eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony. › Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.
  • Data: 2014-01-04 23:47:27
    Temat: Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 17:38:57 +0100, KS napisał(a):

    > W kontekście tragedii z Kamienia Pomorskiego warto przypomnieć, że nie
    > tak dawno, bo w kwietniu 2013 roku, Sejm głosami posłów z PO i SLD
    > odrzucił projekt nowelizacji kodeksu karnego przewidujący zaostrzenie
    > kar dla pijanych kierowców.

    No tak, ale czy obecny kodeks karny jest jakiś szczególnie pobłażliwy?
    2 lata więzienia za jazdę po alkoholu i 12 lat więzienia za wypadek.
    To jest dużo, a jednak nie działa.
    Nie tak dawno jazda po alkoholu była tylko wykroczeniem, a jednak zmiana
    kwalifikacji na przestępsto i kara więzienia kierowców po kielichu nie
    przestraszyła.

    > Projekt nowelizacji autorstwa Solidarnej Polski przewidywał
    > wprowadzenie możliwości orzekania przez sądy konfiskaty na rzecz Skarbu
    > Państwa pojazdu należącego do pijanego kierowcy.

    To stawiałoby w dużo gorszej sytuacji kierujących własnymi pojazdami niż
    tych którzy kierują czyimiś pojazdami, pomimo że jedni i drudzy popełniają
    dokładnie to samo przestępstwo.
    Podobnie nie ma uzasadnienia żeby kogoś kto po pijaku kieruje starym
    struclem karać dużo łagodniej niż kogoś kto jechał droższym samochodem.
    Jazda po pijanemu to przestępstwo, sąd ma dość dobre możliwości (nie tylko
    formalne) oceny zamożności sprawcy i na tej podstawie może karać po prostu
    odpowiednio dostosowaną grzywną.
    A po samochód wtedy przyjdzie komornik.

    > Ponadto projektodawcy
    > wnosili, aby wizerunek osoby skazanej za prowadzenie pojazdu w stanie
    > nietrzeźwości mógł być publikowany publicznie.

    Jednej rzeczy w tym nie rozumiałem - dlaczego publicznie miałby być
    publikowany wizerunek tylko pijanych kierowców?
    Państwo powinno publikować wizerunki i dane osobowe wszystkich skazanych
    prawomocnymi wyrokami sądów, wraz z informacją za co i na jaką karę został
    skazany.

    > Wątpię by teraz miało sie coś zmienić. A to że teraz ryczą w mediach, to
    > tak jak z tą krową co dożo ryczała...

    Ryczeć już przestają, przecież trzy dni minęły, w mediach to wieczność.