  • Data: 2011-11-01 18:04:52
    Temat: Re: [OT] mp3 & lame
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9ha10oFeilU1@mid.uni-berlin.de...
    (cytat mojego poprzednika)

    > Praktycznie każdy kodek nawala na muzyce organowej. Jak masz porządne
    > organy (np. oliwskie) to już dużo wyłapiesz. Tak samo utwory z akcentami
    > (kotły, o-daiko i podobne). Tu się wykładają chyba wszystkie kodeki
    > stratne.

    Będę przy okazji badać temat... "Bawię się" teraz ściąganiem binarek z...
    Usenetu, muzyka organowa jest tam we "flaku".
    MP3 - tak, spłaszcza dynamikę, hmm... mam na końcu języka, ale nie wychodzi,
    napiszę "naokoło" - jakby charakterystyka tej dynamiki była lekko schodkowa,
    nie liniowa, jak być powinno. Dlatego zawsze przy kodowaniu każę kodekowi
    bardziej się wysilić. Jak będę mieć wenę, przelecę się chyba przez wszystkie
    popularne kodeki, aby sobie porównać, może artykulik popełnię do jakiejś
    gazetki? Nie wiem... Na razie weno, przybądź... :) (No i sprzęt, oraz
    materiał badaniowy, powinien być odpowiednio wysokiej jakości (choć ja
    myślę, że aby CD było rzeczywiście dobrej jakości, to próbkowanie powinno
    być przynajmniej 200 kHz, żeby zminimalizować problem nieliniowości
    fazy...)).

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)