  • 11. Data: 2011-11-04 21:24:16
    Temat: Re: Czy to koniec klawiszy ?
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 04-11-2011 o 22:02:55 f <f...@c...gh> napisał(a):

    > JAPOŃSKI SOBIE KUP
    >
    > http://technowinki.onet.pl/inne/artykuly/zolw-w-skla
    dzie-z-komorkami-czyli-o-japonskiej-tec,1,4886053,ar
    tykul.html

    Przynajmniej jedyni normalni ;P

    --
    pozdrawiam, Piotr M
    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."

  • 12. Data: 2011-11-05 08:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Nov 2011 15:04:23 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):
    > Witaj w klubie ;) Niestety SE poszedł zdecydowanie w stronę smartfonów
    > i nie spodziewałbym się nowych, klasycznych telefonów w ich wykonaniu.

    Uwaga biznesowa nr 1: tak to juz jest, ze po paru latach produkcji na
    "zwyklym wyrobie" nie da sie zarobic. Mozliwe ze markowi producenci pojda
    juz masowo w smartfony, ktore da sie klientowi wielokrotnie drozej
    sprzedac.

    A uwaga n2 ... moda na dotykowce sie zrobila, ludzie chca miec, w koncu
    wielu sie przekona ze wcale nie chca, ale to musi potrwac pare lat ... i
    ciekaw jestem czy sie wtedy nie okaze ze dotykowy ekran jest tanszy od
    klawiatury :-)

    > Do tego IMHO obecne telefony SE są dość delikatne mechanicznie i mając
    > złe doświadczenie z SEG900 obawiałbym się o żywotność takiej
    > konstrukcji. Dlatego po 10+ latach używynia wyłącznie E i SE zrobiłem
    > przeskok na Samsungi.

    A wielozadaniowa jave maja ? Bo "zwykle SE" byly jednak dosc dopracowane i
    wygodne w uzyciu.

    J.

  • 13. Data: 2011-11-05 08:35:00
    Temat: Re: Odp: Czy to koniec klawiszy ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Nov 2011 16:23:42 -0500, Pszemol napisał(a):
    dzie-z-komorkami-czyli-o-japonskiej-tec,1,4886053,ar
    tykul.html

    > Autor tego artykułu mocno mija się z prawdą co do japońskich
    > komorek. W szczególności kłamstwem jest że w Japonii nie
    > ma telefonów z ekranami dotykowymi albo że iPhone nie będzie

    Pewnie jest dziennikarzem. Tzn pismakiem bez pojecia, w dodatku z
    zaawansowana skleroza :-)
    Sam napisal "W Japonii nie przyjął się też iPhone. W sondażach jedynie co
    piąty pytany ma ten telefon."

    Ciekawe jak to u niego wyglada w redakcji - chyba ze dostali dobra oferte i
    teraz ma 75% pracownikow :-)

    > działać, gdyż jest to jeden z najpopularniejszych tam telefonów:
    > http://www.ubergizmo.com/2011/10/iphone-4s-crushes-c
    ompetition-in-japan/

    A to jest taki sam jak wersja amerykanska czy europejska ?

    Bo jestem sklonny uwierzyc ze zagraniczny iphone nie zadziala w Japonii,
    tudziez ze Japonczycy wcale nie oszaleli na punkcie "najlepszego produktu",
    jesli nie ma on japonskich sms, znakow, klawiatury, video, i do czego ich
    tam jeszcze lokalni producenci przyzwyczaili.

    J.

  • 14. Data: 2011-11-05 13:29:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > zaawansowana skleroza :-)
    > Sam napisal "W Japonii nie przyjął się też iPhone. W sondażach jedynie co

    I to 20% oznacza że się nie przyjął? :-) Myślę że to całkiem niezły wynik.

    > Ciekawe jak to u niego wyglada w redakcji - chyba ze dostali dobra oferte
    > teraz ma 75% pracownikow :-)

    ompetition-in-japan/

    > A to jest taki sam jak wersja amerykanska czy europejska ?

    Ktoś nam tu niedawno tłumaczył, że iPhone GSM jest tylko jeden...
    Nie ma wersji amerykańskiej i europejskiej, więc nie ma też Japońskiej.

> [...]
    > jesli nie ma on japonskich sms, znakow, klawiatury, video, i do czego ich
    > tam jeszcze lokalni producenci przyzwyczaili.

    A co Cię powstrzymuje od uruchomienia software w wersji japońskiej?
    Ja w swoim aktualnie posiadanym iPhone4 (nie 4S) mogę zmienić język
    na polski, niemiecki, japoński, ukraiński, grecki i dziesiątki innych...
    Twój telefon jest tylko po polsku? :-)

  • 15. Data: 2011-11-05 13:38:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > wielu sie przekona ze wcale nie chca, ale to musi potrwac pare lat ... i
    > ciekaw jestem czy sie wtedy nie okaze ze dotykowy ekran jest tanszy od

    Ale to nie o to chodzi panowie...
    Tu jest bardzo prosta zależność: masz określoną ilość miejsca jaką
    fizycznie zajmuje telefon w przestrzeni, trzymany w ręce.
    I teraz masz wybór co do tego jak podzielić to miejsce między LCD
    a klawiaturę. Telefony nierozsuwane, w postaci cegłówki, miały
    mały ekranik kwadratowy i małą klawiaturę na dole 0-9,*,#.
    Potem pojawiły się telefony zamykane klapką w której był większy
    ekran, dało to możliwość zwiększenia klawiatury... Potem mamy
    klawiatury qwerty, które są już znacznie większe. I taki Samsung
    Blackjack ma znowu model na górze mały ekranik na dole mała
    klawiaturka gdzie cieżko nacisnąć właściwy guzik. Są tacy co idą w trzy
    wymiary i dają dwa plastry: górny na LCD, dolny na klawiaturę qwerty
    i mamy telefon rozsuwany - ale daje to konstrukcję grubą, ciężką,
    zawodną bo tam gdzie ruch, klapka, rozsuwka trzeba dać przewody
    w miękkiej taśmie i to się łamie przy używaniu i potem sa problemy.
    Jedynym rozwiązaniem dającym maksymalnie duży ekran, maksymalnie
    dużą klawiaturę i maksymalnie ograniczony w przestrzeni fizycznej
    rozmiar urządzenia to duży LCD z ekranem dotykowym. I dlatego
    właśnie takie telefony stają się najpopularniejsze bo użytkownik chce
    niezawodny telefon, bez ruchomych części z dużym LCD do oglądania
    filmów czy łatwym czytaniem www a jednocześnie klawiatury używa
    się tylko sporadycznie więc można ją wyświetlić na ekranie wtedy
    tylko gdy trzeba a nie zajmuje ona miejsca gdy np. oglądasz już film
    czy serfujesz po www. Moim zdaniem od dotykowców nie ma odwrotu.

  • 16. Data: 2011-11-05 15:06:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 08:29:23 -0500, Pszemol napisał(a):

    > I to 20% oznacza że się nie przyjął? :-) Myślę że to całkiem niezły wynik.

    Dlatego pisze - pismak.

    > Ktoś nam tu niedawno tłumaczył, że iPhone GSM jest tylko jeden...
    > Nie ma wersji amerykańskiej i europejskiej, więc nie ma też Japońskiej.

    Moze i ma racje, ale oni maja tyle roznych wynalazkow ... choc akurat _GSM_
    to moze tam jest standardowy.

> [...]
    > Ja w swoim aktualnie posiadanym iPhone4 (nie 4S) mogę zmienić język
    > na polski, niemiecki, japoński, ukraiński, grecki i dziesiątki innych...

    Nie mam japonskiego ani ukrainskiego.
    I wiesz co .... wcale mi to nie przeszkadza :-)

    mam kilka jezykow do wyboru ... ale prawde powiedziawszy to jakos nie
    doceniam swojego telefonu bardziej z tego powodu :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-11-05 15:17:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 08:38:36 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > fizycznie zajmuje telefon w przestrzeni, trzymany w ręce.
    > I teraz masz wybór co do tego jak podzielić to miejsce między LCD

    Pszemolu, ale ciagle sa ludzie ktorzy nie uzywaja swojego telefonu do
    telefonowania, a nie zamiast 20" monitora, i wielkosc ekranu jest im
    zasadniczo obojetna. Za to lubia korzystac z wygodnej klawiatury.

> [...]
    > Potem pojawiły się telefony zamykane klapką w której był większy
    > ekran, dało to możliwość zwiększenia klawiatury...

    Nie, w klapkach raczej nie.

> [...]
    > się tylko sporadycznie więc można ją wyświetlić na ekranie wtedy
    > tylko gdy trzeba a nie zajmuje ona miejsca gdy np. oglądasz już film

    poczekamy, zobaczymy ... i bedziemy polecac jakies kultowe modele z Allegro
    :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-11-05 15:19:41
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 16:06:45 +0100, J.F. napisał(a):

    > Moze i ma racje, ale oni maja tyle roznych wynalazkow ... choc akurat _GSM_
    > to moze tam jest standardowy.

    Ech.. może jednak azbestowego śmiecia wyciągnąć z szamba? Czasem jest taki
    śmieszny. Właśnie zniknął Verizonowego gejfona.

    A co do GSM - to akurat w Japonii nie ma go WCALE. Zero, null, nada.
    Gejfona da się go tylko używać w trzech z pięciu sieci. I to tam gdzie jest
    WCDMA, bo nie wszędzie jest, to nie jest ich podstawowe pasmo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

  • 19. Data: 2011-11-05 15:30:14
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 5 Nov 2011 09:19:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >"zwyklym wyrobie" nie da sie zarobic. Mozliwe ze markowi producenci pojda
    >juz masowo w smartfony, ktore da sie klientowi wielokrotnie drozej
    Tym bardziej że koszty części, opracowania i produkcji ,,taniego''
    telefonu mogą być procentowo większą częścią ceny końcowej niż w
    modnym modelu.

> [...]
    >wielu sie przekona ze wcale nie chca, ale to musi potrwac pare lat ... i
    >ciekaw jestem czy sie wtedy nie okaze ze dotykowy ekran jest tanszy od
    Chyba nie do końca - zobacz slidery. Te telefony mają łatwo dostępne
    tylko klawisze odbierania/odrzuca ewentualnie kursor do nawigacji po
    menu. I wielu osobom to odpowiada, co znaczy że nie każdy potrzebuje
    klawiatury. I dla nich dotykowiec będzie jeszcze lepszym rozwiązaniem.
    Do tego uproszczenie części mechanicznej powinno obniżyć awaryjność
    takiego telefonu. Byle by tylko nie zapomnieli o takich jak ja co chce
    niewielki niezawodny telefon z dużą mechaniczną klawiaturą i
    ewentualnie dodanym dotykiem ;) A że za parę lat mechanczna klawiatura
    może być droższa to by mnie nie zdziwiło.

    >A wielozadaniowa jave maja ? Bo "zwykle SE" byly jednak dosc dopracowane i
    >wygodne w uzyciu.

    Ja niedawno kupiłem Solida B2710. I tak ogólnie, to:
    * bardzo fajna, wzmocniona i wodoodporna konstrukcja, choć ekranik
    wcale taki rysoodporny nie jest;
    * warto od razu kupić słuchawki BT bo nie spodziewam się długiej
    żywotności osłony złącza przy częstym jej otwieraniu. A bez tej osłony
    to całą wodoodporność szlag trafia;
    * bardzo duża, wygodna klawiatura, można ją bez problemu obsługiwać w
    grubych rękawiczkach, choć klawisze mogły by być bardziej kanciaste;
    * niby duża bateria - 1,3 Ah ale przy nieczęstym używaniu telefonu
    bateria trzyma ledwo tydzień. Do tego ładuje się ponad 3 godziny. Do
    tego skalowanie wskaźnika naładowania woła o pomstę do nieba (to
    podbno typowy problem);
    * nie mam za to problemu z echem, co podono trapi te telefony;
    * brak klawisza cofnij i kasowania - do tego bardzo się
    przyzwyczaiłem;
    * soft przypomina mi lamus, gdzie nawrzucano różne rzeczy a
    zapomniano to porządnie połączyć tak jakby chciano napchać jak
    najwięcej a nikt nie myślał o ergonomii. A gdyby ergonomię dopracowano
    to byłby całkiem inny produkt, gdyż niektórych opcji w SE nie
    uświadczysz;
    * KIES to dno, brak oprogramowania takiego jak MyPhoneExplorer, brak
    możliwości pisania SMSów z komputera;
    * denna obsługa karty pamięci, telefon zwalnie przy dostępie do karty
    (czasami na kilkadziesiąt sekund). Po włączeniu, dostępie do karty
    przez BT, USB telefon z automatu chyba robi indeksację i telefon
    potrafi kompletnie zamrzeć;
    * wielozadaniowej JAVY toto nie ma. Po wygaszeniu ekranu i blokadzie
    klawiatury to np. TrekBuddy jest wstrzymywany. W tle JAVA chyba nie
    chodzi.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 20. Data: 2011-11-05 15:32:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 5 Nov 2011 08:38:36 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

> [...]
    >się tylko sporadycznie więc można ją wyświetlić na ekranie wtedy
    >tylko gdy trzeba a nie zajmuje ona miejsca gdy np. oglądasz już film
    Tak, ale milcząco zakładasz, że telefon to mobilne centrum rozrywki. A
    nie każdy tego potrzebuje.
    --
    Grzegorz Krukowski