  • 21. Data: 2014-05-31 22:04:22
    Temat: Re: stara pamięć nie rdzewieje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 May 2014 21:12:15 +0200, PeJot napisał(a):

    > A który zarząd firmy przemysłowej się tym przejmuje ? Jest produkcja *na
    > dawno zamortyzowanych maszynach*, jest zysk.

    Jak trzeba nagle wydac miliony na nowa maszyne, bo stara sie zepsula,
    to sie przejmuje.

    J.

  • 22. Data: 2014-05-31 22:33:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ponieważ mam takie poczucie moralności które mnie gryzie kiedy coś
    > sprzedaje żerując na czyjejś bezsilności. Byc może to jakiś objaw
    > lewactwa.

    Chyba podchodzisz do tego zbyt emocjonalnie... Żeby nie rzec fanatycznie.

    Pomyśl z punktu widzenia sprzedawcy takiego sprzętu: trzyma to
    w magazynie dekadami, nie robi z tego żadnej kasy przez 10 lat
    aż się zjawi ktoś, kto potrzebuje... Ile kosztuje półka w magazynie
    na 10 lat? Wlicz to w cenę. Ile kosztuje zmarnowana okazja do
    trzymania na tej półce towaru który będzie rozchodził się 5 razy
    do roku? Dla mnie jest dosyć oczywiste że marża na takie produkty
    "specjalistyczne" i dla "koneserów" będzie horendalnie wysoka.

    Ale przeciez nikt nikomu ręki nie wykręca - zawsze masz inną opcję
    niż kupno takiego komputera z ISA. Rozważasz te inne opcje i sam
    wybierasz co Ci się bardziej opłaca: reanimować trupa czy inwestować
    w nowy sprzęt, który jak sam argumentowałeś niedawno już tak dobrze
    się nie robi jak ten stary, już ma luty bezołowiowe i 20 lat nie pochodzi.

    Nie ma tu bezsilności ani nie ma żerowania - gdybyś próbował wodę
    na pustyni sprzedawać i zarabiać na cierpiących Murzynkach to być
    może zgodziłbym się z Tobą że to niehumanitarne, ale płytki PCB?

  • 23. Data: 2014-06-01 00:45:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > ISA nie istnieje od 15 lat. Częsci zamienne nie są produkowane.
    > Ktokolwiek, kto tą maszyne posiada musi sobie zdawać sprawę że obecnie
    > beda go kroić na sredniowiecznej techonologi.

    Ale obsługa ISA była na tyle prosta, że średnio rozgarnięty student mógł
    np. kartę dorobić.

    > A bo ja wiem? Nie mozna i już. Musi mieć stosowane naklejki, certyfikaty i
    > inne śmieci. To ze współczesnych dysków nie da rady odpalić na MS-DOS 5.0
    > nikogo od certyfikatów nie interesuje. Po wykładzie prawnika o tym
    > dlaczego nie można zrobić tego inaczej darowałem sobie.

    Dopóki maszyna niespełniająca norm/certyfikatów działa to obkleja się ją
    paszkwilami
    typu "UWAGA, nie spełnia" by być w zgodzie z przepisami i działa dalej. Jak
    można
    naprawić to się naprawia. Zresztą kontrole najczęściej potrafią kontrolować
    tylko
    papierki... Gorzej jak trzeba wymienić, to nowa musi spełniać.

    > Znajdę może jeszcze gdzieś linka to podrzuce. Elfa też sprzedawała swego
    > czasu plyty główne z ISA za bandyckie ceny.

    Jakiś czas temu na eBay-u chyba widziałem ofertę resolvera z dopiskiem, że z
    produkcji
    "wojskowej". Data produkcji jakieś 20 lat temu. Pewnie armia lub jej
    dostawca czyścił
    magazyny części zamienych. Sprzedawcą był jakiś mały sklepik z podbnym
    "złomem".
    Cena ok.1500 EUR. Do CNC pewnie...
    Ciekawe ile za mój bym dostał...

    Arek

  • 24. Data: 2014-06-01 00:50:37
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Jak trzeba nagle wydac miliony na nowa maszyne, bo stara sie zepsula,
    > to sie przejmuje.

    Nie to że przejmuje, musi swoją premię przeznaczyć na zakup czegoś co
    teoretycznie powinno być kupione z 10 lat wcześniej, chyba nie trzeba
    tłumaczyć czym jest koszt amortyzacji sprzętu?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 25. Data: 2014-06-01 00:58:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    [..]
    > A pytanie do panów serwisantów: rzeczywiscie spotykacie sie z tym
    > żeby taka technika lat 70-80 się psuła? Bo ja nie - TTLe się nie psują,
    > raczej problem jest ze stykami, lutowaniem lub nie daj boże podstawkami.
    > Sam scalak jako taki jeszcze się nie spotkałem aby był ubity... A wy?

    Niedawno miałem przykry przypadek w "pojeździe" elektrycznym, w wyniku
    awarii silnika (pytałem o naprawę komutatora - naprawiłem, silnik
    działa) poszło zwarcie ze szczotek na obudowę, paliło to bezpiecznik na
    masie i NE555 przetwornicy robiącej ujemne napięcie w komputerze
    sterującym (płytka wielowarstwowa na PIC'u serii 16 jeśli dobrze
    pamiętam, nie mam motywacji by ją głębiej analizować), nie wiem czemu
    tak się stało, myślę że to po prostu nie tyle błąd co niedoróbka
    projektanta który nie przewidział takiej sytuacji. (Na rynku wtórnym
    komputerki chodzą po 200-300GBP)

  • 26. Data: 2014-06-01 01:04:32
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-31 22:33, Pszemol pisze:
> [...]
    > do roku? Dla mnie jest dosyć oczywiste że marża na takie produkty
    > "specjalistyczne" i dla "koneserów" będzie horendalnie wysoka.

    A rozpatrz taki problem - zaczęła mi się sypać płyta główna na chipsecie
    P55 (LGA 1156) sprzed 4 lat. Leżak magazynowy z P55 kosztuje ok. 450 zł,
    tyle samo co płyta do najnowszych procesorów LGA 1150. Zaproponowałem
    sprzedawcy kwotę 300 zł, to mnie wyśmiał. To ja miałbym wydać 450 zł,
    żeby odtworzyć stan komputera sprzed 4 lat? Kupiłem więc nową płytę
    główną i procesor LGA 1150 za 1200 zł i mam komputer up-to-date o
    wydajności chyba 5x większej niż tamten 1156.

    I sprzedawca został ze starą płytą w cenie 450 zł, która niedługo będzie
    się nadawała do muzeum techniki. Pewnie, że 300 zł to dla niego nie
    interes, ale przynajmniej odblokowałby 300 zł na kolejne inwestycje. A
    tak tylko blokuje sobie miejsce w magazynie.

    Już w XIX w. uczył Wokulski: "Handel nie opiera się na zyskach
    spodziewanych, ale na ciągłym obracaniu gotówką".

  • 27. Data: 2014-06-01 01:06:38
    Temat: Re: stara pami?? nie rdzewieje
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 31 May 2014 19:37:38 +0200, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >Nie, nie chodzi o to, by "PZRECZYTAC" dyskietkę, tylko żeby PRZECZYTAĆ
    >co inni piszą, zanim samemu się zacznie głupoty wypisywać (już nie piszę
    >żeby pomyśleć, bo bym zbyt wiele wymagał). A o co chodzi, to było jasno
    >opisane -- "Nie tak dawno kolega pytał mnie czy

    No, ja, ku...wa nie jestem taki mundry jak Kolega, widac...

    A.L.

  • 28. Data: 2014-06-01 07:26:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Jun 2014 01:04:32 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
> [...]

    To akurat roznie bywa.

> [...]
    > główną i procesor LGA 1150 za 1200 zł i mam komputer up-to-date o
    > wydajności chyba 5x większej niż tamten 1156.

    Sprzedawca sie ucieszyl. Zamiast sprzedac za 300 sprzedal za 1200 :-)

    > Już w XIX w. uczył Wokulski: "Handel nie opiera się na zyskach
    > spodziewanych, ale na ciągłym obracaniu gotówką".

    Wokulski byl fikcyjny :-)

    J.

  • 29. Data: 2014-06-01 07:30:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 May 2014 23:50:37 +0100, AlexY napisał(a):

    > Nie to że przejmuje, musi swoją premię przeznaczyć na zakup czegoś co
    > teoretycznie powinno być kupione z 10 lat wcześniej, chyba nie trzeba
    > tłumaczyć czym jest koszt amortyzacji sprzętu?

    Ale tego to on nie rozumie. Rozumie za to ze trzeba pisac wniosek do
    banku po kredyt, maszyny szukac, trzecia zmiane organizowac,
    kooperanta szukac - bo kontrakt czeka na wykonanie.

    J.

  • 30. Data: 2014-06-01 09:52:36
    Temat: Re: [OT] stara pami?? nie rdzewieje
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-31 19:16, Sebastian Biały wrote:
    > żadko

    Boshhh... przepraszam.