    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odezwa energetyczna...
    Date: Wed, 26 Sep 2012 11:40:18 +0200

    napisał w wiadomości news:k3tdf9$7b6$1@speranza.aioe.org...

    > "Anerys" 506233d3$...@n...home.net.pl

    > A Ty wiesz? Znasz te krasnoludki? Możesz opisać ich

    Zależy jak zdefiniować, bo często tu diabeł leży, w definicji przyjętej do
    rozważań... ale tak, po 12 latach jeszcze coś wiem.

    > czerwone czapeczki? Wiesz, dlaczego mikrofale są

    To ona miała wiedzieć. Ja miałem się słuchać instrukcji.

    > szkodliwe a wyższe częstotliwości (podczerwień
    > i światło widzialne) nie są? I dlaczego jeszcze
    > wyższe (ultrafiolet i twarde promieniowanie)
    > częstotliwościowo jest znów szkodliwe a niższe
    > od mikrofal (fale radiowe tak zwane) są nieszkodliwe?

    Najpierw rozeznałbym wartości progowe jako gęstość energii, czy jak to zwą.
    Pewnie, jak bym zrobił wykres w funkcji częstotliwości (wiem, że energia
    rośnie wraz z nią i dlatego promienie kosmiczne są takie wredne), to bym się
    nieźle zdziwił.

    > Gdy byłem studentem, dostałem polecenie typu -- ,,Leszek,
    > odejdź, bo to są mikrofale''.,. Ale gdy zapytałem o to,
    > dlaczego te fale są szkodliwe, nie dostałem odpowiedzi...
    > Ja jestem cierpliwy, ale Andrzej Stasiewicz (wówczas
    > magister, teraz doktor, może i habilitowany) do dzisiaj
    > (mimo upływu ponad 20 lat) mi nie odpowiedział... ;)

    2.4 GHz to ok. dwukrotna f rezonansowa wody (różne źródła podają różne jej
    wartości), czy jakoś tak, a wzbudzić wodę, to szybciutko podgrzać tkanki...
    Jeśli to nie zamierzona diatermia, to spieprzać w podskokach. Nie
    rozkminiałem kolejnych harmonicznych 1.2 GHz, więc nie odpowiem więcej. Znam
    z opowieści przypadki typu położył się pod pracującym radarem, zrobił swoje,
    odgarnął włosy, a te mu wyszły w dwuszergu. Ile w tym prawdy, to nie wiem,
    ale to jest energia. Dużo światła też zjara materiał - vide laser.
    Mniejsze częstotliwości OIDP (mogę kłamać) podgrzewają tkanki, większe
    wybijają atomy z cząsteczek, czy elektrony z orbit w atomach, z niższych na
    wyższe i dekomponują cząsteczki... baardzo dawno to ... czy mi ktoś gadał,
    czy czytałem, nie pamiętam... a z wiekiem szczegóły się zacierają. Więc
    jeśli tu skłamalem, to sięki mojej usłużnej pamięci :) :P (tak, wiem, co to
    jest radioaktywność, pierwiastek radioaktywny/promieniotwórczy/itd.)

    > [i aby było jasne -- ja znm tę odpowedź, ale pytać warto...]

    Skończę temat, który teraz działam (drugi laptop grzebię), to i pewnie
    podpytam :)