eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80 › Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
  • Data: 2012-05-06 16:05:34
    Temat: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.05.2012 15:04, Sebastian Biały wrote:
    > I kilka procent programistów uC takich jest. A teraz wróćmy do korzeni i
    > zauwazmy że Microchip odciął ich od razu skazując na wieczne potępienie
    > w C. To jest powód dla którego nie użyje PICów.
    Ja nie użyję z braku gcc ;) Po tym jak kiedyś kod na 8051 pod sdcc
    skompilował się ładnie z obliczeniami na float, a następnie w printf na
    LCD wypisał "no FPU unit" (czy coś w tym stylu)[1] stwierdziłem, że
    nigdy więcej, chyba, że okoliczności naprawdę wymuszą.

    [1] a w assemblerze operacje na float zostały po prostu wycięte, bez
    żadnego komunikatu kompilatora

    > Ogólnie jeśli chodzi o embedded to jakość kodu jest zazwyczaj żenująca.
    > Częściowym wytłumaczeniem jest to, że piszą to elektronicy, bez
    > doświadczenia w programowaniu. I to rozumiem. Niestety MC równa w dół.
    Najpiękniejsze jest jak piszesz coś pod microblaze - zależnie czy dany
    fragment pisał elektronik, czy programista indeksy są raz od 0 a raz od 1 ;)

    Michoo