  • 1. Data: 2009-04-05 16:53:46
    Temat: Obiektyw do fotografii sportowej do 1000 zł
    Od: b...@g...com

    Witam

    Jestem młodym, początkującym amatorem fotografii i trzy miesiące temu
    zakupiłem pierwszą lustrzankę (sony a300 obiektyw 18/70)

    Znacie może jakiś dobry obiektyw do 1000 zł, żeby nadawał się dobrze
    do fotografii sportowej m.in skoki narciarskie oraz piłka nożna.

    Bardzo prosze o pomoc

    Pozdrawiam, beag

  • 2. Data: 2009-04-05 17:01:46
    Temat: Re: Obiektyw do fotografii sportowej do 1000 zł
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze b...@g...com:

    > Znacie może jakiś dobry obiektyw do 1000 zł, żeby nadawał się dobrze
    > do fotografii sportowej m.in skoki narciarskie oraz piłka nożna.

    Nie ma takiego.

  • 3. Data: 2009-04-05 17:36:49
    Od: "Roman Cierlica" <r...@g...pl>

    Może i nie ma
    ale jak będziesz miał dobre
    światło to Sigma Apo 70-300 styknie

  • 4. Data: 2009-04-05 17:41:34
    Od: "Roman Cierlica" <r...@g...pl>

    Może to nie skoki i piłka
    i nie profesjonalnie ale ten obiektyw nie jest zły
    przydałby się lepszy fotograf.Pzdr
    http://augustyna.pl/02/20081220/index.php?what=13

  • 5. Data: 2009-04-05 18:07:26
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze b...@g...com:
    >
    > Nie ma takiego.
    > Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

    Przeca napisał/a że jest młodym początkującym amatorem.
    Zazwyczaj na meczach jest jasno, skoki to też nie jest nocne polowanie, więc
    dla amatora który na tym nie zarabia szkło ze światłem 2.8 za kilka kilo PLN
    jest przesadą.

    b...@g...com - nie wiem co Sony oferuje (nie siedzę w tym systemie),
    ale przemyśl właśnie wymienianą Sigmę 70-300 APO - mam i sobie chwalę i jak
    dla amatora to naprawde niezłe szkiełko.
    Klasa wyżej to już trzeba by tak ze 2000-3000PLN minimum mieć do wydania.

    JDJ

  • 6. Data: 2009-04-05 19:20:46
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JackDeJack pisze:
    > b...@g...com - nie wiem co Sony oferuje (nie siedzę w tym systemie),

    Z długich jest to co wszędzie (czyli tanie sigmy i tamrony), ale jak
    wiadomo to dość słabe szkła.
    Z lepszych można kupić używanego MAF-a 100-300mm APO D, taniej bez D i
    jeszcze taniej bez APO - IMHO są niewiele znów tak lepsze od
    wspomnianych sigmotamronów.
    Jak komuś nie trzeba i tak słabych 300mm to niech poluje na flintę -
    70-210/4 - to całkiem przyzwoity obiektyw, do tego tanio.

    > ale przemyśl właśnie wymienianą Sigmę 70-300 APO - mam i sobie chwalę i jak
    > dla amatora to naprawde niezłe szkiełko.

    Jak ktoś ma do wydania tylko tyle to owszem. Osobiście brałbym
    wspomnianą flintę, ale to to niestety tylko używane.
    Jak komuś trzeba za to uniwersalnego szkła (choć krótszego) to
    28-135/4-4.5 - właśnie planowane na którąś z olimpiad, świetne, szybkie,
    ale zakres to tak średnio sportowy. Cena śmieszna jak za te możliwości
    bo gdzieś w okolicach flinty.

    > Klasa wyżej to już trzeba by tak ze 2000-3000PLN minimum mieć do wydania.

    Owszem, wtedy można było jeszcze niedawno za tyle kupić wyśmienitego
    70-300G SSM - jest naprawdę niezły. Również tamron i sigma dają mniej
    więcej za tyle 70-200/2.8 - oba bardzo przyzwoite.
    Z używanych można było spokojnie za to dostać MAF-a 100-400mm.
    Teraz ceny powariowały niestety, więc pewnie jest o wiele drożej.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 7. Data: 2009-04-05 21:18:31
    Od: j...@g...pl

    On 5 Kwi, 20:07, "JackDeJack" <J...@w...pl> wrote:

    > Przeca napisał/a że jest młodym początkującym amatorem.
    > Zazwyczaj na meczach jest jasno,

    Ekstraklasa gra przy oświetleniu sztucznym. Z resztą mecze
    rozpoczynają sie około 19, trybuny są wysokie i zazwyczaj boisko jest
    w cieniu. Na takie warunki przysłona 4.0-5.6 plus przymknięcie i
    działkę, dwie ze względu na mydło wymusza stosowanie ISO 1600 (i
    więcej) aby mieć czasy 1/500sek, które gwarantują brak rozmycia od
    ruchu zawodnika, piłki.

    > skoki to też nie jest nocne polowanie, więc
    > dla amatora który na tym nie zarabia szkło ze światłem 2.8 za kilka kilo PLN
    > jest przesadą.

    Ale dla zrobienia dobrej fotki jest koniecznością.

  • 8. Data: 2009-04-05 21:34:13
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    działkę, dwie ze względu na mydło wymusza stosowanie ISO 1600 (i
    więcej) aby mieć czasy 1/500sek, które gwarantują brak rozmycia od

    Nie popadajmy w paranoję.
    Dziś robiłem fotki dzieciakowi, słoneczko nie takie już ostre o 16:30, w
    cieniu 3 piętrowego bloku miałem f7, ISO200 i czasy na poziomie 1/100sek.
    Przy dojechaniu do ISO800 jak najbardziej używalnego pewnie i czasy by
    wyszły wystarczające.

    Muszę się przejść na jakiś meczyk, bo na skoki raczej już nie ten klimat.

    JDJ

  • 9. Data: 2009-04-05 22:18:25
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    j...@g...pl pisze:
> [...]
    > w cieniu. Na takie warunki przysłona 4.0-5.6 plus przymknięcie i
    > działkę, dwie ze względu na mydło wymusza stosowanie ISO 1600 (i

    Nooo... Chcialbym zobaczyc te warunki przy oswietleniu sztucznym, gdzie
    przy f7.1-8 wystarczy ISO 1600, zeby wyciagnac 1/500...

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 10. Data: 2009-04-06 08:40:52
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <grb0ba$54v$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:
    > Z długich jest to co wszędzie (czyli tanie sigmy i tamrony), ale jak
    > wiadomo to dość słabe szkła.

    Może nie są to szczególnie dobre obietkywy, ale tragiczne też nie są.
    Wbrew temu, co można wywnioskować z opinii w Internecie, można zrobić
    oboma dobre zdjęcia o ile tylko światła wystarczy (czyli nie w hali).

    Z rzeczy które wystawiłem to robione tą Sigmą ptaszki:
    http://lrem.net/pages/view/seabirds
    I troszkę makro (tak, to ten tryb wciskania kitu kupującym):
    http://lrem.net/pages/view/300mmMacro

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )