    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Date: Sun, 16 Feb 2014 15:35:39 +0100
    <ld3si3$rv4$1@node2.news.atman.pl> <ld5ipn$ht6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ld5uj8$gjd$1@node1.news.atman.pl> <ld65jf$emc$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ld6ili$79r$1@node1.news.atman.pl> <ld7h3h$jb1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ld8c1f$cja$1@node2.news.atman.pl> <ld8hnf$sp$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <P...@n...chmurka.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <P...@n...chmurka.net>
    <7...@p...pl.invalid>
    <P...@n...chmurka.net>
    <ldbgvo$269$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <P...@n...chmurka.net>
    <ldpvlv$9ij$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <P...@n...chmurka.net>
    <ldqb1c$fd9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    W dniu 2014-02-16 13:30, Atlantis pisze:
> [...]
    > Voh 3,7V (wartość typ, min i max nie zostały podane)
    > Vol 1,1V (wartość typ, min i max nie zostały podane)
    >
    > Mam rozumieć, że w związku z tym możliwe jest stosowanie tego
    > transceivera razem z MCU zasilanym 3,3V? Wychodziłoby na to, że tak - w
    > końcu już napięcie na wejściu wyższe niż 2V będzie rozpoznane jako
    > logiczna jedynka. Zastanawia mnie jednak kwestia tego odbiornika. Te
    > 2,7V to wartość minimalna. Nie podano typowej i maksymalnej. Istnieje
    > duża szansa, że w trakcie normalnej pracy pojawi się tam napięcie
    > przekraczające maksymalną wartość dopuszczalną przez port MCU?

    Jasne że tak. Rozumiem, że pytanie jest teoretyczne i nie masz zamiaru
    robić tego w praktyce. Jeżeli jednak masz zamiar coś takiego zrobić, to
    musisz jeszcze parę razy temat przemyśleć. bo trzeba mieć do tego dobry
    powód, a tu akurat nie ma to żadnego uzasadnienia (nawet jak masz pół
    szuflady zawalone układami SN75176). Popatrz chociażby na parametr Icc.
    Jeżeli już koniecznie chcesz się upierać przy układach zasilanych z 5V
    możesz dać po drodze jakieś inwertery/bufory serii LVC/LVX, albo walczyć
    z dzielnikiem napięcia (od układu 5V do układu 3.3V; w drugą stronę, o
    ile będzie to kompatybilne z TTL będzie OK, ale jeżeli poziomy będą
    CMOSowe, to nie zadziała). Tyle, że aby z 5V mieć max 3.3V musisz dać
    dzielnik 2/3, a to z 2.4V zrobi ... ok. 1,5V. Da się zrobić, żeby to
    zadziałało, ale to tak trochę bez sensu - trzeba dopasowywać. Będziesz
    musiał zmienić układ i dzielnik do ustawienia na nowo. Poza tym będzie
    jeździło ze zmianami temperatury itd... Ewentualnie można zrobić zamiast
    klasycznego dzielnika ogranicznik (tylko nie z diodą Zenera, albo nie
    bezpośrednio).
    Tyle, że w sytuacji, kiedy masz układy zasilane 3.3V nie ma sensu
    dodawać jeszcze jednego napięcia zasilającego. Da się znaleźć układy
    3485 w całkiem dobrej cenie.

    > I mam interpretować 3,7V na wyjściu drivera? Na wyjściu, czyli właściwie
    > gdzie?

    Zajrzałbyś do jakiegoś sensownego pdf-a, nawet z elenoty - znajdziesz
    dokładne wyjaśnienia co i jak.

    Pozdrawiam

    DD