    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: OT serial dla mlodziezy z lat 90-tych (Alfa Centauri)
    Date: Sun, 17 Feb 2013 09:45:00 +0100
    <kfitaa$co9$1@node1.news.atman.pl> <kfitko$ioh$1@node2.news.atman.pl>
    <kfj65n$maj$1@node1.news.atman.pl> <kfni93$n5l$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kfnn0h$478$1@node2.news.atman.pl> <kfo24o$p42$1@mx1.internetia.pl>
    <kfo81o$kik$1@node2.news.atman.pl> <kfofnn$6cj$1@mx1.internetia.pl>
    <kfousa$brs$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Pytanie czy aby na pewno masz rację ?
    > Dane z ciśnieniem i poziomem cukru zbieram od jakichś dziesięciu
    > lat.

    A przeciętny cukrzyk ? Papiery pewnie ma i na dodatek zbiera mu je poradnia
    bo sam nie umie.

    > Co jakiś czas drukuje i idę z tym do lekarza.

    No i po co to drukować ? Ile w ogóle z tego, co człowiek zbiera uda się
    przekazać w ten sposób ?

    > Po kiego czorta mi te dane w chmurze

    Po to by mieć do nich dostęp. Ten twój komp to nic innego jak prywatna
    chmura. Przeciętnego ludzika nie stać na prywatną to w publicznej trzyma.

    > lub na tablecie czy
    > smartfonie ?

    Po to, po co w kompie ?

    Poza tym pisałeś o krokomierzu. Chodzi u nas w firmie prezes po pokojach i
    pokazuje za wzór program na iphone'a w którym swoją wagę kontroluje i jak mu
    te wykresiki robi. Mozolnie wpisuje iphonem pomiary tej wagi bo nie ma
    kanału komunikacyjnego z tą wagą do mierzenia. Kompa nie używa. Prezes z 75
    lat ma.

    Ja też kontroluję zużycie paliwa w samochodzie. Na stacjach wpisuję ilości
    paliwa i wskazania drogomierza. Do smartfona je wklepuję. Smarfon pisze mi
    jakie zużycie ostatnio było a dane przesyła przy jakiejś okazji na kompa czy
    tam tej prywatnej chmury, jak zwał tak zwał. Gdyby mój samochód był trochę
    bardziej bystry to wiedziałby ile mu wlano i wysyłałby to od razu.

    > Właśnie nie ma sensu. Sens ma trzymanie swoich danych u siebie
    > a nie u kogoś. Poza przypadkami kiedy te dane chcesz upowszechnić.

    Daruj, znaczenie ma czy te dane są dostępne i bezpieczne a nie samo to,
    gdzie je przechowujesz Jak Ci się chałupa spali z tymi twoimi danymi to nic
    Ci nie przyjdzie z tego, że wcześniej były bezpieczne bo pozostanie po nich
    tylko wspomnienie. Jakbyś chciał zabezpieczyć się przed taką sytuacją to
    musiałbyś jednak te dane gdzieś wyprowadzić, gdzie się nie spalą, ale że
    wszędzie mogą się spalić to szanse na uchowanie możesz zwiększyć tylko przez
    ich powielenie ale wtedy nie będą już tak bezpieczne. Chyba, że ... np
    użyjesz technik kryptograficznych.

    > Czyli powołasz się na jakieś badania z których wynika ta niechęć
    > małżonek do kupowania piwa ?

    Człowieku, jeśli przeciętna kobieta nie lubi piwa to czemu miałaby chcieć go
    nosić. Idź do sklepu i policz ile kobiet jest i ilu meżczyzn.