  • Data: 2016-08-09 00:35:46
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 21:04:45 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:
> [...]
    ostrości. Dla rozmaitych motywów, nie tylko dla krajobrazu.
    nadinterpretacji jednej książki powstałej w drugiej połowie lat 70tych ubiegłego
    wieku

    > Starcze z gor
    >
    > wypisujesz straszne banialuki i z tego sobie nie zdajesz sprawy.
    > byc moze, ze masz jakies ksiazki , ale ich albo nie przeczytales , albo
    przeczytales ale niczego nie zrozumiales.

    > Twoja Rada aby do fotografii macro zastosowac odleglosc hiperfocalna jest
    dokladnie taka sama jak Rada aby do fotografii pejzazu zastosowac pierscienie macro.

    > ja rozumiem i akceptuje , ze nikt nie ma oboawiazku posiadania wiedzy na konkretny
    temat. Nie masz obowiazku widziec czym jest hiperfoclana.

    > Ale jesli na ten temat zaczynasz udzielac porad - idiotycznych wrecz- do tego
    upierasz sie w swojej niewiedzy , nie zadasz sobie najmniejszego trudu zeby zrozumiec
    wyjasnienia , ktore podaje , to czuje sie w opbowiazku , skoro juz tutaj jestm
    skoryghowac twoje bezsesnowne wypowiedzi.

    > przy odleglosoi hiperfokalne, z jej definicji tylna granica glebi GO MUSI siegac do
    nieskonczonosci.

    > nie da sie zrobic zdjecia macro aktualnie stosowana optyka na naszych amatorskich
    matrycach , w ten sposob by tylna granica GO siegala do nieskonczonosci.
    > trzebaby stosowac przyslony rzedu setek , przy ktorych dyfrakcja zrujnuje
    rozdzielczosc.

    > nawet focusstacking na to nie pozwala. A pisze nie z teorii , lecz z praktyki ,
    gdyz focusstacking stosuje niemal na codzien. Wspominalem - focustacking ma
    ograniczenia wynikajace ze zmiany skali odwzorowania ze zmiaena nastawionej
    odleglosci. nie da sie bezsladowo zlozyc zdjec robionych w zakresiue ostrosci np od
    30 cm do nieskonczonosci , Zbyt duza roznica w skali odwzorowania.
    > Do tegoo przy stosowaniu zmiennej nastawy odlegloisci zmienia sie polozenie
    przedniego punktu nodalnego, co prowadzi do bledow paralaxy , czyli
    perspektywicznych. Z innego punktu widzenia jest fotografowany przedmiot np z 30 cm
    , a z innego fotografoweany np z 2 m , jesli zmienicz nastaw oidleglosci wysuwajac
    mieszek, czy pokretlem na skali odleglosci. Trzebaby zagwarantowac niezmiennnosc
    polozenia NP, co jest przedsiewzieciem niezwylke trudnym , ze wzgledu na wymagana
    precyzje na tych odlegociach - rzedu ulamka mm.
    > w przypadku takich ukladow optycznych jak Helios ( podwojny gauss) lub wposmniany
    przez ciebie czeski wytwor meopty anaret - czyli tryplet czterosoczewkowy ,
    nalezaoby tak umocowac obiektyw , zeby pozostalk on nieruchoy w stosunku do przemiotu
    , a wykrecal sie do tylu/ przodu aparat z matryca.
    > w przypadku opbiektywow z wewnetrznym ogniskowaniem sprawa bylyb jeszcze
    trudniejsza.

    > Twoje absurdalne porady wskazuja , ze nie wiesz o czym mowisz , nie rozumiesz
    istoty zagadniena , ktore chcesz poruszyc.

    Ja wiem co piszę. w dodatku piszę z praktyki. Ty masz problemy z czytaniem ze
    zrozumieniem.
    Ale to nie mój problem.
    Znudzony Marcin