  • 11. Data: 2009-11-26 11:05:32
    Temat: Re: Obiektyw do D80 - ogniskowa rzędu 12-15 do 30-35 mm
    Od: mt <t...@i...pl>

    d...@W...gazeta.pl pisze:

    > 16-85 niema żadnych błędów optycznych ? Bo jest dość drogi, a mam obiektyw o
    > podobnym zakresie (18-105).

    Ale co rozumiesz przez błędy optyczne, dystorsja, aberracja,
    winietowanie? Generalnie nie ma obiektywów bez wad. Poza tym czegoś nie
    rozumiem, skoro masz 18-105 to po co rozważałeś zakup np. Tamrona 17-35,
    przecież ten 1 mm aż tak dużej różnicy nie robi.

    --
    marcin

  • 12. Data: 2009-11-26 12:13:08
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    mt pisze:
> [...]

    > rozumiem, skoro masz 18-105 to po co rozważałeś zakup np. Tamrona 17-35,
    > przecież ten 1 mm aż tak dużej różnicy nie robi.

    Gdzieś się spotkałem o fotografach "żebrających o każdy milimetr na
    krótkim końcu" ... sam może skoczę kiedyś z 18mm na 16mm ...

    Jak mawiał mój nauczyciel rosyjskiego, pół litra to pół litra. (po
    wręczeniu mu 1/2 na zaliczenie) Litr to litr. Milimetr to nie, ale dwa
    to już trochę.

    Ale pytający widze ma spory rozrzut w tych milimetrach.
    Błędy optyczne ma każdy obiektyw zwłaszcza wybierający się w szerokie
    obszary.

  • 13. Data: 2009-11-26 12:16:41
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Dak pisze:

    > Szukam pod APS-C / DX (nikon d80) obiektywu który na jednym końcu będzie miał
    > 12-15 (maks. 17 MM) a na drugim końcu ok. 30-35 mm. Zależy mi jak pisałem na
    > jakości optycznej i braku wad/ zniekształceń, itp. Obiektyw nie musi być super
    > szeroki.
    > Takie opcje - dopłać XXX zł - nie wchodzą w grę :) 1500 zł to i tak dla mnie
    > kupa kasy...

    To z czegoś będziesz musiał zrezygnować.
    Pozostanie Ci Tamron 17-50/2.8 , cena nowych
    ociera się o wyznaczoną granicę.

  • 14. Data: 2009-11-26 13:06:56
    Od: " Dak" <d...@W...gazeta.pl>

    > Ale co rozumiesz przez błędy optyczne, dystorsja, aberracja,
    > winietowanie?

    Tak właśnie o to chodzi...

    > Generalnie nie ma obiektywów bez wad.

    Zgadza się, chodzi o możliwie małe wady.

    > Poza tym czegoś nie
    > rozumiem, skoro masz 18-105 to po co rozważałeś zakup np. Tamrona 17-35,
    > przecież ten 1 mm aż tak dużej różnicy nie robi.

    Nie chodzi mi o 1 mm. Nie robi mi to żadnej różnicy - 3-4 mm owszem, ale nie 1
    mm. Chodzi o to że 18-105 ma sporą aberracje i *BARDZO* dużą dystorsję. Niby
    mam obiektyw na gwarancji, ale ponoć nie da się reklamować takich wad...
    Czytałem na jednym forum że nie uwzględniają takich wad.

    Dak.

  • 15. Data: 2009-11-26 13:10:34
    Od: " Dak" <d...@W...gazeta.pl>

    > To z czegoś będziesz musiał zrezygnować.
    > Pozostanie Ci Tamron 17-50/2.8 , cena nowych
    > ociera się o wyznaczoną granicę.

    Tak. widziałem po 1450 zł (FOTOIT).
    http://allegro.pl/item828594704_fotoit_tamron_af_17_
    50_mm_f_2_8_canon_nikon.html

    Te nowe VC z redukcją drgań już są abyt drogie...

    Dak.

  • 16. Data: 2009-11-26 13:14:35
    Od: mt <t...@i...pl>

    Dak pisze:

> [...]
    > mam obiektyw na gwarancji, ale ponoć nie da się reklamować takich wad...
    > Czytałem na jednym forum że nie uwzględniają takich wad.

    Bo to nie jest wada w takim rozumieniu tego słowa. Taka jest po prostu
    jego charakterystyka. Oczywiście mógłby być lepiej skorygowany, ale cóż,
    takie rzeczy sprawdza się przed zakupem. Poza tym dystorsja jest
    przecież łatwo korygowalna programowo.

    --
    marcin

  • 17. Data: 2009-11-27 07:11:04
    Od: "PR" <P...@p...pl>

    Użytkownik <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 16-85 niema żadnych błędów optycznych ? Bo jest dość drogi, a mam obiektyw
    > podobnym zakresie (18-105).
    >
    > Dak.

    Mam tego 16-85, a kolega z ktorym foce ma 18-105 i jesli masz 18-105 to z
    czystym sercem mozesz kupno 16-85 odpuscic.
    Jedynie jesli chodzi o "masywnosc" to przewyzsza tego 18-105. A jesli chodzi
    o szeroki kat, tp Ken Rockwell porownywal na swoich stronach co widac z
    16-85 i z 18-200 na szerokim koncu i jakiejs specjalnej roznicy nie bylo...
    Pozdro
    PR
    PS. Zastanow sie nad Sigma 10-20 jesli juz...