  • 11. Data: 2009-04-06 08:44:27
    Temat: Re: Obiektyw do fotografii sportowej do 1000 zł
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <49d92e35$1@news.home.net.pl>,
    marcin.STIG.saldat nabazgrał:

    > Nooo... Chcialbym zobaczyc te warunki przy oswietleniu sztucznym, gdzie
    > przy f7.1-8 wystarczy ISO 1600, zeby wyciagnac 1/500...

    1600, 20000, co za różnica ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 12. Data: 2009-04-06 10:07:13
    Od: j...@a...at

    On 5 Apr., 18:53, b...@g...com wrote:
    > Witam
    >
    > Jestem młodym, początkującym amatorem fotografii i trzy miesiące temu
    > zakupiłem pierwszą lustrzankę (sony a300 obiektyw 18/70)
    >
    > Znacie może jakiś dobry obiektyw do 1000 zł, żeby nadawał się dobrze
    > do fotografii sportowej m.in skoki narciarskie oraz piłka nożna.
    >
    > Bardzo prosze o pomoc
    >
    > Pozdrawiam, beag

    witam

    to mniej wiecej tak jakbys pytal, jak za kilka tysiecy zlotych
    chcialbys kupic samochod , ktorym bedziesz scigal sie na rajdach o
    wygodzie rolls-royca.

    zeby nie przezyc rozczarowania jakoscia i przy ograniczonym
    budzecie , jesli rzeczywiscie chcialbys robic uzyteczne zdjecia
    sportowe odleglych motywow to w tej klasie cenowej szukalbym
    obiektywu o stalej ogniskowej ( tak ok 400 - 500 mm).
    Nie jestem oblatany w sony - ale to bagnet minolty - moze cos ze
    strarej minolty podejdzie ? - na pelnej dziurze powiedzmy 4 , 5 albo
    5,6 winno prowadzic do uzytecznych wynikow.
    Jest szansa na stosunkowo dobra ostrosc rysunku i jasnosc.
    Z drugiej strony b dlugi obiektyw staloogniskowy ma ograniczone pole
    zastosowan w innych dziedzinach fotografii .

    XXX

  • 13. Data: 2009-04-06 11:59:48
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

> [...]
    > sportowe odleglych motywow to w tej klasie cenowej szukalbym
    > obiektywu o stalej ogniskowej ( tak ok 400 - 500 mm).

    Moze bez przesady... 400 i wiecej na cropie 1.5 do pilki to az naddto...
    chyba ze glowki pilkarzy chcesz w polu karnym robic :)
    Co do skokow to sie nie wypowiem ale tez maks 300 powinno starczyc...
    Poza tym to 400 czy 500 o rozsadnej jakosci czy swietle w takiej cenie nie
    bedzie ciezko zdobyc.
    w takiej cenie pozostaje ci trakor z sigmy w stylu 70-300 APO DG Macro...
    czy cos w tym stylu... z tamrona czy sony/minolty
    A na lepsze szklo trzeba dozbierac... chyba ze flinte ci sie uda dopasc
    tojuz bedzie sympatycznie...

    > Z drugiej strony b dlugi obiektyw staloogniskowy ma ograniczone pole
    > zastosowan w innych dziedzinach fotografii .

    Np? chyba ze chodzi ci o to ze zakup dlugiej stalki nie pozwala ci na
    portrety w studio czy cos w tym stylu :)

    Steel

  • 14. Data: 2009-04-06 12:05:06
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Nie popadajmy w paranoję.
    > Dziś robiłem fotki dzieciakowi, słoneczko nie takie już ostre o
    > 16:30, w cieniu 3 piętrowego bloku miałem f7, ISO200 i czasy na
    > poziomie 1/100sek. Przy dojechaniu do ISO800 jak najbardziej
    > używalnego pewnie i czasy by wyszły wystarczające.
    >
    > Muszę się przejść na jakiś meczyk, bo na skoki raczej już nie ten
    > klimat.

    przejdz sie... zobaczysz roznice... :)
    TO ze twojemu oku wydaje sie ze jest jasno jak w dzien to jednak nie wydaje
    sie tak swiatlomierzom :)

    Powaznie... takie warunki jak podal twoj przedmowca to raczje malo kiedy sie
    trafiaja niestety...

    f2.8 i 1/500-1/800 przy ISO 1600 to z reguly standard... :)
    Na halach jest czesto podobnie...

    Pozdrowka
    --
    Steel

  • 15. Data: 2009-04-06 14:16:12
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Steel pisze:
    > f2.8 i 1/500-1/800 przy ISO 1600 to z reguly standard... :)
    > Na halach jest czesto podobnie...

    Na halach jest niestety gorzej. Najlepiej oswietlone w Polsce (na
    palcach mozna zliczyc), dla osiagniecia 1/800 (przy 2.8) wymagaja juz
    ISO 3200. Nieco gorsze przy tych samych parametrach pozwola na focenia
    1/250-1/400. W przecietnych halkach i salach sportowych jest niestety
    jeszcze ciemniej.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 16. Data: 2009-04-06 14:29:52
    Od: j...@a...at

    > Np? chyba ze chodzi ci o to ze zakup dlugiej stalki nie pozwala ci na
    > portrety w studio czy cos w tym stylu :)

> [...]

    wymaga wiekszej odleglosci fotografowania od obiektywow o ogniskowych
    std - powiedzmy 10 razy wiekszej niz ob o ogniskowej 40 mm a na to nie
    zawsze jest miejsce i czas , oraz wymgaja te obiektywy krotkich
    czasow naswietlen a nie zawsze warunki oswietleniowe na to pozwalaja.
    Nagroda jest lepsza jakosc rysunku od zoomow i najczesciej szybsza
    predkosc ostrzenia .

    nic bardziej frustrujacego niz mydlaste , miekkie , malo plastyczne
    zdjecie z marnego taniego zooma dlugoogniskowego.

  • 17. Data: 2009-04-06 15:47:38
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    JackDeJack pisze:

> [...]
    > cieniu 3 piętrowego bloku miałem f7, ISO200 i czasy na poziomie 1/100sek.
    > Przy dojechaniu do ISO800 jak najbardziej używalnego pewnie i czasy by

    Jak sobie pójdziesz na halę ze sztucznym oświetleniem, to nagle
    stwierdzisz, że masz bardzo mało światła, mimo, iż wydaje się być bardzo
    jasno.

    --
    f1969

  • 18. Data: 2009-04-06 20:03:33
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Czesto robie na "sredniej jakosci" hali w moim miescie i jest to: f2.8
    1/250 i ISO 1100-1600 (zalezy ile swiatel jest wlaczonych:). Z reguly
    podciagam jeszcze lekko ekspozycje w sofcie.

  • 19. Data: 2009-04-06 20:08:02
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W przecietnych halkach i salach sportowych jest niestety jeszcze ciemniej.

    Autor nic nie pisał o halach :(
    Ja bym nie ryzykował zabierania sprzętu na mecz piłkarski I ligi, z obawy o
    sprzęt i o to że mogą cię nie wpuścić na stadion.
    Więc jakiś meczyk na otwartym stadionie przy ładnej pogodzie powinno się dać
    radę z S70-300APO.

    Ja bym poszedł do jakiegoś Sigma Pro Centrum pożyczył szkło na 3 dni i
    sprawdził czy daje radę.

    Jeszcze raz mówię nie popadajmy w paranoję i nie twierdźmy że każdy musi
    mieć FullFrame i szklarnię za dziesiątki kilo pieniędzy.

    JDJ

  • 20. Data: 2009-04-07 06:05:33
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > wymaga wiekszej odleglosci fotografowania od obiektywow o ogniskowych
    > std - powiedzmy 10 razy wiekszej niz ob o ogniskowej 40 mm a na to nie

    Nie koniecznie... sa 400tki ktore ostrza od 150cm!
    ale czesto maja sporo wieksza odleglosc ostrzenia...

    > zawsze jest miejsce i czas , oraz wymgaja te obiektywy krotkich
    > czasow naswietlen a nie zawsze warunki oswietleniowe na to pozwalaja.

    no to zalezy co sie chce uzyskac :)

    > Nagroda jest lepsza jakosc rysunku od zoomow i najczesciej szybsza
    > predkosc ostrzenia .

    generalnie jak kupujesz szkla z serii lepszych to faktycznie tak jest....
    ale sa szkla ktore daja slabe mydlaste efekty ze nawet sporo zoomow je
    wyprzedzi jakosciowo...

    > nic bardziej frustrujacego niz mydlaste , miekkie , malo plastyczne
    > zdjecie z marnego taniego zooma dlugoogniskowego.

    generalnie w cenie 1000pln ciezko bedzie znalezc cos co w zasadzie nie mydli
    i nadawaloby sie przyzwoicie do sportu :)
    zwlaszcza przy obecnym stanie cen na rynku szkiel ktore to ceny zwariowaly
    :)

    Steel