    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czy to koniec klawiszy ?
    Date: Sat, 5 Nov 2011 08:38:36 -0500

    news:1r78sec1h0o6$.h2ww6i9woqxj.dlg@40tude.net...

    > Uwaga biznesowa nr 1: tak to juz jest, ze po paru latach produkcji na
    > "zwyklym wyrobie" nie da sie zarobic. Mozliwe ze markowi producenci pojda
    > juz masowo w smartfony, ktore da sie klientowi wielokrotnie drozej
    > sprzedac.
    >
    > A uwaga n2 ... moda na dotykowce sie zrobila, ludzie chca miec, w koncu
    > wielu sie przekona ze wcale nie chca, ale to musi potrwac pare lat ... i
    > ciekaw jestem czy sie wtedy nie okaze ze dotykowy ekran jest tanszy od
    > klawiatury :-)

    Ale to nie o to chodzi panowie...
    Tu jest bardzo prosta zależność: masz określoną ilość miejsca jaką
    fizycznie zajmuje telefon w przestrzeni, trzymany w ręce.
    I teraz masz wybór co do tego jak podzielić to miejsce między LCD
    a klawiaturę. Telefony nierozsuwane, w postaci cegłówki, miały
    mały ekranik kwadratowy i małą klawiaturę na dole 0-9,*,#.
    Potem pojawiły się telefony zamykane klapką w której był większy
    ekran, dało to możliwość zwiększenia klawiatury... Potem mamy
    klawiatury qwerty, które są już znacznie większe. I taki Samsung
    Blackjack ma znowu model na górze mały ekranik na dole mała
    klawiaturka gdzie cieżko nacisnąć właściwy guzik. Są tacy co idą w trzy
    wymiary i dają dwa plastry: górny na LCD, dolny na klawiaturę qwerty
    i mamy telefon rozsuwany - ale daje to konstrukcję grubą, ciężką,
    zawodną bo tam gdzie ruch, klapka, rozsuwka trzeba dać przewody
    w miękkiej taśmie i to się łamie przy używaniu i potem sa problemy.
    Jedynym rozwiązaniem dającym maksymalnie duży ekran, maksymalnie
    dużą klawiaturę i maksymalnie ograniczony w przestrzeni fizycznej
    rozmiar urządzenia to duży LCD z ekranem dotykowym. I dlatego
    właśnie takie telefony stają się najpopularniejsze bo użytkownik chce
    niezawodny telefon, bez ruchomych części z dużym LCD do oglądania
    filmów czy łatwym czytaniem www a jednocześnie klawiatury używa
    się tylko sporadycznie więc można ją wyświetlić na ekranie wtedy
    tylko gdy trzeba a nie zajmuje ona miejsca gdy np. oglądasz już film
    czy serfujesz po www. Moim zdaniem od dotykowców nie ma odwrotu.