    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czy to koniec klawiszy ?
    Date: Sat, 05 Nov 2011 16:30:14 +0100

    On Sat, 5 Nov 2011 09:19:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Uwaga biznesowa nr 1: tak to juz jest, ze po paru latach produkcji na
    >"zwyklym wyrobie" nie da sie zarobic. Mozliwe ze markowi producenci pojda
    >juz masowo w smartfony, ktore da sie klientowi wielokrotnie drozej
    >sprzedac.
    Tym bardziej że koszty części, opracowania i produkcji ,,taniego''
    telefonu mogą być procentowo większą częścią ceny końcowej niż w
    modnym modelu.

    >A uwaga n2 ... moda na dotykowce sie zrobila, ludzie chca miec, w koncu
    >wielu sie przekona ze wcale nie chca, ale to musi potrwac pare lat ... i
    >ciekaw jestem czy sie wtedy nie okaze ze dotykowy ekran jest tanszy od
    >klawiatury :-)
    Chyba nie do końca - zobacz slidery. Te telefony mają łatwo dostępne
    tylko klawisze odbierania/odrzuca ewentualnie kursor do nawigacji po
    menu. I wielu osobom to odpowiada, co znaczy że nie każdy potrzebuje
    klawiatury. I dla nich dotykowiec będzie jeszcze lepszym rozwiązaniem.
    Do tego uproszczenie części mechanicznej powinno obniżyć awaryjność
    takiego telefonu. Byle by tylko nie zapomnieli o takich jak ja co chce
    niewielki niezawodny telefon z dużą mechaniczną klawiaturą i
    ewentualnie dodanym dotykiem ;) A że za parę lat mechanczna klawiatura
    może być droższa to by mnie nie zdziwiło.

    >A wielozadaniowa jave maja ? Bo "zwykle SE" byly jednak dosc dopracowane i
    >wygodne w uzyciu.

    Ja niedawno kupiłem Solida B2710. I tak ogólnie, to:
    * bardzo fajna, wzmocniona i wodoodporna konstrukcja, choć ekranik
    wcale taki rysoodporny nie jest;
    * warto od razu kupić słuchawki BT bo nie spodziewam się długiej
    żywotności osłony złącza przy częstym jej otwieraniu. A bez tej osłony
    to całą wodoodporność szlag trafia;
    * bardzo duża, wygodna klawiatura, można ją bez problemu obsługiwać w
    grubych rękawiczkach, choć klawisze mogły by być bardziej kanciaste;
    * niby duża bateria - 1,3 Ah ale przy nieczęstym używaniu telefonu
    bateria trzyma ledwo tydzień. Do tego ładuje się ponad 3 godziny. Do
    tego skalowanie wskaźnika naładowania woła o pomstę do nieba (to
    podbno typowy problem);
    * nie mam za to problemu z echem, co podono trapi te telefony;
    * brak klawisza cofnij i kasowania - do tego bardzo się
    przyzwyczaiłem;
    * soft przypomina mi lamus, gdzie nawrzucano różne rzeczy a
    zapomniano to porządnie połączyć tak jakby chciano napchać jak
    najwięcej a nikt nie myślał o ergonomii. A gdyby ergonomię dopracowano
    to byłby całkiem inny produkt, gdyż niektórych opcji w SE nie
    uświadczysz;
    * KIES to dno, brak oprogramowania takiego jak MyPhoneExplorer, brak
    możliwości pisania SMSów z komputera;
    * denna obsługa karty pamięci, telefon zwalnie przy dostępie do karty
    (czasami na kilkadziesiąt sekund). Po włączeniu, dostępie do karty
    przez BT, USB telefon z automatu chyba robi indeksację i telefon
    potrafi kompletnie zamrzeć;
    * wielozadaniowej JAVY toto nie ma. Po wygaszeniu ekranu i blokadzie
    klawiatury to np. TrekBuddy jest wstrzymywany. W tle JAVA chyba nie
    chodzi.
    --
    Grzegorz Krukowski