  • 71. Data: 2011-11-22 18:53:32
    Temat: Re: Czy to koniec klawiszy ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message
    news:jagid2$t7i$1@inews.gazeta.pl...

    > Żeby nie wiem jaki był dobry to jest dla mnie za mały :-)
    > Właśnie "się duszę" na 15" 1300x700. Skracanie czasu?
    > Za jakie grzechy? :-)

    Nie wiem jak ty, ale ja nie do wszystkich operacji na
    komputerze potrzebuję mieć duży ekran... 3,5" czasem
    w zupełności wystarcza aby sprawdzić znaczenie jakiegoś
    terminu w wikipedii czy przetłumaczyć nieznane słowo
    z niemieckiego lub sprawdzić jaki jest dziś kurs dolara do
    euro czy złotówki albo odszukać słowa jakiejs piosenki
    czy też sprawdzić ile koni ma fiat panda z 2004 roku... :-)
    To są wszystko rzeczy jakie łatwo zrobić na telefonie
    dotykowcu bez konieczności podchodzenia do peceta...
    No ale jak ktoś używa peceta głównie do oglądania
    pornoli to rzeczywiście 15" ekran może go dusić... :-)

  • 72. Data: 2011-11-22 19:36:08
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 22 Lis, 19:53, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > To są wszystko rzeczy jakie łatwo zrobić na telefonie
    > dotykowcu bez konieczności podchodzenia do peceta...
    No rzeczywiscie, te rzeczy wymagaja wrecz plawienia sie w internecie
    komorkowym. Bardzo ubawila mnie uzytecznosc wiekszego ekranu 3.5" w
    dotykowcu zeby w kolko sprawdzac kurs USD do EUR lub PLN albo
    znaczenia/terminy w Wikipedii... :-).

  • 73. Data: 2011-11-22 21:19:43
    Od: z <z...@g...pl>

    Pszemol pisze:
    > To są wszystko rzeczy jakie łatwo zrobić na telefonie
    > dotykowcu bez konieczności podchodzenia do peceta...
    > No ale jak ktoś używa peceta głównie do oglądania
    > pornoli to rzeczywiście 15" ekran może go dusić... :-)

    No wiesz. Głodny zawsze o chlebie. :-)
    Jak się 8 godzin w pracy siedzi przy 1900x1200 tp trochę załamka.
    Na prawdę próbuję ale do takich zastosowań jak napisałeś zwłaszcza że
    komputer zastępuje tv itd. i jest odpalony w zasięgu ręki to wyciąganie
    do tego "dotykowca" i dziubanie i wpatrywanie się w to maleństwo jest
    marnotrawstwem czasu. To wszystko oczywiście kontekście Twojego
    "skracania czasu" bo zastosowanie "dotykowca" poza firmą-domem jest
    oczywiste. To jednak zupełnie inna para kaloszy.

  • 74. Data: 2011-11-22 23:08:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-11-22 22:19, z wrote:

> [...]
    > "skracania czasu" bo zastosowanie "dotykowca" poza firmą-domem jest
    > oczywiste. To jednak zupełnie inna para kaloszy.

    Applefobie calkiem dobrze czyta sie na malym ekranie, mysle ze iP
    swietnie sie sprawdzi ;]

  • 75. Data: 2011-11-23 13:08:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janeo" <j...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > komorkowym. Bardzo ubawila mnie uzytecznosc wiekszego ekranu 3.5"
    > w dotykowcu zeby w kolko sprawdzac kurs USD do EUR lub PLN albo

    To nie ja stawiam granicę w tym miejscu tylko on.

  • 76. Data: 2011-11-23 13:10:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jaha1f$3n5$2@news.onet.pl...

    > Applefobie calkiem dobrze czyta sie na malym ekranie, mysle ze iP swietnie
    > sie sprawdzi ;]

    Generalnie wbrew pozorom iP świetnie się sprawdza do czytania
    tekstu mimo małego ekranu. Tekst jest niesamowicie czytelny,
    literki są bardzo precyzyjnie obrysowane i wyraźne mimo małego
    fontu a sam ekran bardzo jasny i kontrastowy. Nowe telefony
    Samsunga czy Motoroli mają większe ale mimo to gorsze ekrany.
    Wczoraj je oglądałem w sklepie - moj iPhone wciąż był wyraźnie
    lepszy oglądany obok tamtych.

  • 77. Data: 2011-11-23 13:32:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >fontu a sam ekran bardzo jasny i kontrastowy. Nowe telefony
    >Samsunga czy Motoroli mają większe ale mimo to gorsze ekrany.

    No coz, mnie sie dobrze czyta i z gorszych ekranow, nawet dosc
    przyjemnie literki ktore wcale nie sa tak precyzyjnie obrysowane (a w
    sumie to moze i sa, ktos je tam pixel po pixelu projektowal, a nie
    jakis postscript).
    Tylko co z tego, jesli "strona optymalizowana dla przegladarki
    2048x1500".

    J.

  • 78. Data: 2011-11-23 17:57:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > No coz, mnie sie dobrze czyta i z gorszych ekranow, nawet dosc przyjemnie
    > literki ktore wcale nie sa tak precyzyjnie obrysowane (a w sumie to moze i
    > sa, ktos je tam pixel po pixelu projektowal, a nie jakis postscript).

    Być może nie masz wady wzroku - ja noszę okulary od dzieciństwa
    mając astygmatyzm i to jak są obrysowane znaki na ekranie i jaką
    grubą linią ma drastyczny wpływ na ich czytelność.
    Tekst na ekranach Samsunga i Motoroli jakie wczoraj widziałem
    wyglądał jakby miał krawędzie nieco rozmazane, z takim echem,
    cieniem wokół nich, co dawało płynną gradację między czernią
    a bielą a nie ostre i szybkie przejście jak w moim iPhone4.
    Szkoda że nie miałem filatelistycznej lupy aby przyjrzeć się tym
    ekranom z większą dokładnością. Mam w domu taką z powiększeniem
    10X do oglądania planktonu w akwarium przez szybę, mogłem wziąć
    ją ze sobą :-)) Wezmę następnym razem.

    > Tylko co z tego, jesli "strona optymalizowana dla przegladarki 2048x1500".

    Dobrze oprojektowana strona www z tekstem powinna umożliwić
    czytanie tekstu w wąskich szpaltach aby nie wodzić oczami po
    całej szerokości ekranu. A jeśli tak będzie zaprojektowana to
    każdy dobry smarfone sobie z nią poradzi zoomując na tą szpaltę
    odpowiednio rozciągając ją na cały ekran i czyta się wtedy dobrze.