  • Data: 2013-11-02 22:20:26
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > Nie da się już przy 10 stopniach.

    E tam, gadanie. Ostatnio miałem włączone CO z tydzień temu, jak w nocy
    spadło do zera, a przez większą część dnia nikogo w domu nie było.

    > Musi być dostarczana energia.

    No to jest. Komputerów nie wyłączam nigdy, oświetlenie mam żarowe.
    A ja też przecież energiczny.

    > Po podłączeniu pieca 30kW temperatura domu uzyskiwała możliwe do życia
    > warunki po trzech dniach grzejąc podłogówką.

    Mam piec 26 kW. Jak włączę na full, to mimo tęgiego mrozu sauna się robi.

    > To o czym piszesz, wydaje mi się możliwe do zastosowania w tzw. domach
    > pasywnych.
    > No ale tam wykorzystujemy duże powierzchnie szklane od południa do
    > ogrzewania wnętrza poprzez promieniowanie słońca.

    Jak one szklarnią słoneczna grzane, to moim zadniem aktywne są.

    > W klasycznym z małymi oknami po każdej stonie domu - nie uda się.
    > Czterema oknami wleci trochę energii, a 10 wyleci.

    To jakaś wielka różnica -- okno, czy nie okno?

    --
    Jarek