  • 31. Data: 2012-09-26 01:03:52
    Temat: Re: Odezwa energetyczna...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:k3tbgk$3b2$1@speranza.aioe.org...

    > "Anerys" 50622e12$...@n...home.net.pl

    > Ale ja już widziałem przekazywane moce rzędu 50 watów!!!
    > Do notebooka starczy w zupełności!

    Ależ ja nie mówię, ze się nie da! Juz dawno były robione próby
    bezprzewodowego zasilania (nawet chyba w którejś "Sondzie" było pokazane,
    jak bezprzewodowo ładuje się baterie w stymulatorze serca (i miało to trwać
    zaledwie 1 minutę)). Ale... ile trzeba mocy włożyć, aby te 50W zapewnić?
    W to, że "układ ma 75% wydajności" zwyczajnie - nie wierzę. Rezonans? Niech
    sobie będzie, rezonans, to stan odtłumienia obwodu drgań, ale nie warunkuje
    on, ile energii po drodze, zwyczajnie, przepadnie (już widzę inteligentną
    cewę, która rzyga polem dokładnie w stronę cewy odbiorczej, pozostałe
    kierunki traktując po macoszemu... a jeszcze i odpowiednio polaryzację
    skręca). Więc obwód weźmie tylko tyle, ile do niego dotrze. Poza tym, przy
    ruchomym układzie - będzie się on, zwyczajnie, co rusz rozstrajać. I tak
    skorośmy przy ludziach - jak babcia będzie mieć stymulator, to doładuje
    babci, czy nie? Bo ja bym nie chciał, aby bliska mi osoba musiała się
    wyprowadzać poza miasto, gdzie może jeszcze ptaszki podśpiewują...

    > -=-
    >

    > http://www.chip.pl/artykuly/trendy/2010/01/bezprzewo
    dowe-przesylanie-pradu

    > Ten zbudowany przez Intela zestaw WREL dostarczał energię 60-watowej
    > żarówce, bez żadnych kabli.

    Skończyłem czytanie w momencie dostrzeżenia kontrastu między "fal
    elektromagnetycznych" a "fal magnetycznych". Chyba muszę na nowo nauczyć się
    fizyki, a do tego momentu układ będę traktować jak "działo orgonowe", czyli
    mocno sceptycznie. Cienko to widzę... w dobie technologii już
    kilkunastonanometrowych (scalaki), w dobie mechaniki, gdzie szczelina między
    powierzchnią dysku a głowicą ma 12nm, gdy stosuje się arcyprecyzyjne lasery,
    gdy..., gdy..., nadal nie rozwiązano bezprzewodowości zasilania... Małe
    energie jeszcze widzę, ale artykuł, wydaje mi się zwyczajnie dęty...

  • 32. Data: 2012-09-26 01:04:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Anerys" 506233d3$...@n...home.net.pl

    > lekarka zakładowa nawet dość dobrze wiedziała, co to za krasnoludki są te
    mikrofale.

    A Ty wiesz? Znasz te krasnoludki? Możesz opisać ich
    czerwone czapeczki? Wiesz, dlaczego mikrofale są
    szkodliwe a wyższe częstotliwości (podczerwień
    i światło widzialne) nie są? I dlaczego jeszcze
    wyższe (ultrafiolet i twarde promieniowanie)
    częstotliwościowo jest znów szkodliwe a niższe
    od mikrofal (fale radiowe tak zwane) są nieszkodliwe?

    Gdy byłem studentem, dostałem polecenie typu -- ,,Leszek,
    odejdź, bo to są mikrofale''.,. Ale gdy zapytałem o to,
    dlaczego te fale są szkodliwe, nie dostałem odpowiedzi...
    Ja jestem cierpliwy, ale Andrzej Stasiewicz (wówczas
    magister, teraz doktor, może i habilitowany) do dzisiaj
    (mimo upływu ponad 20 lat) mi nie odpowiedział... ;)

    [i aby było jasne -- ja znm tę odpowedź, ale pytać warto...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2012-09-26 01:06:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mario" k3tcfc$4rd$...@m...internetia.pl

    > Pisałeś o przekazywaniu dużej mocy bezprzewodowo - w transformatorach. Nie można do
    jednego worka wrzucić transformatorów i np.
    > zasilania opartego na energy harvesting np w RFID.

    Dlaczego nie można?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2012-09-26 01:17:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Anerys" 50623859$...@n...home.net.pl

> [...]

    > Skończyłem czytanie w momencie dostrzeżenia kontrastu między "fal
    elektromagnetycznych" a "fal magnetycznych". Chyba muszę na nowo

    Ja przeczytałem tylko to, co zacytowałem. :) Pisamki mają różne fale. ;)
    Magnetony, grawitony, fale morskie i fale niezadowolenia społecznego... ;)

    Dziennikarze niekoniecznie potrafią czytać i pisać. :) Takie czasy...

    Na bankowej grupie dociskano mnie do muru, pytając o to, czy ja naprawdę
    Ogórkowi (takie nazwisko) pisałem o tym, że Vincenty siadł mi na wiśniach
    i orzechach... Aby rozwiać wątpliwości co do mojej rzekomej niepoczytalności,
    zacytowałem swoją wypowiedź...

    > fizyki, a do tego momentu układ będę traktować jak "działo orgonowe", czyli mocno
    sceptycznie. Cienko to widzę... w dobie
    > technologii już

    Ale żarówę widzisz?! I indukcyjną kuchenkę znasz z widzenia?!

    Są już gotowe smartfony ładowane z notebooków!!!
    Niech by nawet taki smartfon musiał leżeć bezpośrednio
    na notebooku, nawet zamkniętym -- obym nie musiał stale
    ,,wsuwać'' i ,,wysuwać''... ;) Oby nie pałętały się druty...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2012-09-26 01:19:18
    Od: Mario <m...@...pl>

    > "Mario" k3tcfc$4rd$...@m...internetia.pl

    > Dlaczego nie można?

    W transformatorze istnieje silne sprzężenie obu obwodów. W takiej
    kuchence indukcyjnej zresztą też. W harvestingu nadajnik generuje pole w
    przestrzeni, a odbiorniki są sprzężone z tym polem. Jeśli chciałbyś
    przekształcić transformator w generator pola to zacznij z niego usuwać
    rdzeń. Przekonasz się dlaczego to jest inne zagadnienie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2012-09-26 01:36:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mario" k3teek$db6$...@m...internetia.pl

> [...]
    przekształcić transformator w generator pola
    > to zacznij z niego usuwać rdzeń. Przekonasz się dlaczego to jest inne zagadnienie.

    Że tam nie ma rdzenia -- to wiem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2012-09-26 08:56:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 01:03:52 +0200, Anerys napisał(a):
> [...]
    > sobie będzie, rezonans, to stan odtłumienia obwodu drgań, ale nie warunkuje
    > on, ile energii po drodze, zwyczajnie, przepadnie

    Tu nie o to chodzi ... mala cewka dla dlugiej fali to kiepska antena.
    W rezultacie w postaci fali el-m promieniuje malo. A zmienne pole
    magnetyczne ... "wroci do cewki".
    W efekcie mniejszy problem w rozpraszaniu, wiekszy w stratach na oporze
    miedzi.
    I rezonans tu troche przeszkadza, bo wtedy plyna wieksze prady :-)

    Jak to dokladnie wyglada to nie wiem ... ale posiadacze kuchenek
    indukcyjnych jakos ich nie wyrzucaja z powodu wysokich rachunkow za prad.
    (choc w ogolnosci rachunek wychodzi duzy, ale chyba nie az tak zeby
    sugerowac np 75% strat).

    > (już widzę inteligentną
    > cewę, która rzyga polem dokładnie w stronę cewy odbiorczej,pozostałe
    > kierunki traktując po macoszemu... a jeszcze i odpowiednio polaryzację
    > skręca).

    Dwie cewki, rozsuniete i zasilane odpowiednio w fazie :-)

    P.S. tu mam problem ... takie myslowe doswiadczenie: wezmy dwie krotkie
    cewki. Rozsunmy je wzdluz osi. Jak je zasilimy pradem stalym, to beda sie
    przyciagac albo odpychac wzajemnie.

    Ale zasilmy je pradem zmiennym. Przesunietym w fazie o 90st i o
    czestotliwosci takiej, ze odleglosc miedzy cewkami tez opoznia pole od
    drugiej o 90 stopni. Teraz jak pole od pierwszej cewki dojdzie do drugiej,
    to razem z jej pradem sie np przyciaga, ale jak pole od drugiej dojdzie do
    pierwszej, to juz sie odpychaja. Silnik bezodrzutowy zrobilismy :-)

    I niby sprawa jest prosta - te cewki razem to juz antena kierunkowa, ktora
    promieniuje w jedna strone, a odrzut ma w druga.

    Tylko ze ... cewka wzdluz osi nie promieniuje. W bok promieniuje fala el-m.
    To gdzie promieniuje nasz zestaw ?

    Kto jest biegly w programach do obliczen anten ?

    J.

  • 38. Data: 2012-09-26 10:48:20
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

> [...]
    > cewę, która rzyga polem dokładnie w stronę cewy odbiorczej, pozostałe
    > kierunki traktując po macoszemu... a jeszcze i odpowiednio polaryzację

    Kwestia przyszłości. Dziś nas to przerasta, za 20 lat kto wie.

    > I tak skorośmy przy ludziach - jak babcia będzie mieć stymulator, to
    > doładuje babci, czy nie?

    Nie bój się, ktoś za to może beknąć, więc ktoś się postara (i pewnie
    będzie to producent stymulatora).

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 39. Data: 2012-09-26 11:05:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 26.09.2012 00:26, schrieb Eneuel Leszek Ciszewski:

    > Twoim zdaniem mam tyle (4 sztuki) telefonów komórkowych?
    > Owszem -- niby mam. I nawet rzadko ich używam, gdyż po
    > prostu są za stare do tego, aby z nich korzystać. Wpinam
    > (aby ładować) różne urządzenia, nie tylko komórki.
    >

    > Są już nawet gotowe przedłużacze, które obok gniazdek 230 V,
    > mają gniazdka 5V takie, do których pasują wtyczki USB.

    A są. Są też zasilacze, które mają gniazdka USB do ładowania czegokolwiek.

    > Swoją drogą -- skoro Gatesa komputer umiera (a sam Gates od
    > kilku lat nie jest już najbogatszym człowiekiem świata) może
    > dałoby się zastąpić napięcie 5V napięciem 12V -- czyli do
    > łask przywrócić fajerłajer...

    Firewire jest zdefiniowane dla 8-33V/1.5A, ale faktycznie większość
    komputerów ma 12V. Niestety USB stało się standardem, między innymi
    "dzięki" Chinom, które prawnie zobowiązały producentów telefonów do
    użycia złącza USB do ładowania.

    Waldek

  • 40. Data: 2012-09-26 11:40:18
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:k3tdf9$7b6$1@speranza.aioe.org...

    > "Anerys" 506233d3$...@n...home.net.pl

    > A Ty wiesz? Znasz te krasnoludki? Możesz opisać ich

    Zależy jak zdefiniować, bo często tu diabeł leży, w definicji przyjętej do
    rozważań... ale tak, po 12 latach jeszcze coś wiem.

    > czerwone czapeczki? Wiesz, dlaczego mikrofale są

    To ona miała wiedzieć. Ja miałem się słuchać instrukcji.

> [...]
    > wyższe (ultrafiolet i twarde promieniowanie)
    > częstotliwościowo jest znów szkodliwe a niższe
    > od mikrofal (fale radiowe tak zwane) są nieszkodliwe?

    Najpierw rozeznałbym wartości progowe jako gęstość energii, czy jak to zwą.
    Pewnie, jak bym zrobił wykres w funkcji częstotliwości (wiem, że energia
    rośnie wraz z nią i dlatego promienie kosmiczne są takie wredne), to bym się
    nieźle zdziwił.

> [...]
    > magister, teraz doktor, może i habilitowany) do dzisiaj
    > (mimo upływu ponad 20 lat) mi nie odpowiedział... ;)

    2.4 GHz to ok. dwukrotna f rezonansowa wody (różne źródła podają różne jej
    wartości), czy jakoś tak, a wzbudzić wodę, to szybciutko podgrzać tkanki...
    Jeśli to nie zamierzona diatermia, to spieprzać w podskokach. Nie
    rozkminiałem kolejnych harmonicznych 1.2 GHz, więc nie odpowiem więcej. Znam
    z opowieści przypadki typu położył się pod pracującym radarem, zrobił swoje,
    odgarnął włosy, a te mu wyszły w dwuszergu. Ile w tym prawdy, to nie wiem,
    ale to jest energia. Dużo światła też zjara materiał - vide laser.
    Mniejsze częstotliwości OIDP (mogę kłamać) podgrzewają tkanki, większe
    wybijają atomy z cząsteczek, czy elektrony z orbit w atomach, z niższych na
    wyższe i dekomponują cząsteczki... baardzo dawno to ... czy mi ktoś gadał,
    czy czytałem, nie pamiętam... a z wiekiem szczegóły się zacierają. Więc
    jeśli tu skłamalem, to sięki mojej usłużnej pamięci :) :P (tak, wiem, co to
    jest radioaktywność, pierwiastek radioaktywny/promieniotwórczy/itd.)

    > [i aby było jasne -- ja znm tę odpowedź, ale pytać warto...]

    Skończę temat, który teraz działam (drugi laptop grzebię), to i pewnie
    podpytam :)