  • Data: 2013-11-02 22:06:53
    Temat: Re: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 21:26:49 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

    > Pod warunkiem, że przeprowadzimy się do termosu :-)
    >
    > No i poszło...
    >
    > Ludzie zajmijcie się czymś rozsądnym.
    >
    > Autor nie podał celu.
    >
    > Pomysł w tej postaci jest bez sensu, co zresztą sam zauważył nazywając go
    >
    > szalonym.
    >
    > Ja nieco zabawnie przedstawiłem mój pogląd na sprawy energii i starałem się
    >
    > pokazać w jakim przypadku mogłoby mieć to sens.
    >
    > Inny pomysł kolegi, który proponował wystawienie za okno też ma sens.
    >
    > Niestety. Coraz częściej powstają pomysły ograniczenia kosztów energii.

> [...]

    Masz rację ze nasz świat i wszechświat są pełne darmowej energii. Czy kogokolwiek coś
    kosztowało zrobienie węgla na Śląsku. Nic nie kosztowało. Koszt przemysłowego
    pozyskania energii z darmowych źródeł jest drogi. Dlatego powinniśmy efektywnie
    wykorzystywać energię. Czasami wykorzystanie jest słabo opłacalne. A czasami warto to
    zrobić. Stosunkowo niewielkim kosztem odzyskuję ciepło z wody po kąpaniu. Bez
    odzyskiwania jedna kąpiel kosztowała nas prawie dwa złote. Teraz sporo mniej niż
    złotówkę. Koszt instalacji ok tysiąc złotych. Czy jestem tak biedny żebym musiał
    odzyskiwać w ten sposób ciepło? Nie. Ale ten tysiąc złotych co nie wydam rocznie na
    prąd potrafię zagospodarować. A co do komputera którym się zachwycasz. Musiał być do
    dupy skoro się nie przyjął.