    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odwołanie od decyzji TU
    Date: Mon, 8 Aug 2011 09:45:27 +0000 (UTC)

    On 2011-08-08, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Każda część, którą posiadasz w motocyklu, jest częścią używaną.
    > Obojętnie w jakim jest stanie, jest NIE JEST to część nowa. Więc jak
    > chciałbyś aby TU wyceniło tą część jako nową, jak nową nie jest?

    Gdyby nie bylo szkody, nie musialbym jej wymieniac. A ze moge dostac
    tylko nowa? To nie jest moj problem.

    > Nie, możesz kupić używaną.

    Gorzej jak uzywek nie ma.

    > Naginasz. Ale jeśli tak twierdzisz, to zlikwiduj szkodę bezgotówkowo.
    > Nie widzę problemu, TU też nie widzi w takiej sytuacji problemu.

    Jak masz nietuzinkowy samochod/motocykl to z uzywkami jest problem.
    Czemu mam likwidowac bezgotowkowo? Jest szkoda, przywrocenie do stanu z
    przed szkody wynosi X PLN i tyle mam dostac. Co z nimi zrobie to juz
    moja sprawa, moge jezdzic poobijanym i TU nic do tego. Pojazd stracil na
    wartosci, wiec maja mi to zrekompensowac w sposob wybrany przeze mnie.

    > Możesz spróbować napisać do nich z taką prośbą ale nie licz na pozytywną
    > odpowiedź. Ceny części są unormowane. Jak dostaniesz drożej Twój
    > problem, jak dostaniesz taniej, to zaoszczędzisz.

    No to na podstawie czego biora cene tych czesci? Wytlumacz mi to. Czesci
    sa w ASO, nie ma zamiennikow. Przyklad: tlumik w ASO 4300 PLN, wg. ceny
    TU 800 PLN. To jest unormowana cena? Uprzedzajac pytanie - we wszystkich
    ASO ceny sa praktycznie identyczne.

    > Nie musisz się z opinią TU zgadzać, możesz ich podać do sądu. Ale w
    > świetle prawa, najpierw powinieneś się odwołać i poprosić o ponowną
    > kalkulację.

    W moim wypadku to juz bedzie trzecia, zrobili teraz zagrywke pod szkode
    calkowita juz bez dokladnego wyliczenia. Uwazasz to za uczciwa praktyke?

    > Nie. Skąd takie przypuszczenia...

    Bo bronisz TU, w gaszczu watkow ze TU wycenil szkode na smieszna kwote,
    albo lekko stukniete auto uznal za szkode calkowita. Troche odstajesz.

    > Według klienta, bo klient chciałby zawsze więcej niż mu się należy.

    Klient chce tyle ile stracil.

    > Nie nosi miana rzeczoznawcy, tylko likwidatora.

    Likwidator siedzi w biurze i przerzuca papiery. Pan ktory robi
    dokumentacje i wyliczenie jest rzeczoznawca.

    --
    Artur