  • Data: 2009-11-13 17:20:33
    Temat: Re: Obiektyw do Pentaxa
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    cichybartko <c...@g...com> wrote:
    > Właśnie jak oceniacie wygodę pracy na tych manualnych szkłach? Ja to
    > potraktowałem jako ciekawostkę

    u mnie "ciekawostka" 50mm f1.4 (rikenon p, ktory bez przerobek na dslr pentaxa
    pracuje tylko w manualu) siedzi w >90% czasu na korpusie.
    nawet w czasie wycieczki w Krakowie, jak wlasnie sprawdzilem, mimo
    generalnej potrzeby szerokiego kata, 50-tka zrobila wiekszosc zdjec

    a praca na tym jest ok. jesli jest jasno to potwierdzenie ostrosci wystarcza.
    jesli ciemno i potwierdzenie sie gubi to:
    - live view + stabilizacja
    - decyzja gdzie ma byc ostrosc (np. oko)
    - powiekszenie ~4 razy i przesuniecie w miejsce w kadrze gdzie
    ma sie znalezc to ostre oko
    - ostrosc -> zdjecie i w kiepskich warunkach masz wieksza pewnosc niz przez
    wizjer lub przy uzyciu potwierdzenia z body

    jesli cel nie ucieka to mozesz z live view:
    http://img263.imageshack.us/img263/211/sg200421.jpg
    jesli ucieka to mozesz z potwierdzeniem:
    http://img36.imageshack.us/img36/4935/sg200426.jpg

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha: