  • 1. Data: 2009-04-07 13:07:32
    Temat: Brudzące skórzane rękawice...
    Od: falco <m...@w...pl>

    Hej,

    jak w temacie a dokładniej mówiąc...

    Co można zrobić, aby nowe, skórzane rękawice nie brudziły rąk? Krótkie
    bez palców są Ok! Ale długie zmieniają mnie w nosiciela węgla... ;)
    nikomu nic nie ujmując... ;)

    --
    (Po)zdrówka! falco
    sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175

  • 2. Data: 2009-04-07 17:48:01
    Temat: Re: Brudzące skórzane rękawice...
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "falco" <m...@w...pl> wrote
    > Co można zrobić, aby nowe, skórzane rękawice nie brudziły rąk? Krótkie bez
    > palców są Ok! Ale długie zmieniają mnie w nosiciela węgla... ;) nikomu nic
    > nie ujmując... ;)

    ja kupiłem jakiś czas temu rękawice, brudziły na początku ale po jakimś
    czasie( kilkunastu dni , codziennego noszenia) przestały farbować, brudzić.

  • 3. Data: 2009-04-07 21:02:36
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    R2 pisze:

    > ja kupiłem jakiś czas temu rękawice, brudziły na początku ale po jakimś
    > czasie( kilkunastu dni , codziennego noszenia) przestały farbować, brudzić.

    znaczy odpowiedz brzmi: nie sciagac przez dwa tygodnie ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 4. Data: 2009-04-08 06:12:02
    Od: Small <d...@a...pl>

    falco pisze:
> [...]
    >
    > Co można zrobić, aby nowe, skórzane rękawice nie brudziły rąk? Krótkie
    > bez palców są Ok! Ale długie zmieniają mnie w nosiciela węgla... ;)

    Raczej nic nie zrobisz, moje tez brudza, jedyna skuteczna metoda to
    mycie rak:) Dla zainteresowanych ich nazwa to:Schoeller keprotec.

    Small
    GSX750F

  • 5. Data: 2009-04-08 06:23:34
    Od: falco <m...@w...pl>

    Kuczu pisze:
    > znaczy odpowiedz brzmi: nie sciagac przez dwa tygodnie ?

    buahahahaha... ;););)
    Myślałem, że to zależy od f-rmy (czyt. jakości), ale jak widać to częsta
    przypadłość... ;)

    Ponoć można je w czymś wymoczyć, ale wolę nie eksperymentować w ciemno. ;)
    Do zmiękczenia/odświeżenia np. Ramoneski idealnie nadaje się parafina,
    skóra robi się mięciutka, błyszcząca i świeża, ale co zrobić na
    "odbrudzenie" nie mam zielonego pojęcia... ;)

  • 6. Data: 2009-04-08 07:04:30
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > Ponoć można je w czymś wymoczyć,

    Moje letnie też brudziły. Pomogło odwrócenie na l. stronę i wypranie mydłem
    do skór.
    Suszysz, zakładasz i kremujesz jak ręce, tylko szuwaxem jakimś do skór.

    Grzech
    VL800

  • 7. Data: 2009-04-08 08:59:10
    Od: falco <m...@w...pl>

    grzech pisze:

    > Pomogło odwrócenie na l. stronę i wypranie
    > mydłem do skór.
    > Suszysz, zakładasz i kremujesz jak ręce, tylko szuwaxem jakimś do skór.

    Dzięki! Skojarzyłem jeszcze, że mogę przecież spytać rymarza, który
    właśnie odświeża mi wyściółkę Orzeszka, dodatkowo zmieniając jej kolor z
    brązu na czarny, na pewno będzie wiedział jakiego preparatu użyć. ;)

    Jak tylko się dowiem, to dam znać, może jeszcze komuś się przyda... ;)

  • 8. Data: 2009-04-09 09:28:58
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "falco" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > palców są Ok! Ale długie zmieniają mnie w nosiciela węgla... ;) nikomu nic

    Nie kupowac rekawic z Tarboru? Inne w zycie mnie nie ozdobily. Tak przy
    okazji, choc juz pare razy pisalem, mamy sezon zakupowy:
    Nie kupujcie teksow z Ret Bike! Ta rozpadajaca sie tandeta nie nadaje sie do
    jezdzenia. Moze do lansu w knajpie.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 9. Data: 2009-04-09 09:44:56
    Od: falco <m...@w...pl>

    Kefir pisze:

    > Nie kupowac rekawic z Tarboru?

    Kupiłem BF Trace, rymarz zaleca dać do utrwalenia, ale koszt prawie taki
    sam jak zakup nowej pary ;)
    Babciny sposób, to ponoć wymoczenie w roztworze z octem (tak samo jak do
    farbowania ciuchów), bo kwas utrwala kolor.

    Poszukam mydła do skór o którym wspomniał Grzech.

  • 10. Data: 2009-04-10 08:38:35
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Myślałem, że to zależy od f-rmy (czyt. jakości), ale jak widać to
    częsta
    > przypadłość... ;)

    Wsrod tanich wyrobow, czesta :( Aczkolwiek te porzadnofirmowe jakos nie
    brudza mimo iz tanie :)

    pozdrawiam, leszek