-
Data: 2016-07-10 11:47:14
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości spowalnia ruch
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 10.07.2016 11:13, Myjk wrote:
> Sun, 10 Jul 2016 07:31:57 +0200, Shrek
>
>> On 09.07.2016 19:04, Myjk wrote:
>>> Sat, 9 Jul 2016 15:43:04 +0200, Shrek
>>>> Jaka jest(była) tu dopuszczalna?
>>> ZTCP do tego znaku 50/h w tunelu.
>> No i sam widzisz - masz znak, że 70 ale jednak 50.
>
> Widzę, ograniczenie (a tu akurat "podniesienie") obowiązuje
> za znakiem, a nie od momentu kiedy się znak zobaczy.
A jednak jak przed fotoradarem jest 70, to logika nakazywałaby, że
fotoradar jest ustawiony na 70, a jest na 50. Po takiej nauczce, nie
dziwie się, że ludzie mają w dupie logikę, bo jak widać na powyższym
przykładzie z logiki kurwę się robi, i jadą 50.
> Radar był ustawiony tak, że strzelał słitfocię jeszcze przed podniesieniem
> prędkości, co doskonale widać na przedstawionej wcześniej fotce. A jak
> jechali tam 50 (pomimo rzekomego podniesienia do 70) to dobrze jechali.
No i ci co jadą 50, mimo że wolno np 70 też jadą poprawnie. Tak ich
wytresowano. Tak robią i możesz im skoczyć. Ja też tak robię - jak nie
jestem pewny, to zwalniam do 50 - tak mnie nauczyli na powyższym
przykładzie. I w dupie mam twoje utyskiwania.
> Było 50 i na radarze trzeba było jechać 50, a nie 70. Albo że można było 70
> a złośliwy radar i tak robił na 50 więc wszyscy i tak jechali 50. Analogia
> do tematu wątku więc przestrzelona i nadal starasz się tłumaczyć
> ignorantów.
Jasne - po chuj robić czytelne oznakowanie, jak można gówniane i mieć
pretensję do kierowców?
>> A teraz wyboraź sobie, że jesteś "na
>> wyjeździe" i widzisz 70 - co myślisz?
>
> J.w., że za znakiem mogę zwiększyć prędkość do 70.
> Co wygrałem?
Z dużym prawdopodobieństwem mandat.
>> Inna sprawa że w tunelu jest 50 bo jest kurwesko niebezpiecznie, a tu
>> można śmiało 70, bo tylko chodnik o śmiesznie małej szerokości, z
>> którego nie ma gdzie spierdalać, schody prowadzące wprost na jezdnie,
>> łuki, skrzyżowanie i wiecznie zajęty przez lewoskręt pas dla jadących na
>> wprost, co powoduje dziwne manewry.
>> https://www.google.pl/maps/@52.2478162,21.019383,3a,
75y,320.94h,98.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTBc68znTY0H-h
ITTxhxXqg!2e0!7i13312!8i6656
>> Ktoś jeszcze wierzy, że ta 50 w tunelu to z innego powodu niż to, że
>> nowoczesny dynamiczny system znaków świetlnych może wyświetlić tylko 30
>> i 50?
>
> Czyli znowu nie ma mowy o faktach, a o tym co się komuś wydaje że być
> powinno.
Jasne... Tak sobie tłumacz - widać gołym okiem, że skoro pod mostem jest
70, to w tunelu tym bardziej być powinno (nie mówiąc już o "skrzyżowaniu
z Karową", gdzie w zasadzie nie ma kolizyjnych przebiegów (poza jedną,
zieloną strzałką). Czemu jest 50 - no wystarczy się z bliska tym
znaczkom ledowym przyjrzeć. No ale można zamknąć oczy i krzyczeć, że
innym się wydaje.
Swoją droga, to beznadzieja z tym jednym fotoradarem. Cała reszta
"miejskich" radarów była rozmieszczona sensownie i robiły dobrą robotę,
a ten jeden kompromitował całą idee. I zamiast przyznać się do błędu i
go przestawić, gdzieś gdzie by się przydał, brnęli w absurd
kompromitując całość miejskich fotopstryczków.
> Ale ja tak nie twierdzę. Faktem jest, że jak się skupić i myśleć nad tym co
> się robi na drodze, to można spokojnie przejechać zgodnie z oznakowaniem.
Faktem jest, że oznakowanie robi się, żeby było proste, jasne i
intuicyjne. A nie żeby trzeba się było na nim skupiać. Podstawowa zasada
wszelkich interfejsów i oznaczeń. Jak ktoś tego nie rozumie, to powinien
się od projektowania oznakowania trzymać z daleka.
>I prędkość jest wyraźnie oznaczona (vide przykład z tunelem), a że
> ignoranci mają to w nosie, albo nie znają podstawowych zasad, to inna
> sprawa -- i o tych właśnie jest dyskusja.
Dyskusja z tobą jest jak ze ścianą. Akurat oznakowanie za tunelem jest
przykładem jak oznakowania nie powinno się robić (nie mówiąc już o tym,
że limity prędkości są tam z dupy, bo 50 powinna być zamieniona z 70.
>> Chcę powiedzieć, że większość kierowców w tym ja zwykle nie ma pojęcia
>> jaka jest dopuszczalna prędkość. Znaków jest w chuj i jeszcze trochę,
>> jeden Bóg wie, czy właśnie mijasz skrzyżowanie czy wyjazd z drogi
>> osiedlowej czy innego parkingu. Tak - większość nie ma pojęcia jakie
>> jest aktualnie ograniczenie. Co więcej ty również nie masz.
>
> Owszem mam,
Jasne, że masz. Nie różnisz się od tych co jeżdzą "szybko, ale
bezpiecznie". I ty i oni są odporni na argumenty i tak samo przekonani o
własnej doskonałości. Stanowicie swoje wzajemne uzupełnienie. A
tymczasem zdecydowana większość jest jednak omylna i jak to dla
większości, pod nich powinno się robić oznakowanie.
> Na deserek dodam, że za ilość znaków odpowiadają mieszkańcy żądający
> stawiania ograniczeń pod swoimi domami, w swojej okolicy, a potem ci sami
> psioczą, że ograniczenia i ilość znaków jest zbyt duża jadąc przez jakąś
> wioskę (w której znowu mieszkańcy zażądali postawienia ograniczeń czy FR).
> Symptomatyczne. Ale i tak większość ograniczeń prędkości jest ustawiana ze
> względu na obniżenie poziomu hałasu a nie "bezpieczeństwo".
A już koronnym tego przykładem jest ta 50 przy Karowej. Normalnie tłumy
mieszkańców:P
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.16 12:04 Zenek Kapelinder
- 10.07.16 12:27 Myjk
- 10.07.16 13:04 Shrek
- 10.07.16 13:22 z
- 10.07.16 13:25 Mateusz Bogusz
- 10.07.16 13:31 Myjk
- 10.07.16 13:33 Sebastian Biały
- 10.07.16 13:44 Myjk
- 10.07.16 14:00 RoMan Mandziejewicz
- 10.07.16 15:03 Kviat
- 10.07.16 15:19 Myjk
- 10.07.16 15:56 z
- 10.07.16 16:29 Myjk
- 10.07.16 17:55 z
- 10.07.16 18:19 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=