eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
  • Data: 2012-05-06 00:11:29
    Temat: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/05/2012 22:34, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale to jest jakieś nieporozumienie - ochrona praw producenta nie sięga
    > tak daleko. Ochronie podlegają równiez prawa autora.

    Ja nie mam nic przeciwko - klient nasz pan. Tak chce, tak ma, taka
    bedzie tez faktura. Przeciez nie powiem nie ;-)
    Dla niektorych klientow jest to wazne, dla innych nie ma znaczenia. Byl
    jeden klient, gdzie przy dyskusji o kodzie zrodlowym padlo
    sdtwierdzenie: "Fabryka bedzie wiedziala jak to zaprogramowac? Tak? No
    to mi kod zrodlowy nie potrzebny - jak cos bede chcial zmienic to mi to
    zmienicie".

    > Na przykład ja zawsze zastrzegam projektując jakąkolwiek elektronikę,
    > że klient otrzymuje _niewyłączne_ prawo do korzystania z projektu.
    > Przecież nie wymyślę nowej konfiguracji przetwornicy czy też nie
    > policze inaczej transformatora dla podanych parametrów.

    To jest roznie. U mnie tematy sa tak rozne od siebie, ze tego typu
    decyzje sa indywidualne dla kazdego projektu.

    > Uprzedzając: żylem 20 lat z programowania i tu też zawsze bylo podobne
    > zastrzeżenie - uprzedzałem klientów, że o ile rzeczy, które sa
    > unikalnego dla niego można trakttować na wyłączność, to sposoby
    > realizacji - jako nieunikalne - nie dają się zastrzec. Klienci na
    > przykład chcieli zastrzec interfejs.

    Ano mielismy jednego co chcial - zastrzeglismy. Znaczy klient zastrzegl
    sam, mysmy mu cala papierkologie przygotowali.

    > To tlumaczę, że np. układ pól,
    > przycisków i sposób nawigacji są uniwersalne i nie mogę go uznać za
    > zastrzeżony tylko dla nich, bo to byłoby absurdem.

    Jak placi? Prosze bardzo, pomozemy.

    --
    Jerry1111