    From: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Ogórek na dziś, czyli 3 busy na 7 i dzielna policja.
    Date: Tue, 22 May 2012 01:40:02 +0200

    On Mon, 21 May 2012 18:03:08 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Właśnie takie zawody miałem na myśli. Sam tak pracowałem. Znam od środka
    > sposoby minimalizowania ryzyka i uwagę, jaką poświęca się w takij pracy
    > własnemu (i kolegów) bezpieczeństwu.

    I uważasz, że minimalizacja ryzyka ze strony polskiej policji powinna
    polegać na brutalizacji interakcji ze społeczeństwem, któremu mają
    służyć? W imię czego, skoro policja nie jest istotnie narażona na ryzyko
    w porównaniu z takimi zawodami?

    > Gdy widzę potem policjantów, którzy myślą, że ich praca to
    > przyjacielskie pogawędki - dostrzegam ich brak kompetencji. Dziwisz się?

    Nie, nie dziwię się, widzę efekt Krugera-Dunninga w działaniu. Plus
    efekt halo, rozszerzanie swoich doświadczeń na zupełnie niezwiązane
    z nimi pola.

    Jeżeli obywatele uważają, że z policją można przyjacielsko pogadać,
    to policjanci mogą czuć się dużo bardziej bezpiecznie. Celowanie
    przy byle okazji z broni palnej do osób znajdujących się po drugiej
    stronie cienkiej niebieskiej linii to bardzo kiepski sposób na
    zapewnienie sobie bezpieczeństwa.

    Proponuję porównanie amerykańskich statystyk strzelanin policyjnych
    z tym, że w Niemczech w roku 2011 policja oddała w sumie 85 strzałów
    w starciach z ludźmi, z czego 49 było ostrzegawczych a 36 to strzały
    do ludzi (15 rannych i 6 zabitych).

    Ja rozumiem, że naoglądałeś się filmów i uważasz, ze profesjonalny
    policjant to jednego dnia na strzelnicy powinien wystrzelać więcej
    amunicji niż niemiecki policjant przez cały rok, ale wbrew pozorom
    zadaniem policji nie jest strzelanie do ludzi, zadaniem policji
    jest chronienie ludzi. Użycie broni palnej jest ostatecznością.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    ST995i i NTV650