  • 1. Data: 2009-11-24 13:56:14
    Temat: Pentax K-m (K2000) czy K-x ?
    Od: Krzbal <k...@o...pl>

    Witam!
    Mam możliwość kupienia nowych lustrzanek (jak w tytule).
    K2000 z 2 kitami kosztuje 1600zł, a K-x z jednym 2000zł.
    Jeden z tych aparatów to będzie moja pierwsza lustrzanka :)
    Nie ukrywam że ten zakup to dla mnie spory wysiłek finansowy,
    nie mówiąc już o oczekiwanych "cichych dniach" w domu :)))
    Czy stosunek jakości (możliwości) do ceny uzasadnia kupienie droższego K-x?
    Pozdrawiam
    Krzbal

  • 2. Data: 2009-11-24 14:01:45
    Temat: Re: Pentax K-m (K2000) czy K-x ?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzbal napisał(a):

    [...]

    > Czy stosunek jakości (możliwości) do ceny uzasadnia kupienie droższego K-x?

    Tak. KX jest zdecydowanie dużo, dużo lepszy. No i póki co ma najlepszą z
    pośród wszystkich Pentaxów matrycę ;)

    j.

  • 3. Data: 2009-11-24 14:30:51
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 24 listopad (wtorek), gdy o godz. 14:56 *Krzbal* napisał(a):

    > Czy stosunek jakości (możliwości) do ceny uzasadnia kupienie droższego K-x?

    Tak, IMHO lepiej dołożyć do K-x.

    --
    Krasnal...

  • 4. Data: 2009-11-24 14:31:42
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Krzbal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie mówiąc już o oczekiwanych "cichych dniach" w domu :)))
    > Czy stosunek jakości (możliwości) do ceny uzasadnia kupienie droższego

    Moim zdaniem tak. Nie "skuś" się na drugiego kita, kup k-xa a potem dokup,
    jak ciche dni miną, DA 55-300, zachwycisz się po raz drugi ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2009-11-24 17:06:27
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Moim zdaniem tak. Nie "skuś" się na drugiego kita, kup k-xa a potem
    > dokup, jak ciche dni miną, DA 55-300, zachwycisz się po raz drugi ;-)

    True :)

    JDJ

  • 6. Data: 2009-11-25 09:44:17
    Od: Cosa <c...@a...pl>

    Pewnego dnia , a był to 24 Nov 2009 15:01:45 +0100, januszek
    <j...@p...irc.pl> napisał coś takiego:

    >Krzbal napisał(a):
    >
    >[...]
    >
    >Tak. KX jest zdecydowanie dużo, dużo lepszy. No i póki co ma najlepszą z
    >pośród wszystkich Pentaxów matrycę ;)

    Na "tabelkę" wygląda znacznie lepiej - i procesor obrazu szybszy (więc
    szybciej zdjęcia seryjne i więcej w serii) i układ AF nieco lepszy (
    więcej punktów i chyba można wybrać punkt), oczywicie LV i filmy - bo
    się przecież nie sprzeda przecież bez tego ;)
    Matryca też wygląda znacznie lepiej - przynajmniej sample. Niestety na
    choćby www.imaging-resource.com nie ma zdjęć z k-m/k-2000 aby obejrzeć
    zdjęcia tej samej sceny i porównać. Więc czy jest dużo, dużo, czy
    dużo, czy po prostu tylko lepszy trudno jednoznacznie powiedzieć.

    --
    MK
    "Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy

  • 7. Data: 2009-11-25 10:33:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Cosa pisze:

> [...]
    > zdjęcia tej samej sceny i porównać. Więc czy jest dużo, dużo, czy
    > dużo, czy po prostu tylko lepszy trudno jednoznacznie powiedzieć.

    Kx ma matrycę taką samą jak w K10 i K200D, więc porównać się da.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-11-25 10:46:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paweł W. napisał(a):

    [...]

    > Kx ma matrycę taką samą jak w K10 i K200D, więc porównać się da.

    Moim zdaniem takie same to one nie sa.

    j.

  • 9. Data: 2009-11-25 10:53:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    januszek pisze:
    > Paweł W. napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Moim zdaniem takie same to one nie sa.

    Dlaczego tak sądzisz?
    Może nie identyczne, może Kx ma nowsze niż K10D i K200D(która prawie na
    pewno ma matryce w spadku po K10D), ale to jest nadal CCD, a nie CMOS.
    Na najniższych czułościach na pewno nie ma się co doszukiwać szumów w
    obu, ale już na wyższych ma to sens (jeśli ktoś używa wyższych niż
    400ISO). Poza tym Kx ma w tej chwili w ogóle jedną z najlepszych matryc
    w APS-C, jeśli chodzi o szumy, bo to prawie na pewno to samo co w A500 i
    Nikonie D90 oraz D300s. A w każdym razie bardzo zbliżona do tych matryc.
    Nie ma co porównywać z CCD rodem z Nikona D80.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-11-25 10:57:12
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 25 Nov 2009 11:53:06 +0100, Paweł W. <p...@p...onet.pl> wrote(a):
    > Dlaczego tak sądzisz?
    > Może nie identyczne, może Kx ma nowsze niż K10D i K200D(która prawie na
    > pewno ma matryce w spadku po K10D), ale to jest nadal CCD, a nie CMOS.

    Ależ oczywiście że to jest CMOS.

> [...]
    > 400ISO). Poza tym Kx ma w tej chwili w ogóle jedną z najlepszych matryc
    > w APS-C, jeśli chodzi o szumy, bo to prawie na pewno to samo co w A500 i

    Raczej to co w A500.

    B.