eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80 › Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
  • Data: 2012-05-06 12:13:25
    Temat: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-06 10:57, Jerry1111 wrote:
    > Ja nie mowie o pisaniu w lispie, tylko o tym ze klient kupuje kod
    > zrodlowy. A co? Nie moze, bo tego nie robiles?

    Czy jesli twój klient będzie wymagał abyście programowali w różowych
    skarpetkach to będziesz to używał jako argument w dowolnej tekstylnej
    dyskusji na dowolny temat? Twierdze że twój klient który żądał kodu i
    kazał go usunąc z backupów jest przyopadkiem marginalnym na podstawie
    ktorego nie da się nic wyciągnąć poza stwierdzeniem że zawsze jakiegoś
    świra napotkasz. Z resztą to grubo OT bo nijak nie widzę zwiazku z C++.

    > Dlatego nieuczciwe jest Twoje generalizowanie ze C++ jest lepszy od
    > C na uC zawsze i bez wyjatku.

    G. prawda. Nic takego nie generalizuje. C++ jeśli jest przynosi
    korzyści. W różnych zakresach. Na małych procesorach pozwala używać
    częsci technik RTTI do polepszania jakości, na duzych pozwala tworzyć
    abstrakcje znane z wiekszych systemów. Od poczatku mówie, że możesz
    sobie z niego wziąśc kawałek i użyć tam gdzie polepszy jakość. Możesz
    sobie wziąśc CriticalSection i polepszyć jakość bez uzywania
    czegokolwiek innego. Świat nie jest czarno-biały. Nikt nie zmusza do
    uzywania C++, natomias jak go masz - masz darmowe ciastko.

    > Dalej. Bo napisales (i to jest glowny motorek dla mnie teraz, jakbys nie
    > zauwazyl) ze "leming" nie zauwazy podmiany gcc przez g++. Akurat wlasnie
    > "leming" to zauwazy, bo C bedzie napisane tak okropnie ze bedzie mialo
    > duza szanse przestac dzialac po potraktowaniu g++.
    > Ktos to przeczyta, uzyje i bedzie sie dziwil ze nie dziala.
    > Zakladasz ze inni maja podobny poziom wiedzy. Czyli znowy zakladasz
    > przypadek idealny ;-)

    Zakładam że jesli ktoś wali gownianym kodem to trzeba to naprawić bo
    inaczej twoja ekonomia robije się o szybki czas pisania ale długi
    debugowania. Mam wrażenie że pracujesz w typowej firmie do odwalania
    kodu byle jak (co nie znaczy że nie działającego). Być może taka
    specyfika rynku, ale to nie jest powod do dumy i slaby background
    rozmowy o polepszaniu jakości.

    > Dziwnie gadasz. My tu o swiecie embedded rozmawiamy, nie o PCtach...
    > Moze masz klientow ktorzy placa za binarki bez zdawania sobie sprawy ze
    > jesli chca cos poprawic to beda w dupie jak Cie autobus przejedzie. Ja
    > takich nie mam.

    Świetnie. Zakladamy że za 2 lata ten twój klient powie - no, nadszedł
    czas na nowy ficzer. I otwiera ten twój kod a tam nasrane gownem przez
    stundetów piszacych na kolanie w popsutym C kod który tylko jakimś cudem
    działa. Jestes pewien że klient chciał właśnie tego? Przy czym nie mówi
    mi tutaj o purystyce i dopieszczaniu kodu, sam pisałeś że liczy sie
    ekonomia i czas. Chyba że znasz złoty środek na pisanie bez bógów, od
    zera, skomplikowanych emulatorów priorytetów przerwań, żyłujacych
    procesor na 100% przez studentów z sąsiedniej uczelni, optymalizujących
    optymalizator gcc, w kilka dni.

    Swoją drogą zbliżone problemy mają firmy ktore outsourcing z Indii. Kod
    jest żenującej jakości, dokumentacji nie ma, poprawki wymagają czasu
    równego jak napisanie od nowa. Ogólnie z tym kupowaniem kodu w celu
    poźniejszego poprawiania coś nie uwierzę. Kupuje sie raczej po to by
    uniemożliwić konkurowanie na rynku, lub z powodów marketoidalnych.