-
1. Data: 2009-04-07 13:30:05
Temat: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: Nikanor <p...@g...com>
Przepraszam, że taki od czapy temat. Przeszukałem archiwum, ale nie
znalazłem wyjaśnienia dlaczego duży V2 czy singiel wyraźnie mocniej
hamuje niż silnik rzędowy (przy podobnej pojemności)? Przecież stopień
sprężania się tak bardzo nie różni. To dlaczego? Skok tłoka?
--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]
-
2. Data: 2009-04-07 13:32:35
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: "Losketh" <l...@t...pl>
Użytkownik "Nikanor" <p...@g...com> napisał w wiadomości
dlaczego duży V2 czy singiel wyraźnie mocniej
hamuje niż silnik rzędowy (przy podobnej pojemności)? Przecież stopień
sprężania się tak bardzo nie różni. To dlaczego? Skok tłoka?
Mysle ze jest to raczej kwestai różnicy momentu obrotowego.:)
--
Losketh
VN800
-
3. Data: 2009-04-07 13:33:20
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>
Nikanor napisał(a):
> Przepraszam, że taki od czapy temat. Przeszukałem archiwum, ale nie
> znalazłem wyjaśnienia dlaczego duży V2 czy singiel wyraźnie mocniej
> hamuje niż silnik rzędowy (przy podobnej pojemności)? Przecież stopień
> sprężania się tak bardzo nie różni. To dlaczego? Skok tłoka?
Pojemnosc ktora w danym momencie taki silnik spreza. W rzedowce o tej
samej pojemnosci rozklada sie to na 4 cylindry.
Najlepciej hamuja silnikiem duze single. Mozna se zemby wybic jak sie
wczesniej tego nie doswiadczylo. Mowa oczywiscie o 4T.
--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf
-
4. Data: 2009-04-07 14:38:50
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: Nikanor <p...@g...com>
On 7 Kwi, 15:33, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:
> Pojemnosc ktora w danym momencie taki silnik spreza. W rzedowce o tej
> samej pojemnosci rozklada sie to na 4 cylindry.
> Najlepciej hamuja silnikiem duze single. Mozna se zemby wybic jak sie
> wczesniej tego nie doswiadczylo. Mowa oczywiscie o 4T.
Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby się z
grubsza jak V2 o tej samej pojemności?
--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]
-
5. Data: 2009-04-07 16:39:37
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Nikanor" napisał w wiadomości
news:de82c283-38a5-4d8d-96a9-efefeb184a1c@r33g2000yq
n.googlegroups.com...
> Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
> mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby się z
> grubsza jak V2 o tej samej pojemności?
Musiałyby też być jednocześnie w tym samym suwie.
Tylko po co tłoki chodzące w parach równobieżnych w r4?
To do tego raczej twiny rzędowe służą - zainteresuj się nowym Nortonem.
--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
6. Data: 2009-04-07 17:18:26
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: Don Pedro <n...@o...pl>
Nikanor pisze:
> On 7 Kwi, 15:33, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:
>> Pojemnosc ktora w danym momencie taki silnik spreza. W rzedowce o tej
>> samej pojemnosci rozklada sie to na 4 cylindry.
>> Najlepciej hamuja silnikiem duze single. Mozna se zemby wybic jak sie
>> wczesniej tego nie doswiadczylo. Mowa oczywiscie o 4T.
>
> Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
> mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby się z
> grubsza jak V2 o tej samej pojemności?
Nie. Jest jeszcze kwestia przesunięcia wykorbień na wale o konkretną
ilość stopni. Teoretyzując - jeżeli oba gary mają na raz suw sprężania
to będą mocniej hamować silnikiem, niż gdyby sprężały na przemian.
Pogrzeb troszku na temat nowych silników w motoGP. Zmieniono wykorbienia
i zupełnie zmieniły się charakterystyki silników mimo tej samej
pojemności i układu cylindrów. Dobrym przykładem jest też metamorfoza
silnika Yamahy TDM po zmianie wykorbień na wale.
pozdr
DP
TL-S
-
7. Data: 2009-04-07 18:00:41
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-04-07 16:38:50 +0200, Nikanor <p...@g...com> said:
> Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
> mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby si
> ę z
> grubsza jak V2 o tej samej pojemności?
Chyba lepszym modelem wyobrażeniowym byłoby R4, mające każdy z
cylindrów dużej pojemności - powiedzmy 600 ccm (czyli skromne
dwaczterysta) - powinno hamować silnikiem podobnie jak singiel 600.
Choć pewnie dodatkowym problemem byłby wzrost masy, spowodowany wagą
samego silnika.
Na takiej LC4 gwałtowne zamknięcie gazu powoduje wrażenie wyrzucenia
spadochronu. Na luźnym szutrze czuć wtedy jak się tylne koło slizga.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
8. Data: 2009-04-07 18:39:35
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości
news:grg4c8$g1$1@inews.gazeta.pl...
> On 2009-04-07 16:38:50 +0200, Nikanor said:
>
>> Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
>> mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby si
>> ę z
>> grubsza jak V2 o tej samej pojemności?
>
> Chyba lepszym modelem wyobrażeniowym byłoby R4, mające każdy z cylindrów
> dużej pojemności - powiedzmy 600 ccm (czyli skromne dwaczterysta) -
> powinno hamować silnikiem podobnie jak singiel 600.
Porównanie nietrafione.
Bo inne tłoki byłyby w innych cyklach suwu.
Poczytaj o nowości w silniku najnowszej R1, jeżeli chcesz zrozumieć jak i
dlaczego to działa.
--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
9. Data: 2009-04-07 18:47:46
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-04-07 20:39:35 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:
>> Chyba lepszym modelem wyobrażeniowym byłoby R4, mające każdy z
>> cylindrów dużej pojemności - powiedzmy 600 ccm (czyli skromne
>> dwaczterysta) - powinno hamować silnikiem podobnie jak singiel 600.
>
> Porównanie nietrafione.
> Bo inne tłoki byłyby w innych cyklach suwu.
A jaki to ma wpływ na hamowanie?
> Poczytaj o nowości w silniku najnowszej R1, jeżeli chcesz zrozumieć jak
> i dlaczego to działa.
Big Bang jest nastawiony jakby w drugą stronę i z trochę innych
powodów. Zresztą to wcale nie jest taka nowość - AFAIR w silnikach
MotoGP było stosowane już od paru lat.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
10. Data: 2009-04-08 08:07:55
Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
Od: JacekR <j...@g...pl>
> pojemności i układu cylindrów. Dobrym przykładem jest też metamorfoza
> silnika Yamahy TDM po zmianie wykorbień na wale.
A to mnie zaciekawiłeś :) Co to za metamorfoza i kiedy nastąpiła?
JacekR
TDM 900