  • 31. Data: 2014-06-01 10:58:59
    Temat: Re: stara pamięć nie rdzewieje
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-06-01 07:26, J.F. pisze:

    > To akurat roznie bywa.

    > Sprzedawca sie ucieszyl. Zamiast sprzedac za 300 sprzedal za 1200 :-)

    Kupiłem gdzie indziej. Jaki z tego zysk dla sprzedawcy-muzealnika?

  • 32. Data: 2014-06-01 12:20:03
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-31 17:43, sundayman pisze:

    > To nie jest powód do narzekania, tylko do radości.
    > Jak się popsuje w fabryce taka maszyna, co to ma w sobie jakiś fikuśny
    > scalaczek (np. 4 bramki NAND w dziwnej pinologii), to jak przyjdzie
    > taki genialny pan elektronik, i im zamontuje w to miejsce polutowany w
    > godzinę zwykły CMOS za 50 gr na płytce uniwersalnej, żeby toto
    > działało, to można i przytulić niezłą kasę (bo godzina postoju maszyny
    > kosztuje jakieś masakryczne pieniądze), i dozgonną wdzięczność, i
    > zniżkę na produkty z danej fabryki, i do tego szacunek i uznanie :)

    To zależy. Są właściciele firm, którzy potrafią docenić, a są też i
    buraki, którzy uważają, że powinno się to wykonać za darmo i być jeszcze
    wdzięcznym, że dają robotę.

  • 33. Data: 2014-06-01 12:46:17
    Od: "michal" <...@b...pl>

    > A pytanie do panów serwisantów: rzeczywiscie spotykacie sie z tym
    > żeby taka technika lat 70-80 się psuła? Bo ja nie - TTLe się nie psują,
    > raczej problem jest ze stykami, lutowaniem lub nie daj boże podstawkami.
    > Sam scalak jako taki jeszcze się nie spotkałem aby był ubity... A wy?
    Spotyka sie. i to nie tylko produkty cemi,
    ale tez spotkalem z logo ti. Wlasnie ttl'e.
    Oczywiscie wiekszosc to styki, kondensatory,
    kable uszkodzenia mechaniczne, elementy mocy.
    czy też brak czyszczenia wentylatorow.
    Niektóre urzadzenia pracuja 24/7 przez powiedzmy 25 lat i nic im nie dolega,
    izolacja na kablach jakby taka "krucha", zaryzykuje że co najmniej jeszce z
    10 pociągną
    Nie widze nic w tym zlego, po co produkować nowe tak naprawde
    nic nowego nie wnoszace do sprawy śmieci.
    pozdrawiam.
    Michal

  • 34. Data: 2014-06-01 13:06:09
    Temat: Re: stara pami?? nie rdzewieje
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > On Sat, 31 May 2014 16:00:52 +0200, Sebastian Bia?y
    > <h...@p...onet.pl> wrote:
    >

    > Wlasnie taka logika stala za wypadkiem zwanym Therac-25 gdy "pare
    > linijek nowego i lepszego kodu bez certyfikatow" zabilo pare osob.
    >
    > Przemysl rzadzi sie innymi parwami niz amatorzy i hobbysci
    >
    > A.L.
    No raczej pudło.
    Maszyna zwana therac25 z pewnoscią (aczkolwiek ja nie mogę tego potwierdzić)
    miała
    wszystkie wymagane certyfikaty i dopuszczenia
    co tylko w istocie potwierdza ile mogą one byc warte.
    Kod zresztą był stary tak na marginesie.

    Michał.

  • 35. Data: 2014-06-01 14:10:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

> [...]
    > odtworzyć stan komputera sprzed 4 lat? Kupiłem więc nową płytę główną i
    > procesor LGA 1150 za 1200 zł i mam komputer up-to-date o wydajności chyba

    No dobra, właśnie o tym pisałem wyżej. Dla Ciebie wydanie 1200zł
    dodatkowo tylko z powodu tego, że Ci się zepsuła płyta po gwarancji
    nie jest problemem, ale znajdzie się ktoś taki, który kupi leżakowaną płytę
    bo uzna, że komputer sprzed 4 lat będzie dobrze spełniał zadania u niego
    w domu a 1200zł może spożytkować na inne, potrzebniejsze rzeczy.
    O to właśnie chodzi, że nie ma tu szantażu, jest po prostu opcja i wybór
    należy do Ciebie. Nawiasem mówiąc ja piszę te słowa na najtańszym pececie
    z 2007 roku kupionym gdzieś w markecie na wielkiej "promocji"/"obniżce".

    > I sprzedawca został ze starą płytą w cenie 450 zł, która niedługo będzie
    > się nadawała do muzeum techniki. Pewnie, że 300 zł to dla niego nie
    > interes, ale przynajmniej odblokowałby 300 zł na kolejne inwestycje.
    > A tak tylko blokuje sobie miejsce w magazynie.

    Jego prawo. Jego wybór. Tak samo jak Ty rozważa transakcję ze swojego
    punktu widzenia i decyduje co się jemu opłaca a co nie. Nie wiesz wcale
    czy nie przyjdzie kupiec co zapłaci za tą płytę 450zł i jeszcze się ucieszy
    i podziękuje ładnie, że mu sprzedawca zaoszczędził 1200zł na nowy CPU.

    > Już w XIX w. uczył Wokulski: "Handel nie opiera się na zyskach
    > spodziewanych, ale na ciągłym obracaniu gotówką".

    Jasne... w teorii każdy może być mocny, ale nie wiesz jak ten sprzedawca
    operuje, ile płyt ma na magazynie, ile ich sprzedaje tygodniowo itp, itd.

  • 36. Data: 2014-06-01 14:11:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Kupiłem gdzie indziej. Jaki z tego zysk dla sprzedawcy-muzealnika?

    Chyba popełniasz tu błąd sądząc że jesteś jedynym kupcem na świecie.
    Z punktu widzenia sprzedawcy nie było "sprzedam/niesprzedam".
    Z jego punktu widzenia było "sprzedam teraz za 300/później za 450".

  • 37. Data: 2014-06-01 14:22:42
    Od: l...@g...com

    użytkownik A. L. napisał:

> [...]
    > linijek nowego i lepszego kodu bez certyfikatow" zabilo pare osob.
    >
    > Przemysl rzadzi sie innymi parwami niz amatorzy i hobbysci

    Zgadza sie. Budowa modulowa z wymiennymi kartami w ciagu 10minut, a nie dochodzenie
    ktory scalak padl. Chyba ze jest mala manufaktura gdzie serwis z niemiec jest za
    drogi i trzeba jednak wymienic tego ttl-a.

  • 38. Data: 2014-06-01 16:11:05
    Temat: Re: [OT] stara pami?? nie rdzewieje
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Boshhh... przepraszam.

    Przeproś jeszcze za "z resztą" i "nie dawno" :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 39. Data: 2014-06-01 16:13:43
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Aż się popsuje i wtedy linia stoi 10 dni bo częsci zamiennych nie ma a
    > "nowa technologia" wymaga wdrożenia choć było na to ostatnie 20 lat. Nie
    > mam zbyt bogatych doświadczen, ale z tego co widziałem mogę smiało
    > zaryzykować że automatyka kocha średniowecze: najprostszy przykład to
    > nie dawno koleś który w logice drabinkowej wydziargał w miesiąc układ
    > (skomplikowany) który na oko w dowolnym imperatywnym języku
    > programowania zajął by może z 2 godzinki z unit testami. Dlaczego więc
    > dziargał? "Bo logika drabinowa jest najprostsza!".

    To jeszcze napisz na jakim sprzęcie miałby pracować ten program napisany

  • 40. Data: 2014-06-01 17:15:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-06-01 16:11, Mario wrote:
    > Przeproś jeszcze za "z resztą" i "nie dawno" :)

    Wordzone lenistwo, podobno nieuleczalne.