eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Date: Sat, 18 Mar 2017 23:18:03 +0100

    news:slrnocrbdr.6ba.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Tylko chłodzenie peltierem jest tu cyzelatorstwem, w dodatku w tym
    > przypadku niepotrzebnym. Chciałem tylko zwrócić uwagę na sposób
    > detekcji fotodiodą. Nie fotorezystorem, nie fototranzystorem. Chińskie
    > fotoogniwo to też fotodioda, tak samo się to włącza w układ. Najlepiej

    Ja nie twierdzę, że jest inaczej. Tylko diabeł w szczegółach jest... może po
    prostu wypróbować każdą z opcji odbiorczych?
    Skoro, jak wyszło, że zwykłę diody mrygną mi odpowiedni często, to wystarczy
    się skupić na części odbiorczej...?

    > zrobić test -- nadajnik, odbiornik, a pomiędzy nimi emulator bunkra
    > w postaci optycznego filtara ledwiecoprzepuszczającego, zrobionego
    > z byleczego. Wtedy się okaże, czy te ogniwa wydolą (w razie czego mam
    > porządne diody gdzieś w szpargałach).

    Nie... no jasne, że próby, już mnie doświadczenie nauczyło, że robić coś na
    hura, to się zemścić może, bo co z tego, że zrobię wspaniały układ,
    zamontuję 10 mikrokomputerów z obróbką DSP, SDR, PCM, PKP (oj, to nie ten
    skrót...), w czasie rzeczywistym... jak układ nie będzie miał co obrobić, bo
    albo od razu sam scałkuje odebrane światło, czyniąc tym samym zwykły
    odbiornik po natężeniu (na bliskie odległości może zadziała) do którego
    wystarczy zwykły wzmacniaczyk na TG5 przedstawiony w książce
    Wojciechowskiego "Elektronika dla wszystkich" na niewielkie odległości, albo
    nic nie da, bo wydolność będzie mieć do 1 kHz (gdzie ewentualnie jakaś
    pierońsko silna kompresja może by coś dała).

    (C) Kabaret Neo-Nówka.