  • 1. Data: 2009-11-11 23:01:20
    Temat: Obiektyw do Pentaxa
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Witam
    Zdazylem sie juz nacieszyc Pentaxem k-x z kitowym 18-55 i nadszedl czas na
    jakis zoom. Wydac moge kolo 1000+/-300. W zasadzie nie planuje kupowac
    wiecej nowych obiektywow i z tym kitem ma mi sie uzupelniac. W planach mam
    co najwyzej zakup jakis starych manualnych obiektywow staloogniskowych pod
    m42 lub z mocowaniem Pentaxa.
    Wolalbym zeby krotka ogniskowach zaczynala sie na jeszcze jakis sensownych
    nieduzych wartosciach(do 30mm), moze jestem leniem ze nie chce mi sie
    przekladac obiektywow, ale przemyslalem sprawe i tak bedzie lepiej, jesli
    zaloze jeden i wyjde z nim i mi wystarczy na dana okazje. Dluga ogniskowa
    200-300. Dobre makro tez mile widziane.
    Mam kilka typow (bede podawal linki ze sklepu bo tam orientuje sie w
    cenach):
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt14701-Pentax-P-D
    A-SMC-50-200-F4-56-ED-moc-Pentax.html
    Najtanszy z wybieranych, slyszalem ze dobry,tylko to 50 mm nie widzi mi sie
    za bardzo.
    Analogicznie:
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt20728-Pentax-P-D
    A-SMC-55-300-F4-58-ED-moc-Pentax.html
    tylko ten juz duzo drozszy.
    Chcialem sie bardziej zapytac jak sie beda spisywale te Sigmy z moim
    Pentaxem:
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt17256-Sigma-18-2
    00-F35-63-DC--filtr-UV-moc-Pentax.html
    Wszystko pieknie, szeroki kat na starcie i niezly zoom, ale jak z jakoscia i
    AF? Od razu nadmieniam, ze pomimo tego zakresu nie wywale tego 18-55 i tez
    mam zamiar go uzywac. Czy ktos uzywa ta Sigme? Cena znosna dla mnie.
    Znalazlem jeszcze cos takiego:
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt11384-Sigma-28-3
    00-F35-63-DG-Macro--filtr-UV-moc-Pentax.html
    Moim zdaniem w polaczeniu z 18-55 bede mial odpowiadajacy mi zakres
    ogniskowych, do makro tez sie chyba nada. Cena troche mnie odstrasza, ale
    raz sie zyje.
    Co radzicie?
    Z gory dzieki za rady.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-11-11 23:10:11
    Temat: Re: Obiektyw do Pentaxa
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Norbert" <x...@h...spam> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Zdazylem sie juz nacieszyc Pentaxem k-x z kitowym 18-55 i nadszedl czas na

    sprawdz:

    i cały wątek:
    http://tinyurl.com/ybubqen

    Dla mnie zaden inny ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2009-11-12 10:10:56
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Poczytaj:
    http://www.optyczne.pl/2390-nowość-Sigma_70-300_mm_f
    _4-5.6_DG_OS_z_nowymi_mocowaniami.html

  • 4. Data: 2009-11-12 10:31:23
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "kuba_k1" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj:
    > http://www.optyczne.pl/2390-nowość-Sigma_70-300_mm_f
    _4-5.6_DG_OS_z_nowymi_mocowaniami.html

    Tyle ze minimalna ogniskowa juz jak dla mnie bardzo duza, podwojna
    stabilizacja i tak sie nie sprawdzi,bo albo to albo to, a po co za to
    doplacac.
    Niech mi ktos powie prosze czy ta Sigma 18-200, bez stabilizacji oczywiscie,
    jest warta tych 900-1000 zl. Z tego co wyczytalem 28-300 od razu warto sobie
    odpuscic. Stad pomysle jeszcze o tanszym 50-200 Pentaxa lub duzo drozszym
    55-300, ale sam nie wiem, jak bardzo mi sie przyda takie tele. No zestaw by
    mi sie uzupelnial z tymi szklami pentaxa, w koncu po to sie kupuje
    lustrzanke.
    Z innej beczki, jaka jest roznica pomiedzy Tamronem 18-200 i ta Sigma
    18-200? Poki co nie mam duzego pojecia i czytam co sie da na pentax.org.pl
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 5. Data: 2009-11-12 10:47:20
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Dodam jeszcze Pentax/Tamron 18-250, slyszalem ze to ta sama konstrukcja,
    dobra jakosc jak na zooma. Tutaj w gre wchodzi uzywany, pewnie i tak wyjdzie
    tyle co 55-300 Pentaxa.

  • 6. Data: 2009-11-12 11:20:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Norbert napisał(a):

> [...]
    > co najwyzej zakup jakis starych manualnych obiektywow staloogniskowych pod

    Kup DA 50-200 i Sigmę 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro a kita do szuflady,
    przyda sie jak bedziesz sprzedawal puszke. 1300 zł na nowe chyba nie
    wystarczy, uzywane powinienes przypiac do wlasnej puszki i przestrzelac
    dokladnie.

    j.

  • 7. Data: 2009-11-12 12:09:40
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 11/12/2009 11:31 AM, Użytkownik Norbert napisał:
    > podwojna
    > stabilizacja i tak sie nie sprawdzi,bo albo to albo to, a po co za to
    > doplacac.

    Nie rozpedzaj sie tak. Wersje szkieł na Pentaxa nie mają stabilizacji. A
    kosztują tyle samo co modele ze stabilizacją do innych systemów... ;/

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 8. Data: 2009-11-12 12:20:06
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "dziobu" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Nie rozpedzaj sie tak. Wersje szkieł na Pentaxa nie mają stabilizacji. A
    > kosztują tyle samo co modele ze stabilizacją do innych systemów... ;/

    No ale w linku bylo wlasnie o szkle do Pentaxa ze stabilizacja :) A koszty,
    pewnie masz racje.

  • 9. Data: 2009-11-12 12:40:43
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

> [...]
    > przyda sie jak bedziesz sprzedawal puszke. 1300 zł na nowe chyba nie
    > wystarczy, uzywane powinienes przypiac do wlasnej puszki i przestrzelac

    Tez myslalem o wymianie kita, ale wszyscy mowia ze to super obiektyw i tylko
    uzywac... Jak sie ma kit do tej Sigmy, 1mm szerszy wide, troche wieksze
    tele, no i jasniejszy, jesli chodzi o jasnosc to przy czulosci matrycy i tak
    niskich szumach (powierdzam testy, 1600 i gladkie zdjecia bez NR, gdzie w
    testach K-m to byl juz syf...) nie jest to priorytet, choc po sesji na
    miescie z Heliosem 44M-6 na przyslonie f/2.0 myslalem ze spadne z krzesla
    (niestety bez ustawiania ostrosci na LV sie nie obeszlo,na matowce nie
    dawalem rady i nie zawsze trafialem:). Nie narzekam na jakosc kita, moze
    troche na tych 18mm jest taki se w rogach i lekko winietuje,ale jakosc zdjec
    jest ogolnie dobra.
    Z innej beczki. Zauwazylem ze K-x kompresuje tez pliki DNG, w zwiazku z tym
    uzywac lepiej PEF czy DNG, chyba nie ma roznicy (w rozmiarze rowniez), co
    bedzie bardziej uniwersalne? Srednio 12Mpix plik DNG zajmuje mi 10-12 MB.
    I ostatnie pytanie, szukam tez lampy, nie bede zakladal osobnego watku,
    naczytalem sie sporo i na 99% kupuje Metz 48 AF-1, jest w cenie tej slabszej
    pentaxowej lampy, oferuje to samo, dodatkowo ma obracanie w poziomie, no i
    wieksza liczbe przewodnia. Widzialem ze ludzie uzywaja i nie narzekaja. Czy
    to dobry wybor? Czy slabsza lampa pentaxa w tej samej cenie jest w czyms
    lepsza? Jakies tumaxy i inne cuda z gory odpuszczam.

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 10. Data: 2009-11-12 13:26:13
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Norbert pisze:
    > Tez myslalem o wymianie kita, ale wszyscy mowia ze to super obiektyw i tylko
    > uzywac... Jak sie ma kit do tej Sigmy,

    Według wykresów nie ma jakiejś miażdżącej przewagi, wręcz różnice są
    pomijalne. Zobacz zresztą sam:
    http://tinyurl.com/yeqt89t i http://tinyurl.com/y9eral2

    --
    Pozdrawiam.