody" dzieli przepaść".
    Między kumplowską pogawędką na tylnym siedzeniu, a trzymaniem
    sprawdzanego kierowcy pod bronią jest sporo miejsca na inne zachowania.

    Uważasz, że u nas jest prawidłowo - ok. Ja uważam, że nie. Zresztą wielu
    policjantów także.

  • 72. Data: 2012-05-21 17:34:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-21 17:24:40 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > Wszyscy tu stwierdzili, że ichnie i nasze "metody" dzieli przepaść".

    I dobrze, że dzieli. Gdybyś nie zauważył, mamy tu na Wisłą nieco inny
    poziom i charakter zachowań kryminalnych. Szczęśliwie policjanci
    odróżniają zazwyczaj dość dobrze sprawcę WYKROCZENIA od potencjalnego
    PRZESTĘPCY niebezpiecznego dla nich oraz osób postronnych.

    > Między kumplowską pogawędką na tylnym siedzeniu, a trzymaniem
    > sprawdzanego kierowcy pod bronią jest sporo miejsca na inne zachowania.

    Jeśli mam wybierać, to zdecydowanie wolę to pierwsze i jakoś
    niespecjalnie widzi mi się zaostrzanie obecnej sytuacji. Ale jak lubisz
    być rzucany na maskę i obmacowany, to po prostu napomknij o tym
    policmastrom, jeśli Cię kiedyś tam zatrzymają, myślę, że nie będą mieli
    nic przeciwko przećwiczeniu sobie technik interwencyjnych na tak
    chętnym figurancie.

    > Uważasz, że u nas jest prawidłowo - ok. Ja uważam, że nie. Zresztą
    > wielu policjantów także.

    Widać Ty i ci policjanci oglądacie za dużo hamerykanckich filmów.
    Szczęślwie jesteście w mniejszości.

    de Fresz

  • 73. Data: 2012-05-21 17:48:14
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 21 May 2012 16:46:52 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Po odpowiedziach niektórych wnoszę, że nie mieli nigdy zajęcia, w którym
    > na szali stawiali swoje życie jeśli coś pójdzie źle.

    Znaczy co, uważasz że na tej grupie nie ma, nie wiem, drwali? Rybaków?
    Strażaków? Osób pracujących na wysokościach?

    Bo chyba nie mówisz o policji, która w ogóle się nie załapuje do
    top 10 jeżeli chodzi o liczbę zgonów podczas pracy.

    Jeżeli 2 razy większe ryzyko śmierci podczas pracy od kogoś siedzącego
    na dupie za biurkiem powoduje, że można bić ludzi i grozić im bronią
    tak na wszelki wypadek, to wolę nie myśleć, jakie rzeczy wolno robić
    drwalom czy rybakom.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    ST995i i NTV650

  • 74. Data: 2012-05-21 18:03:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-21 17:48, Leszek Karlik pisze:
> [...]
    >
    > Znaczy co, uważasz że na tej grupie nie ma, nie wiem, drwali? Rybaków?
    > Strażaków? Osób pracujących na wysokościach?

    Właśnie takie zawody miałem na myśli. Sam tak pracowałem. Znam od środka
    sposoby minimalizowania ryzyka i uwagę, jaką poświęca się w takij pracy
    własnemu (i kolegów) bezpieczeństwu.

    Gdy widzę potem policjantów, którzy myślą, że ich praca to
    przyjacielskie pogawędki - dostrzegam ich brak kompetencji. Dziwisz się?

    Mnie za to dziwi, że na tej grupie nikt nie widzi tego w taki sposób,
    jak ja. Wszyscy tylko o pałowaniu i nadmiernej brutalności. Za dużo
    telewizji?

  • 75. Data: 2012-05-21 18:07:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-21 17:34, de Fresz pisze:

> [...]
    > odróżniają zazwyczaj dość dobrze sprawcę WYKROCZENIA od potencjalnego
    > PRZESTĘPCY niebezpiecznego dla nich oraz osób postronnych.

    Jasne, jasne. A potem grupa gości wali 200 na godzinę uciekając przed
    pościgiem bo wie, że jak się nie wypieprzy to zupełnie niczym nie
    ryzykuje. No bo co ich spotka? To samo, co jakby nie uciekali i
    zatrzymali się do kontroli.

    Nie zapominajmy, od czego zaczęła się dyskusja: trzech gości uciekało
    przed pościgiem.

  • 76. Data: 2012-05-21 18:38:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-21 18:07:16 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > Jasne, jasne. A potem grupa gości wali 200 na godzinę uciekając przed
    > pościgiem bo wie, że jak się nie wypieprzy to zupełnie niczym nie
    > ryzykuje.

    Primo - obejrzałem ten filmik propagandowy 3 razy i dalej ni hu hu nie
    widzę, aby tam ktoś przed kimś uciekał. No ale pewnie musisz mieć wgląd
    do (utajnionego zgaduję) materiału policmajstrów, który to dokładnie
    pokazuje.

    > No bo co ich spotka? To samo, co jakby nie uciekali i zatrzymali się do
    > kontroli.

    Zacznij zbierać podpisy pod obywatelską inicjatywą ustawodawczą, aby
    sprawcy takiego wykroczenia (póki co, miejmy nadzieję, że zmienisz
    kwalifikacje na zbrodnię przeciwko ludzkości lub coś w tym guście) byli
    niezwłocznie karani na miejscu przez funkcjonariuszy conajmniej
    pałowaniem - ftedy sie nauczom. 100 batów sugerował na początek.
    Jak się ogłosisz w Fuckcie czy innym Superaku, z łatwością zbierzesz
    wymagane set tysięcy podpisów (raptem 100k potrzeba, jeśli mnie pamięć
    nie zwodzi).

    > Nie zapominajmy, od czego zaczęła się dyskusja: trzech gości uciekało
    > przed pościgiem.

    Ja nic takiego nie widziałem.

    de Fresz

  • 77. Data: 2012-05-21 21:20:17
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-05-21 18:03, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Mnie za to dziwi, że na tej grupie nikt nie widzi tego w taki sposób,
    > jak ja. Wszyscy tylko o pałowaniu i nadmiernej brutalności. Za dużo
    Czy to są pracownicy ZUS czy innego NFZ że mają być całą zmianę wkur....?
    Normalnie,dla nich to codzienność,a płacący podatek na ulicy nie są
    bandziorami(chyba że alimenty nie zapłacone)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 78. Data: 2012-05-22 01:40:02
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 21 May 2012 18:03:08 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Właśnie takie zawody miałem na myśli. Sam tak pracowałem. Znam od środka
    > sposoby minimalizowania ryzyka i uwagę, jaką poświęca się w takij pracy
    > własnemu (i kolegów) bezpieczeństwu.

    I uważasz, że minimalizacja ryzyka ze strony polskiej policji powinna
    polegać na brutalizacji interakcji ze społeczeństwem, któremu mają
    służyć? W imię czego, skoro policja nie jest istotnie narażona na ryzyko
    w porównaniu z takimi zawodami?

    > Gdy widzę potem policjantów, którzy myślą, że ich praca to
    > przyjacielskie pogawędki - dostrzegam ich brak kompetencji. Dziwisz się?

    Nie, nie dziwię się, widzę efekt Krugera-Dunninga w działaniu. Plus
    efekt halo, rozszerzanie swoich doświadczeń na zupełnie niezwiązane
    z nimi pola.

    Jeżeli obywatele uważają, że z policją można przyjacielsko pogadać,
    to policjanci mogą czuć się dużo bardziej bezpiecznie. Celowanie
    przy byle okazji z broni palnej do osób znajdujących się po drugiej
    stronie cienkiej niebieskiej linii to bardzo kiepski sposób na
    zapewnienie sobie bezpieczeństwa.

    Proponuję porównanie amerykańskich statystyk strzelanin policyjnych
    z tym, że w Niemczech w roku 2011 policja oddała w sumie 85 strzałów
    w starciach z ludźmi, z czego 49 było ostrzegawczych a 36 to strzały
    do ludzi (15 rannych i 6 zabitych).

    Ja rozumiem, że naoglądałeś się filmów i uważasz, ze profesjonalny
    policjant to jednego dnia na strzelnicy powinien wystrzelać więcej
    amunicji niż niemiecki policjant przez cały rok, ale wbrew pozorom
    zadaniem policji nie jest strzelanie do ludzi, zadaniem policji
    jest chronienie ludzi. Użycie broni palnej jest ostatecznością.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    ST995i i NTV650

  • 79. Data: 2012-05-22 07:25:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-22 01:40, Leszek Karlik pisze:
> [...]
    > zadaniem policji nie jest strzelanie do ludzi, zadaniem policji
    > jest chronienie ludzi. Użycie broni palnej jest ostatecznością.

    Szkoda gadać. Zapewne nie zauważyłeś, że ani razu nie sugerowałem
    wyciągania broni. Nie ma to jak doprowadzenie dyskusji do absurdu i
    udowodnienie tym swoich racji.

  • 80. Data: 2012-05-23 13:21:44
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-05-21 18:38, de Fresz pisze:

> [...]
    > kwalifikacje na zbrodnię przeciwko ludzkości lub coś w tym guście) byli
    > niezwłocznie karani na miejscu przez funkcjonariuszy conajmniej

    A ja sie pytam, gdzie jest Dredd!

    pozdr
    newrom
    --