  • Data: 2016-08-08 06:38:23
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Montag, 8. August 2016 00:01:48 UTC+2 schrieb Trefniś:

    > Niepotrzebnie silisz się na matematyczne uzasadnienie swojego
    > niezrozumienia ostrości i miękkości obrazu. To dwie zupełnie różne rzeczy!
    >
    > Przecież pokazując nieostre zdjęcie nie powiesz, że jest miękkie?
    > I odwrotnie - miękkie wcale nie znaczy nieostre!
    >
    > I to dotyczy zarówno fotografii cyfrowej, jak i analogowej.
    >
    > Nie wierzę, że fotografia cyfrowa tak uwsteczniła fotografów - jeden coś
    > bredzi o hiperfokalnej, drugi nieostre nazywać chce miękkimi (czy tam
    > odwrotnie, bez różnicy).
    >
    > Niepotrzebnie też wykastrowałeś mój post - w fotografii otworkowej
> [...]

    aparatem otworkowym nie da sie zrobic ostrych , rozdzielczych zdjec.
    plamka rozmycia na matrycy jest rowna srednicy otworu lub na malych odleglosciach
    jest do 2 razy wieksza.

    dla stosowanych srednic rzedu 0,1-0,3 mm oznacza to plamke tozmycia rzedu 0,1 do 0,6
    mm . to oznacza na aparacie aps , ze najmniejszy element jaki jest odwzorowany
    zajmuje co najmniej 20 do 120 pixeli na matrycy.

    niezaleznie od tego czy obraz bylby odwzorowany twardo czy miekkeo bedzie rozmyty ,
    co postrzegamy jako nieostro.
    Kamera otworkowa daje dokladnie Taki obraz , jakby byl poruszony we wszystkie strony
    o te 20 - 120 pixeli.
    Nie da sie zrobic Kamera otworkowa ostrego / rozdzielczego obrazu makro tak by byl
    ostry do nieskonczonosci . Ba nie da sie w ogole zrobic zeby byl ostry i szczegolowy.

    gdyby zmniejszyc srednice otworu do np 0,01 mm to osiagniemy liczbe przyslony rzedu
    paru tysiecy . dla takiej liczby przyslony wielkosc plamki aire czyli dyfrakcja
    wynosi pare dziesiatek mm . Znowu plamka rozmycia tym razem od dyfrakcji bedzie za
    duza.

    jesli masz obraz miekki , to zawsze mozesz podniesc jego twardosc czyli Kontrast w
    obrobce, Rozdzielczosci w obrobce podniesc sie nie da.nie Co nie zostzalo
    odwzorowane przez obiektyw , tego na matrycy nie widac , to nie zostalo zapisane w
    pliku zdjeciowym.

    slusznie zauwazyles , ze szkoda czasu na dyskusje , gdyz pomysl zeby robic
    rozdzielcze makro na hiperfocalnej , albo Kamera otworkowa sa zwyczjnie idiotyczne -
    moze na to wpasc tylko absolutny ignorant nie majacy najmniejszego pojecia o czym
    mowi.