  • Data: 2013-11-02 22:07:46
    Temat: Odp: Odp: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cztery osoby, 400W. Do tego kilka żarówek, jakiś komputer, telewizor,
    > woda w wannie, zupa na gazie, kawa w czajniku. Takiej mocy "znikąd" robi
    > się kilowat. Nieduży dom, ze 150 metrów przegród, po 0.15W/m×K, to jest
    > 22,5W/K. Nie musi być termos, żeby przy *średniej* temperaturze około
    > zera dało się mieszkać bez ogrzewania.
    Nie da się już przy 10 stopniach.
    Musi być dostarczana energia.
    Po gorącym lecie nie miałem jeszcze ogrzewania we wrześniu.
    Temperatura 10 stopni na zewnątrz. Farelka 2000 W nie dawała rady nagrzać
    jednego pomieszczenia do 18 stopni.
    Po podłączeniu pieca 30kW temperatura domu uzyskiwała możliwe do życia
    warunki po trzech dniach grzejąc podłogówką.

    To o czym piszesz, wydaje mi się możliwe do zastosowania w tzw. domach
    pasywnych.
    No ale tam wykorzystujemy duże powierzchnie szklane od południa do
    ogrzewania wnętrza poprzez promieniowanie słońca.
    W klasycznym z małymi oknami po każdej stonie domu - nie uda się.
    Czterema oknami wleci trochę energii, a 10 wyleci.

    --
    -- .
    pozdrawiam