  • 51. Data: 2018-10-29 23:18:54
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-29 o 22:41, Cavallino pisze:

    > Podsumowujesz typową przypadłość grupowego kapelusznika, więc czemu się
    > tak dziwisz?

    Za diabła nie wiem kim jest grupowy kapelusznik.

    Może bardziej konkretnie? Powiedz mi proszę jaka jest tolerowalna
    prędkość na pomiarowym odcinku gdzie limit wynosi 60 km/h i brak jest
    możliwości wyprzedzania? Czy jeśli ktoś jedzie 40km/h mając dużo większe
    możliwości i ciągnie za sobą sznurek pojazdów po horyzont, to jest cool
    gościem? A może 20km/h bezie też cool? A co powiesz na 0 km/h i
    wyskoczenie na grzyby w pobliskim lesie? Niech zaczekają parę godzin aż
    wrócisz?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2018-10-29 23:30:52
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-29 o 22:30, Marek S pisze:

    > W moim przypadku takie "popędzenie" zazwyczaj odnosi skutek.

    Skończ już z tymi idiotycznymi próbami wykazania, że chamstwo jest
    grzecznością.
    Zakonotuj sobie, że cham, żeby nie wiem jak starał się usprawiedliwiać,
    chamem zawsze pozostaje. I na chama całkiem nieźle może zadziałać ostre
    spowolnienie. Niektórzy wkurzenie chamstwem, potrafią (w celu nauczenia
    chama, że postępuje niewłaściwie) nawet zaciągnąć ręczny hamulec.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 53. Data: 2018-10-29 23:34:09
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-29 o 21:02, P.B. pisze:

    > A wiesz dlaczego tak się dzieje? Bo ludzie zapierdalają jak opętani.

    Może i tak, ale co to konkretnie znaczy? Czy konkretnie (jak opisuję)
    chęć jazdy 40/60 poza terenem zabudowanym i bez możliwości wyprzedzania,
    to jest zapierdalanie?

    > Dziś,
    > tuż przede mną tak się spieszyli, że pięć samochodów się zderzyło na
    > zjeździe na Karwiny/Chwasczyno. I jeszcze dwóch dodatkowych za mną, bo
    > światła stopu i awaryjne nie wzbudziły w nich żadnej refleksji. W
    > szczytowym momencie koniec korka sięgał podobno Obłuża. Wiesz ilu ludzi
    > spóźniło się do pracy przez tych co się spieszyli?

    Jasne, ale to nieadekwatne odniesienie. Ja nawiązuję do konkretnego
    odcinka Reda-Puck, gdzie można 60tkją jechać a ktoś ciągnie za sobą
    sznurek pojazdów jadąc 40?

    > Weź sobie kiedyś zrób wyścig z jakimś znajomym: trasa centrum Gdańska -
    > centrum Gdyni przez miasto. Jeden ciśnie ile się da, drugi lajtowo wlecze
    > się środkowym/prawym pasem. Będzie cud jak różnica wyjdzie 5 minut.

    5 minut * 10 przejazdów daje 50 minut... Zresztą robiłem to porównanie
    niedawno. Zwykle różnica jest na poziomie czasu 1 zmiany świateł średnio
    razy 3. I tylko w jedną stronę.

    > Jeszcze
    > lepiej wyjdzie na obwodnicy: 30 kilometrów przy prędkości średniej 90 km/h
    > przejedziesz w 20 minut, przy średniej 140 km/h w niecałe 13 minut. 7 minut
    > szybciej!

    Dla mnie to sporo zważywszy multiplikację.

    > Gdy przy 90 jest to jazda w sznurku tirów na prawym pasie, a
    > osiągnięcie średniej 140 to chyba w dzień nie jest możliwe! Tzrebaby
    > naprawdę strasznie gnać.
    > Musiałbyś 10 razy tą obwodnicę przejechać, żeby stracić godzinę na
    > zawalidrogi.

    Właśnie! Ja może nie aż 10x ale kilka x to norma. Tacy też istnieją na
    drogach. Zdumiewa mnie to, że praktycznie wszyscy uważają, że skoro ja
    jadę jeden raz i niewiele zaoszczędzę, to nie jest możliwe, że inni mogą
    chcieć jechać więcej razy i zaoszczędzić mnóstwo czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 54. Data: 2018-10-29 23:35:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-29 o 21:02, RadoslawF pisze:
    > Bez znaczenia gdzie, nikt nie ma obowiązku jechać z maksymalną
    > dopuszczalną prędkością. Przestań się ośmieszać.

    Pewnie byłbyś pokrzywdzonym, sądzącym się aż do Boga by rację uznali:

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kie
    rowca/news-polacy-kochaja-blokowac-lewy-pas-ruchu,nI
    d,1936576

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 55. Data: 2018-10-29 23:44:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-29, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > No to mnie zaskoczyłeś. Ja np. rozróżniam miganie 15 razy pod rząd lub
    > ciągłe świecenie długimi od pojedynczego mignięcia. Odczytuję w tym
    > kodzie przekaz emocjonalny.
    > Sporo jeżdżę po drogach szybkiego ruchu. Dość powszechnie stosuje się
    > ten kod ale nie spodziewałbym się iż ktokolwiek nie dostrzega różnicy.

    Tzn. uścislę, nie jako agresję, bo to na ogół nie jest taka sensu
    stricte agresja ale bardziej buractwo. Na zasadzie "z drogi chamy". Jak
    raz mrugniesz to tez rzecz jadna nie to co mrugnąć 15x ale cały czas mi
    po tej lini. A powód jest taki, że może Ty traktujesz to jak "sorry,
    przepuscisz mnie", ale gro tego typu sytuacji wygląda tak, że ktoś Ci
    siedzi na dupie i wali światłami. I to w sytuacji, gdzie jedziesz na
    limicie prędkości. Bez względu na intencje wpasowujesz się zwyczajnie w
    pewien typ kierowcy, których jest na drogach od jasnej cholery.

    > Tu skomentuję jak ja to widzę jako "szybki". Od czasu do czasu trafiam
    > na jeszcze szybszego i zupełnie go nie dostrzegam o ile nie błyśnie mi.
    > Jestem bardzo skupiony na tym, co przede mną przy dużych prędkościach.

    Co jaki czas zerkasz w lusterko wsteczne?

    > Zapisz się do jakiegoś klubu sportowego. Wtedy to nie będzie wysiłkiem.
    > Sorki, ale to trochę nieadekwatne do manewru.

    Nie rozumiesz, bo jesteś tym pop..dalającym. Z p. widzenia normalnego
    kierowcy sytuacja wygląda tak, że jedziesz sobie najszybszym pasem, a
    na wolniejszych wchodzisz często w plombę. Takich zapier..laczy jest
    kupa. Wleź w taką plombę to przy róznicy kilkudziesięciu km/h będziesz
    tam tkwitł nawet kilka minut. I tak za każdym razem. Klub sportowy w
    tym nie pomoże.

    > Tu się nie zgodzę. Nieznaczna część kierowców uważa dokładnie odwrotnie.
    > Moja sąsiadka np. tak ułożyła sobie drogę do pracy aby nigdy nie skręcać
    > w lewo na skrzyżowaniach. Preferuje nadrobienie drogi - i to znaczne :-)

    Wydaje mi sie, że w powyższym się ze mną zgodziłeś :)

    > Przykład orzecznictwa na szybko:
    > https://www.rp.pl/Prawo-drogowe/301219999-Sad-nie-zd
    al-egzaminu-na-prawo-jazdy-bo-jechal-zbyt-wolno.html

    Ale ja napisałem, że to chodzi o normalne sytuacje, a nie o wleczenie
    się. Oczywiście, że pewne minimum prędkości jest nakazane.

    > Właśnie! Czy 40/60 na odcinku pomiarowym bez możliwości wyprzedzania,
    > ciągnąc kolumnę samochodów za sobą jest szybko czy wolno Twoim zdaniem?

    40/60 sam bym się wkurzył, jakby ktoś jechał tak wystarczająco długo a
    miał możliwość zmiany pasa i przepuszczenia. No chyba, że byłby to
    staruszek wyprzedzających 2 km kolumnę walców.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2018-10-30 01:25:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-29 o 23:35, Marek S pisze:

    > Pewnie byłbyś pokrzywdzonym, sądzącym się aż do Boga by rację uznali:
    >
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kie
    rowca/news-polacy-kochaja-blokowac-lewy-pas-ruchu,nI
    d,1936576

    Ty naprawdę jesteś taki głupi że jazdę wolniej niż maksymalna dozwolona
    utożsamiasz z uporczywym blokowaniem lewego pasa?

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2018-10-30 11:39:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-10-29 o 00:24, J.F. pisze:

    >Jasne, ale wtedy mogą błysnąć awaryjnymi, wystawić dłoń w geście
    >przekazania informacji "nie dam rady szybciej". Natomiast dawanie po

    Ciekawe jak to odbierze kierowca BMW z tylu ...

    >heblach bo "gnój/idiota śmiał błysnąć na mnie" nie jest dla mnie
    >logicznym postępowaniem.

    ale ale ... latwiej jest mignac swiatlami stop niz awaryjnymi :-)
    Lekkie wcisniecie pedalu, ktore nawet hamowania nie powoduje.

    Ale jak z tylu bedzie jechac bmw ... chyba najlepiej nic nie robic, ew
    przeciwmgielne wlaczyc jak on dlugie wlaczy :)

    >Tak, wiem, ale to wyjątki. Zanikające wyjątki. Żądają abyś odparował
    >z jezdni najlepiej. :-)

    Hm, czy takie wyjatki ... ale mnie i tak malo kto dogania ...

    >Jeśli brak jest logiki w tym co sygnalizują, to nie ma jak tego
    >interpretować więc skoro nic nie można zrobić, nie można ustąpić
    >drogi w żaden sposób, to pozostaje tylko jedno: zignorować takowego.

    No, jeszcze mozna zwolnic, bo widac ostrzega przed niebezpieczenstwem
    :-)

    >Pisałem o tym pośrednio, ale rozwinę.
    >https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-ki
    erowca/news-polacy-kochaja-blokowac-lewy-pas-ruchu,n
    Id,1936576

    >W swoim życiu miałem wzloty i upadki. Jeździłem wypasionymi
    >limuzynami jak i maluchami, których miałem nawet 2 (face lifting,
    >pamiętasz takie? :-D ) Pomijając nawet to, że nawet maluchem
    >zazwyczaj zostawiałem wszystkich stojących na skrzyżowaniach z
    >lepszymi autami w tyle (Polacy od zawsze nie potrafią dynamicznie
    >ruszać by jak najwięcej aut

    Na Wroclaw maluch sie przestal nadawac. Moze inni pozno ruszaja, ale
    przy szerszym skrzyzowaniu maluch odpada jeszcze przed jego
    przejechaniem.
    Tzn mozna prawym, ale ja z przyzwyczajenia na lewy :-)

    >przejechało na zmianie świateł) i to nie przekraczając 60tki (tyle
    >było wolno wtedy), to zawsze miałem w głowie, że skoro nie mogę
    >szybciej lub nie czuję się pewnie przy danej prędkości, to zjeżdżam
    >na prawo choćby na chwilę by przepuścić szybszych.

    Ale maluch mial 100km/h, to mu miedzy tirami jest dobrze.
    A tu jedzie ktos 120, a tiry umiarkowanie gesto, i odstepy miedzy nim
    takie na granicy ...

    >Jak ja bym postąpił w czasach współczesnych dysponując szybkim autem?
    >Hmmm... wątpliwości nie mam. Jeśli kierowca poprzedzającego auta ma
    >mnie w dupie (jak Kris - sorki dla Krisa, ale musiałem zobrazować
    >mentalność kierowcy, który woli się mścić niż ustępować), to
    >wyprzedzam prawym (o ile można).

    A tu te tiry na tyle blisko, ze nie wiadomo - uda sie, czy nie :-)

    >Wcześniej z bardzo daleka daję mu błysk gdy widzę, że ma sporo
    >miejsca by zjechać nie zwalniając. Jeśli tego nie robi, to uważam go
    >za okupanta lewego pasa, rodzaj stacjonarnej przeszkody.

    Ale pomysl od drugiej strony - wyprzedzasz ciag pojazdow, a z tylu
    ktos ci blyska z daleka.
    Jaka musi byc luka, zebys zjechal na prawo ? :-)

    >Jeśli natomiast widzę, że jadący wolniej mimo wszystko wyprzedza, to
    >utrzymuje bezpieczną odległość. Szanuję jego ograniczenia.

    No ale jak jechalem ostatnio za takim fiacikiem 120, to mi troche
    przeszkadzal.
    A tiry po prawej tak wlasnie na granicy ...

    >Na lewym nie tylko TIRy jeżdżą przecież :-) No chyba, że w Twoich

    Ale na prawym jezdza.
    Zjade w prawo, a potem bede musial hamowac z 150 do 90 :-)

    nigdy to nie, ale pare km moze sie takiego ciagu zdarzyc.

    >Brawo mistrzu :-)

    Ale z niechecia :-)
    Wiec raczej przyspiesze, zeby sie mniej denerowal.
    A jak mnie wk*, to tak przyspiesze, ze mnie nie wyprzedzi do
    nastepnego ciagu :-)

    No ale jak sa takie kilometry tirow, to zazwyczaj wiecej tam
    wyprzedza, wiec pojade sobie spokojnie 120, co najwyzej igorujac to
    nerwowe blyskaie bmw z tylu :-)

    Choc niedawno jechalem w weekend w dosc gestym ruchu weekendowym ...
    wygodniej mi bylo uciekac wszystkim niz im ustepowac :-)

    J.

  • 58. Data: 2018-10-30 11:43:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 29 Oct 2018 22:30:43 +0100, Marek S wrote:
    > Nie miganie lecz mignięcie. Kris działa tak, że jeśli widzi strumień
    > fotonów to daje po heblach.

    Sprostuję: Kris działa tak, że na chamstwo i buractwo odpowiada w jedyny
    sposób który cham i burak jest w stanie zrozumieć. I o żadnych heblach
    nie było nigdy mowy.

    Alternatywa to w ogóle nie odpowiadać, tzn. chamstwo ignorować i niech
    burak zamiga się na śmierć - to opcja którą sam preferuję, aczkolwiek
    przyznaję że to egoizm z mojej strony, bo chamstwo należy tępić. Na
    szczęście tu gdzie mieszkam odsetek tępaków drogowych jest znikomy, by
    nie powiedzieć żaden (pomijam tu myśliwych wyjeżdżających z lasu bo to
    szczególny przypadek, i na obronę mają fakt że to z reguły faceci 70+
    którzy często już nie do końca rozumieją co robią).

    > Ok, ale skoro zdaje sobie sprawę, że jest to znacznie poniżej
    > dopuszczalnej

    Na omawianej drodze jazda 40 km/h jest w 100% dopuszczalna. To, że
    uważasz jazdą poniżej *maksymalnej* prędkości za "naganne" (a teraz wręcz
    "niedopuszczalne") to tylko i wyłącznie twój problem. Psychiatryczny.

    > czy nie mógłby zasygnalizować tego w
    > jakikolwiek sposób (zielony liść, mignięcie awaryjnymi, wystawienie
    > dłoni przez okno), że ma zaniżone standardy bezpiecznej prędkości?

    Czyli oczekujesz że ludzie będą cię jeszcze w jakiś sposób przepraszać za
    to że jadą zupełnie prawidłowo. Ciekawe.

    > a) ktoś traktuje mignięcie długimi jako formę agresji b) reaguje daniem
    > po heblach

    Ja natomiast nie pojmuję dlaczego ty traktujesz spowolnienie pojazdu
    jadącego przed tobą jako formę odwetu. To komunikacja, dokładnie taka
    sama jak twoje popychanie światłami. I Kris nigdy nic nie wspominał o
    "dawaniu po heblach", tylko o spowolnieniu - tzn. znów zmyślasz.

    > Chętnie zatrzymałbym się przed Tobą w miejscu gdzie nie będziesz miał
    > możliwości ominięcia. Wtedy zapytam o to jakim tępakiem jesteś by nie
    > móc kupić nowego samochodu by wznowić jazdę :-D

    Tutaj to już naprawdę nie ogarniam co autor może mieć na myśli. Jeśli to
    jakaś dziwna forma odgrażania, to zauważ że z nas dwóch to ty ukrywasz
    się za anonimowym nickiem.

    > Tu nasza filozofia życiowa się rozmija. Więc jest już 2 furiatów
    > reagujących agresją na zwykłe popędzenie.

    O, mruganie przestało być "prośbą", a stało się "popędzeniem"?

    A z tym reagowaniem agresją to sam sobie film nakręciłeś. No ale z twoich
    wypowiedzi wynika, że wszyscy powinni zjeżdżać ci z drogi, nisko się przy
    tym kłaniając. W końcu król szos jedzie - i spieszy mu się.

    Mateusz

  • 59. Data: 2018-10-30 15:22:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]

    >burak zamiga się na śmierć - to opcja którą sam preferuję, aczkolwiek
    >przyznaję że to egoizm z mojej strony, bo chamstwo należy tępić.

    Dlugie z tylu troche przeszkadzaja, wiec wlasciwa metoda tepienia
    chamstwa byloby ostentacyjne opuszczenie rolety, najlepiej lustrzanej
    i niech sie sam oslepia :-)
    Niestety - to chyba nie wystepuje w samochodach.

    No i warunki drogowe powinny takie, zeby nie przegiac w tym
    utrudnianiu.

    Chyba, ze ktos ma dobry refleks ... zwolnic, wyprzedzic tira, zjechac
    na prawo, poczekac az zajedzie droge, zlosliwie zahamuje, i wtedy
    szybciutko uciec na lewy, wystawiajac go tirmanowi :-)

    A potem sie zatrzymac i usluznie podsunac policjantom film z kamery
    :-)

> [...]
    >wręcz
    >"niedopuszczalne") to tylko i wyłącznie twój problem. Psychiatryczny.

    Dopuszczalna jest tez 10km/h.

    Kodeks przewiduje kare za jazde z predkoscia utrudniajaca, i nie pisze
    ile to jest ...

> [...]
    >sama jak twoje popychanie światłami. I Kris nigdy nic nie wspominał o
    >"dawaniu po heblach", tylko o spowolnieniu - tzn. znów zmyślasz.

    Na pewno sa i tacy, co zwalniaja bardziej gwaltownie ...

    >O, mruganie przestało być "prośbą", a stało się "popędzeniem"?

    Roznie bywa. Niektorzy migaja z duzej odleglosci, bo tak trzeba jak
    sie jedzie znacznie szybciej ... choc tak szybko to nie wolno.

    Inni moga zamigac jak uznaja, ze na prawym pasie jest wystarczajaco
    pusto, a delikwent powininen sam dawno zjechac.

    A jeszcze inni bez migaja bez sensu ...

    J.

  • 60. Data: 2018-10-30 17:15:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-30 o 01:25, RadoslawF pisze:

    > Ty naprawdę jesteś taki głupi że jazdę wolniej niż maksymalna dozwolona
    > utożsamiasz z uporczywym blokowaniem lewego pasa?

    Chciałbym abyśmy spotkali się na drodze. Ciekaw jestem jak będzie Ci się
    jechało 10km/h.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek