  • 1. Data: 2013-11-01 12:27:27
    Temat: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam szalony pomysł:

    Mam lodówkę stojącą obok ściany zewnętrznej.

    Mogę przekuć dwa otwory w ścianie. Dodatkowo mogę zlepić ze styropianu
    komorę, która załozona na tylną ściankę lodówki zakryje całkowicie
    radiator. Dalej chyba jasne. Komora podpięta w dwa otwory w ścianie
    samoczynnie powoduje konwekcję powietrza w wyniku grzania radioatora,
    lodówka ma zimą na radioatorze pojedyncze stopnie, czyli lepsze warunki
    i lepszą sprawność.

    Teraz, o ile sprawy mechaniczne wymagają jeszcze dopracowania, bardziej
    martwi mnie reakcja lodówki która na radiatorze dostanie temperatury
    zdecydowanie niepokojowe. Czy mam się z tego powodu martwić? Coś się
    może popsuć?

  • 2. Data: 2013-11-01 12:38:23
    Temat: Re: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > samoczynnie powoduje konwekcję powietrza w wyniku grzania radioatora,
    > lodówka ma zimą na radioatorze pojedyncze stopnie, czyli lepsze warunki

    Jeszcze lepszą sprawność otrzymasz wyłączając ją a zawartość wystawiając
    na parapet.

> [...]
    > martwi mnie reakcja lodówki która na radiatorze dostanie temperatury
    > zdecydowanie niepokojowe. Czy mam się z tego powodu martwić? Coś się

    Nie powinno. W końcu ta jest tylko rozgrzany czynnik chłodzący.
    Skuteczniej będzie się chłodzić.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2013-11-01 13:44:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-01 12:38, Mario wrote:
    > Jeszcze lepszą sprawność otrzymasz wyłączając ją a zawartość wystawiając
    > na parapet.

    To nietechniczne :) Ponadto otwieranie okna przy -30 to taki sobie
    sredni pomysł.

  • 4. Data: 2013-11-01 14:31:01
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > Mam szalony pomysł:

    Słaby pomysł. O tyle więcej zapłacisz za ogrzewanie.
    Lodówka w zimie, ciepłym radiatorem, jak by nie było ogrzewa pomieszczenie.

  • 5. Data: 2013-11-01 14:39:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    4cx1000 napisało:

    > Słaby pomysł. O tyle więcej zapłacisz za ogrzewanie.
    > Lodówka w zimie, ciepłym radiatorem, jak by nie było ogrzewa pomieszczenie.

    Ale może on ma jakieś tańsze sposoby na ogrzanie pomieszczenia,
    niż wykorzystanie do tego celu energii elektrycznej.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2013-11-01 14:56:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-01 14:39, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ale może on ma jakieś tańsze sposoby na ogrzanie pomieszczenia,
    > niż wykorzystanie do tego celu energii elektrycznej.

    Wegiel. Dlatego zastanawiam się nad chłodzeniem radiatora. Ponadto przy
    silnym chłodzeniu ilośc energii elektrycznej raptownie spadnie.

  • 7. Data: 2013-11-01 15:07:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Wegiel. Dlatego zastanawiam się nad chłodzeniem radiatora. Ponadto
    > przy silnym chłodzeniu ilośc energii elektrycznej raptownie spadnie.

    Też się nad takim chłodzeniem skraplacza lodówy zastanawiałem. Z tym że
    bardziej na uwadze miałem sezon letni. W lecie temperatury pomieszczeń
    są zwykle wyższe niż w zimie, więc lodówka ma jeszcze bardziej pod górkę
    i żre więcej prądu. A w kuchni robi się od tego czasem na tyle gorąco,
    że wypada ją chłodzić. Kilimatyzatorem, czyli taką lodówą, ale w drugą
    stronę umieszczoną. Kompletnie bez sensu.

    Jarek

    --
    Kamyczek na polu i strażnik na straży
    Lodówka wciąż ziębi, kuchenka wciąż parzy

  • 8. Data: 2013-11-01 15:17:25
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 15:07:29 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

> [...]
    >

    > --
    >
    > Kamyczek na polu i strażnik na straży
    >
    > Lodówka wciąż ziębi, kuchenka wciąż parzy

    Zapewne za jakiś czas domowe lodówki będą wyposażane w dodatkowe wymienniki ciepła
    umożliwiające podgrzewanie wody. Pomimo niewielkich mocy jakimi dysponują i COPem
    poniżej 1 w przypadku zamrażarek może to być opłacalne tam gdzie jest ciepło przez
    cały rok.

  • 9. Data: 2013-11-01 16:42:09
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 01.11.2013 12:27, Sebastian Biały pisze:
    > Mam szalony pomysł:
    >
    > Coś się
    > może popsuć?
    prościej: dwa otwory w ścianie i 2 w lodówce. jeden wymiennik ciepła w
    lodówce drugi na potwórku. jak temperatura spadnie, kompersor nie będzie
    się włączał.
    ToMasz

  • 10. Data: 2013-11-01 17:04:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > prościej: dwa otwory w ścianie i 2 w lodówce. jeden wymiennik ciepła w
    > lodówce drugi na potwórku. jak temperatura spadnie, kompersor nie będzie
    > się włączał.

    Jak to nie będzie się włączał?! Będzie, tylko rzadziej i na krócej. Jakoś
    trzeba ciepło przez te dziurki przepompować.

    --
    Jarek