eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80 › Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
  • Data: 2012-05-06 15:04:13
    Temat: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-06 14:28, Michoo wrote:
    > G. prawda. C++ jest świetny, ale potrzebujesz programisty który:
    > - zna go na dobrym poziomie
    > - zna się na programowaniu uC
    > - zna się na programowaniu uC w C++

    I kilka procent programistów uC takich jest. A teraz wróćmy do korzeni i
    zauwazmy że Microchip odciął ich od razu skazując na wieczne potępienie
    w C. To jest powód dla którego nie użyje PICów.

    > Czy ty na pewno robisz w embedded?

    Robie zarowno w duzych aplikacjach w C++ jak i w uC. uC stanowi jakieś
    30% mojego czasu. Czy to oznacza że robie w embedded? Nie, raczej nie.

    > To wszystko w 400 liniach kodu - i potem ludzie wzorujący się na takim
    > kodzie otrzymanym OD PRODUCENTA mają pisać dobry soft?

    Mam podobne przykałady z plikami nagłówkowymi SAM7 Atmela. Powinienem
    odstrzelić autorów za totalny chaos, brak systemu ersjonowania,
    mieszanie nazwami które po mojej stronie oznaczały 2 tygodnie
    opóźnienia. I to był zwykły C, żadnego hardcore.

    Ogólnie jeśli chodzi o embedded to jakość kodu jest zazwyczaj żenująca.
    Częściowym wytłumaczeniem jest to, że piszą to elektronicy, bez
    doświadczenia w programowaniu. I to rozumiem. Niestety MC równa w dół.

    Nie tylko ja mam rózne przemyslenia na ten temat.

    http://www.objectmentor.com/resources/articles/WhyAr
    eYouStillUsingC.pdf