  • 1. Data: 2009-04-05 17:16:29
    Temat: Lekkie NTG - Jaki laptop?
    Od: "Robert K." <r...@p...naOnecie.pl>

    Witam!

    Wychowany na stacjonarnych PCtach zawsze sobie wmawiałem, że nigdy nie kupię
    laptopa. Jak widać: nigdy nie mów nigdy ;-)
    Teraz (w sumie z racji m.in. tego, że żonka wieczorami lubi sobie
    "posiedzieć na babskich forach") postanowiłem jednak jakiś kupić.
    Przede wszystkim zależy mi na przyzwoitym odzwierciedleniu barw i cieni -
    będę go używał do obróbki foto. Inny wymóg: chciałbym, żeby miał matowy
    ekran (chociaż tutaj dam się przekonać do błyszczącego, jeśli usłyszę dobre
    argumenty ZA :-) )
    Wiadomo, że powinien mieć przyzwoity "power", tj. solidny procesor i w miarę
    dużo RAMu. Karta graficzna chyba "pierwsza z brzegu" powinna być OK - a
    jeśli się mylę, to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
    Dobrze byłoby, żeby miał klawiaturę numeryczną, ale to chyba mooocno zawęzi
    wybór, prawda?
    Oczywiście przekątna możliwie duża a waga możliwie niewielka ;-)
    Cena do przyjęcia to jakieś 2500-2700... Chętnie mniej :)
    Miło byłoby, gdyby był XP zamiast Visty, chociaż to najmniej istotne.
    Zasugerujecie jakieś modele?
    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2009-04-05 17:19:57
    Temat: Re: Lekkie NTG - Jaki laptop?
    Od: "Robert K." <r...@p...naOnecie.pl>

    Aha!
    No i układ klawiatury: standardowy!
    Kiedyś miałem styczność z jakimś Toshiba, który miał jakoś poprzestawiane
    klawisze Shift/Alt/Ctrl. Nie dało się na tym pisać...

  • 3. Data: 2009-04-05 17:37:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert K. napisał(a):

    [...]

    Kategoria "laptop moich marzeń" w przyrodzie nie występuje :) W
    zasadzie, moim zdaniem, za 2500 zł nie kupisz laptopa z dużą matryc,
    który idealnie odwzorowuje kolory ;)

    Ale kupisz już Outletowe Delle (poserwisowe) z matrycą 17" na których
    jako tako da się już może z kolorowankami popracować od biedy i wielkiej
    potrzeby ;)

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 4. Data: 2009-04-05 18:02:01
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek nabazgrał:
> [...]
    >
    > Ale kupisz już Outletowe Delle (poserwisowe) z matrycą 17" na których
    > jako tako da się już może z kolorowankami popracować od biedy i wielkiej

    Niestety najtańszy przenośny zestaw do obróbki zdjęć o znośnej jakości
    będzie się składał z laptopa i monitora w walizce... Albo na Alledrogo
    jakiś T43p za te ~2500zł w znośnym stanie i z IPS-em uda się wyczekać.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 5. Data: 2009-04-05 18:34:06
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Robert K." <r...@p...naOnecie.pl> wrote in message
> [...]
    > Cena do przyjęcia to jakieś 2500-2700... Chętnie mniej :)
    > Miło byłoby, gdyby był XP zamiast Visty, chociaż to najmniej istotne.

    Jako, ze porzadnych LCD do laptopow nie klada,
    ja poszedlem w rozdzielczosc i wybralem ekran WUXGA 1920x1200.
    Odwzorowanie kolorow oczywiscie dalekie od idealu,
    ale na zmowe producentow laptopow nie ma bata...
    Za pieniadze o ktorych wspominasz wzialem Precision M4300
    dual core 2,5, 200GB, 4GB RAM (z mozliwoscia podwojenia)
    i ponad dwuletnia gwarancja "on site".
    Nie narzekam i dziwie sie sobie, ze tak pozno wpadlem na
    zakup komputera z matryca WUXGA, juz nigdy nie bede szukal
    niczego o mniejszej rozdzielczosci!
    Z takim budzetem jestes na granicy zakupu
    dobrego, uzywanego komputera,
    ponizej tej ceny trudno znalezc cokolwiek porzadnego
    - przewazaja "gadzety"...
    --
    see_you

  • 6. Data: 2009-04-05 19:10:59
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Robert K. pisze:
> [...]
    > Teraz (w sumie z racji m.in. tego, że żonka wieczorami lubi sobie
    > "posiedzieć na babskich forach") postanowiłem jednak jakiś kupić.

    Kup jej.

    > Przede wszystkim zależy mi na przyzwoitym odzwierciedleniu barw i cieni -

    No to poza jednym przyzwoitym thinkpadem, który kosztuje dobre kilka
    tysięcy dolarów nie masz wyboru. Niestety.
    Jak nie masz tyle to cokolwiek na RGB LED, bo przynajmniej będzie nowe.
    Tak czy siak musisz do tego podłączyć normalny monitor.

    > będę go używał do obróbki foto. Inny wymóg: chciałbym, żeby miał matowy
    > ekran (chociaż tutaj dam się przekonać do błyszczącego, jeśli usłyszę dobre
    > argumenty ZA :-) )

    Niestety i tak takich nie ma. Zapomnij więc.

    > Wiadomo, że powinien mieć przyzwoity "power", tj. solidny procesor i w miarę
    > dużo RAMu. Karta graficzna chyba "pierwsza z brzegu" powinna być OK - a
    > jeśli się mylę, to proszę mnie wyprowadzić z błędu.

    Owszem - mylisz się - musisz unikać wszelkich nvidii/geforce - jeśli
    trafisz na wadliwe to czas ich jest policzony. Mój laptop spaliłem dwa
    razy, wytrzymywał średnio 8 miesięcy. Niestety to wada konstrukcyjna i
    niestety nie uznają tego póki co w ramach rozszerzonej gwarancji (dell,
    hp, compaq itd).

    > Dobrze byłoby, żeby miał klawiaturę numeryczną, ale to chyba mooocno zawęzi
    > wybór, prawda?

    Od groma takich akurat, dell xps, dell studio 173x, dell vostro, czy
    chociażby hp/compaq serii dv9xxx. Wszystkie to siedemnastki z
    klawiaturami numerycznymi.

    > Oczywiście przekątna możliwie duża a waga możliwie niewielka ;-)

    Jak ma mieć numeryczną to tylko 17 calówki. Najmniejszy z tych które
    znam to właśnie dv9xxx od HP. szeroki jest (bo 17), ale bardzo
    cieniutki, przez co lekki.

    > Cena do przyjęcia to jakieś 2500-2700... Chętnie mniej :)

    Tak to tylko w erze albo lapciok z drugiej ręki.

    > Miło byłoby, gdyby był XP zamiast Visty, chociaż to najmniej istotne.
    > Zasugerujecie jakieś modele?
    > Z góry dzięki.

    XP czy vista to już najmniejszy problem.
    Jak mam coś sugerować... kup jednak żonie komputer, a tamtego używaj do
    zdjęć, skoro już tak robiłeś. W tym budżecie zmieścisz się z fajnym,
    małym, ale funkcjonalnym laptopem. Żona będzie hepi, a Ty odzyskasz
    dostęp do tamtego komputera.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 7. Data: 2009-04-05 19:14:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Robert K. pisze:
    > Aha!
    > No i układ klawiatury: standardowy!
    > Kiedyś miałem styczność z jakimś Toshiba, który miał jakoś poprzestawiane
    > klawisze Shift/Alt/Ctrl. Nie dało się na tym pisać...

    Niestety co laptop to klawiatura i musisz sam sobie zobaczyć.
    Wspomniane dv9xxx mają krótki shift. Okrutnie boli przyzwyczaić się, z
    kolei delle mają zamieniony blok klawiszy. W mniejszych laptopach jest
    jeszcze dziwniej.
    Najbardziej konserwatywne będą starsze thinkpady i z IPS się jako tako
    będą nadawać, ale mocy obliczeniowej za wielkiej to tam nie uświadczysz
    już, a i matryca jak na dzisiejsze TN jest IMHO kiepska (zaraz to wywoła
    świętą burzę!) ;)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 8. Data: 2009-04-05 19:30:54
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    januszek pisze:

    > Ale kupisz już Outletowe Delle (poserwisowe) z matrycą 17" na których
    > jako tako da się już może z kolorowankami popracować od biedy i wielkiej
    > potrzeby ;)

    ja wlasnie kupilem kupilem uzywanego Dell'a XPS M1710 powera starcza,
    matryca moim zdaniem przynajmniej dobra. Przyzwyczaic sie trzeba tylko
    do rozdzielczosc 1920x1200 na 17'' Ja na nim pracuje bez biedy i
    spokojnie, tylko pytajacy moze miec problem, zeby zmiescic sie w cenie.
    Recka:
    http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Dell-XPS-M1710.
    1232.0.html

    Ciut drozej kupilem nowego Qosmio G30 chyba tyz full hd i tez bardzo
    przyzwoita matryca. trafila sie wyprzedaz w MM i kosztowal kolo 3tys zł.
    Recka:
    http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Toshiba-Qosmio-
    G30.1205.0.html

    IMO za te pieniadze jakie chce przeznaczyc pytajacy, nie da sie kupic
    nowego lapka z dobra matryca do obrobki.
    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 9. Data: 2009-04-05 19:38:49
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    l...@l...localdomain pisze:

    > Niestety najtańszy przenośny zestaw do obróbki zdjęć o znośnej jakości
    > będzie się składał z laptopa i monitora w walizce... Albo na Alledrogo
    > jakiś T43p za te ~2500zł w znośnym stanie i z IPS-em uda się wyczekać.

    Wystarczy T42p

    --
    f1969

  • 10. Data: 2009-04-05 19:42:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Robert K. pisze:
    > Aha!
    > No i układ klawiatury: standardowy!

    Jeśli tylko jakieś klawisze są tam, gdzie powinny znajdować się
    konkretne to nie ma problemu - klawiaturę można przemapować. U siebie
    wywaliłem caps (zrobiłem drugi tab), wywaliłem ''start'' (kto tego
    używa?) wrzucając tam menu kontekstowe, a pod prawe wrzuciłem zdublowany
    alt. Tylko nie chce mi się iść po notebooka, bo leży kilka metrów dalej
    więc nie powiem jak się ten program nazywa.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl