  • 1. Data: 2009-04-07 13:30:05
    Temat: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    Przepraszam, że taki od czapy temat. Przeszukałem archiwum, ale nie
    znalazłem wyjaśnienia dlaczego duży V2 czy singiel wyraźnie mocniej
    hamuje niż silnik rzędowy (przy podobnej pojemności)? Przecież stopień
    sprężania się tak bardzo nie różni. To dlaczego? Skok tłoka?

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

  • 2. Data: 2009-04-07 13:32:35
    Temat: Re: Od czego zależy siła hamowania silnikiem
    Od: "Losketh" <l...@t...pl>

    Użytkownik "Nikanor" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    dlaczego duży V2 czy singiel wyraźnie mocniej
    hamuje niż silnik rzędowy (przy podobnej pojemności)? Przecież stopień
    sprężania się tak bardzo nie różni. To dlaczego? Skok tłoka?

    Mysle ze jest to raczej kwestai różnicy momentu obrotowego.:)

    --
    Losketh
    VN800

  • 3. Data: 2009-04-07 13:33:20
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Nikanor napisał(a):
> [...]
    > hamuje niż silnik rzędowy (przy podobnej pojemności)? Przecież stopień
    > sprężania się tak bardzo nie różni. To dlaczego? Skok tłoka?

    Pojemnosc ktora w danym momencie taki silnik spreza. W rzedowce o tej
    samej pojemnosci rozklada sie to na 4 cylindry.
    Najlepciej hamuja silnikiem duze single. Mozna se zemby wybic jak sie
    wczesniej tego nie doswiadczylo. Mowa oczywiscie o 4T.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 4. Data: 2009-04-07 14:38:50
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 7 Kwi, 15:33, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:
> [...]
    > Najlepciej hamuja silnikiem duze single. Mozna se zemby wybic jak sie
    > wczesniej tego nie doswiadczylo. Mowa oczywiscie o 4T.

    Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
    mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby się z
    grubsza jak V2 o tej samej pojemności?

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

  • 5. Data: 2009-04-07 16:39:37
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Nikanor" napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
    > mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby się z
    > grubsza jak V2 o tej samej pojemności?

    Musiałyby też być jednocześnie w tym samym suwie.
    Tylko po co tłoki chodzące w parach równobieżnych w r4?
    To do tego raczej twiny rzędowe służą - zainteresuj się nowym Nortonem.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 6. Data: 2009-04-07 17:18:26
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Nikanor pisze:

    > Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
    > mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby się z
    > grubsza jak V2 o tej samej pojemności?

    Nie. Jest jeszcze kwestia przesunięcia wykorbień na wale o konkretną
    ilość stopni. Teoretyzując - jeżeli oba gary mają na raz suw sprężania
    to będą mocniej hamować silnikiem, niż gdyby sprężały na przemian.
    Pogrzeb troszku na temat nowych silników w motoGP. Zmieniono wykorbienia
    i zupełnie zmieniły się charakterystyki silników mimo tej samej
    pojemności i układu cylindrów. Dobrym przykładem jest też metamorfoza
    silnika Yamahy TDM po zmianie wykorbień na wale.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 7. Data: 2009-04-07 18:00:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-07 16:38:50 +0200, Nikanor <p...@g...com> said:

    > Ha. Oświecenie :) Czyli gdyby istniał rzędowy 4 cylindrowy silnik
    > mający po dwa cylindry pracujące jednocześnie, to zachowywałby si
    > ę z
    > grubsza jak V2 o tej samej pojemności?

    Chyba lepszym modelem wyobrażeniowym byłoby R4, mające każdy z
    cylindrów dużej pojemności - powiedzmy 600 ccm (czyli skromne
    dwaczterysta) - powinno hamować silnikiem podobnie jak singiel 600.
    Choć pewnie dodatkowym problemem byłby wzrost masy, spowodowany wagą
    samego silnika.

    Na takiej LC4 gwałtowne zamknięcie gazu powoduje wrażenie wyrzucenia
    spadochronu. Na luźnym szutrze czuć wtedy jak się tylne koło slizga.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 8. Data: 2009-04-07 18:39:35
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości

    > Chyba lepszym modelem wyobrażeniowym byłoby R4, mające każdy z cylindrów
    > dużej pojemności - powiedzmy 600 ccm (czyli skromne dwaczterysta) -
    > powinno hamować silnikiem podobnie jak singiel 600.

    Porównanie nietrafione.
    Bo inne tłoki byłyby w innych cyklach suwu.

    Poczytaj o nowości w silniku najnowszej R1, jeżeli chcesz zrozumieć jak i
    dlaczego to działa.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 9. Data: 2009-04-07 18:47:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-07 20:39:35 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    > Porównanie nietrafione.
    > Bo inne tłoki byłyby w innych cyklach suwu.

    A jaki to ma wpływ na hamowanie?

    > Poczytaj o nowości w silniku najnowszej R1, jeżeli chcesz zrozumieć jak
    > i dlaczego to działa.

    Big Bang jest nastawiony jakby w drugą stronę i z trochę innych
    powodów. Zresztą to wcale nie jest taka nowość - AFAIR w silnikach
    MotoGP było stosowane już od paru lat.

  • 10. Data: 2009-04-08 08:07:55
    Od: JacekR <j...@g...pl>

    > pojemności i układu cylindrów. Dobrym przykładem jest też metamorfoza
    > silnika Yamahy TDM po zmianie wykorbień na wale.

    A to mnie zaciekawiłeś :) Co to za metamorfoza i kiedy nastąpiła?

    JacekR
    TDM 900