  • Data: 2009-11-15 07:28:54
    Temat: Re: Obiektyw do Pentaxa
    Od: Cosa <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego dnia , a był to Thu, 12 Nov 2009 13:40:43 +0100, "Norbert"
    <x...@h...spam> napisał coś takiego:

    >Tez myslalem o wymianie kita, ale wszyscy mowia ze to super obiektyw i tylko
    >uzywac... Jak sie ma kit do tej Sigmy, 1mm szerszy wide, troche wieksze
    >tele, no i jasniejszy, jesli chodzi o jasnosc to przy czulosci matrycy i tak
    >niskich szumach (powierdzam testy, 1600 i gladkie zdjecia bez NR, gdzie w
    >testach K-m to byl juz syf...)

    Do syfu to jeszcze trochę brakowało. Powiedziałbym że przestawało być
    ładnie. K-x jakoś cudów tu nie wnosi, choć przyznam że nowa matryca
    jest nieco lepsza. Szczególnie jak u jednego i drugiego wyłączymy NR.
    W zamian za to prądożerność znacznie wzrosła - szczególnie w LV.

    >naczytalem sie sporo i na 99% kupuje Metz 48 AF-1, jest w cenie tej slabszej
    >pentaxowej lampy, oferuje to samo, dodatkowo ma obracanie w poziomie, no i
    >wieksza liczbe przewodnia. Widzialem ze ludzie uzywaja i nie narzekaja. Czy
    >to dobry wybor? Czy slabsza lampa pentaxa w tej samej cenie jest w czyms
    >lepsza? Jakies tumaxy i inne cuda z gory odpuszczam.

    Metz chyba nawet tańszy jest.
    Jedyne czego mu brakuje to własnej automatyki ( 360tka ma). Może być
    pod górkę z manualnymi szkłami - ale w końcu nie dlatego DSLR się
    kupuje żeby było łatwiej, tylko żeby było ładniej.
    Moc metza i kręcenie główką we wszystkie strony zdecydowanie to
    niweluje.

    A tak w kategoriach urody - jak kupowałem swojego metza żona
    stwierdziła że lampa pentaxowa lepiej wygląda na body serii k-m/x niż
    metz - z uwagi na rozmiar.

    MK
    --
    MK
    "Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy