  • Data: 2012-05-06 00:26:23
    Temat: Re: [OT] koszt 'virtual' na ARM
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.05.2012 23:54, Andrzej Ekiert wrote:

    > [snip kod]

    > [snip szczegóły]
    >
    > Nie będzie to żaden argument w dyskusji na temat metod wirtualnych, ale
    > z ciekawości do małego programu w C+asm (na PIC24) dopisałem następujące
    > wiersze:

    [...]
    Tylko zauważ, że chciałem tu zaprezentować koszt związany z funkcjami
    wirtualnymi - użycie klas i funkcji wirtualnych do wypisywania kilku
    napisów to 'trochę' głupi pomysł.

    Odpowiednikiem funkcji wirtualnych z którym się spotkałem w C jest
    wskaźnik na funkcję a z wtedy użycie metod wirtualnych to dodatkowy
    koszt VTABLE.

    > } if (ll == 3) { /* tuś się chyba pomylił, ale zostawiłem bez else, żeby
    > było tak samo */
    Rzeczywiście się pomyliłem pisząc kod, ale w poście statystyki są dla
    poprawionego kodu, przeczyłem sam kod.

    > Przy -O0 binarka zwiększyła się z 1452 do 1575 bajtów (123 bajty).
    > Przy -Os binarka zwiększyła się z 1197 do 1269 bajtów (72 bajty).
    + 40 bajtów Os
    + 128 bajtów O0

    > Po poprawieniu buga z "else":
    > -O0 : 1452 do 1578 (126)
    > -Os : 1197 do 1287 (90)
    + 72 bajty Os
    + 132 bajty O0

    Kompiluję na gcc-4.7.0 z:

    COMMON_FLAGS= -ggdb -Os $(INCLUDES) -mcpu=cortex-m3 -mthumb
    -D__thumb2__ -msoft-float -mfloat-abi=soft
    CXXFLAGS=$(COMMON_FLAGS) -std=gnu++11 -fno-exceptions -fno-rtti

    > Ogólna zmiana przy włączeniu optymalizacji jest mała, bo to program
    > tylko do testowania sporego kawałka kodu pisanego w asemblerze i C tam
    > mało jest.
    >
    > Sam nie wiem czy i jakie wnioski z tego wyciągać.

    Że kod w THUMB jest wydajniejszy niż w PIC32 ;) I że hardcore c++ bez
    optymalizacji jest małą masakrą - całość przy O0 spuchła do 8176 -
    prawie 2 razy (a przebudowałem tylko projekt, bez bibliotek).

    Michoo