-
11. Data: 2013-04-14 22:12:45
Temat: Re: a moze elektryczny
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:51:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
>
> > On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz <h...@w...pl>
>
> >> Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało
>
> >> rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymające akumulatory a teraz na
>
> >> rynku jest gówno.
>
> >
>
> > Blablabla... Drób ma rację. 0.3-2.5MJ/kg vs 46MJ/kg to wartość
>
> > śmiesznie marna.
>
>
>
> Jak dorzucic sprawnosc silnika spalinowego rzedu 30%, a nawet mniej z
>
> uwagi na nieoptymalny punkt pracy, to juz nam wychodzi powiedzmy
>
> 12MJ/kg. Dorzuc odzysk energii przy hamowaniu ... a potem powiedz, ile
>
> wazy zbiornik paliwa z zawartoscia ... musisz policzyc ?
>
> To moze wazyc dwa razy wiecej :-)
>
>
>
> I juz nie jest tak zle.
>
>
>
> > Do tego duża masa akumulatorów, długi czas
>
> > ładowania (nie do skrócenia do czasu porównywalnego z
>
> > tankowaniem paliw płynnych), problemy wynikające z wydobycia,
>
> > przetwórstwa i utylizacji niklu, kadmu, litu, ołowiu.
>
>
>
> Raczej zadne, ze starych zrobia nowe.
>
>
>
> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
>
>
>
> J.
Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a przy dobrych
wiatrach kilkanaście procent to powszechny indywidualny samochód z napędem
elektrycznym na razie jest mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da
się podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu w dużej mierze
polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi. Jest całkowity brak
infrastruktury do ładowania akumulatorów. Podejrzewam że każda fabryka samochodów
jest w stanie rozpocząć masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym
niż trzy miesiące. Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny. Polityczny bo
ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się kryzysem jakiego jeszcze nie
było i najprawdopodobniej sporą wojną. Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy
daje bardzo dużo miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez pracy.
-
12. Data: 2013-04-14 22:18:05
Temat: Re: a moze elektryczny
Od: hisjusz <h...@w...pl>
W dniu 2013-04-14 22:12, k...@g...com pisze:
> W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:51:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
>>
>>> On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz <h...@w...pl>
>>
>>>> Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało
>>
>>>> rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymające akumulatory a teraz na
>>
>>>> rynku jest gówno.
>>
>>>
>>
>>> Blablabla... Drób ma rację. 0.3-2.5MJ/kg vs 46MJ/kg to wartość
>>
>>> śmiesznie marna.
>>
>>
>>
>> Jak dorzucic sprawnosc silnika spalinowego rzedu 30%, a nawet mniej z
>>
>> uwagi na nieoptymalny punkt pracy, to juz nam wychodzi powiedzmy
>>
>> 12MJ/kg. Dorzuc odzysk energii przy hamowaniu ... a potem powiedz, ile
>>
>> wazy zbiornik paliwa z zawartoscia ... musisz policzyc ?
>>
>> To moze wazyc dwa razy wiecej :-)
>>
>>
>>
>> I juz nie jest tak zle.
>>
>>
>>
>>> Do tego duża masa akumulatorów, długi czas
>>
>>> ładowania (nie do skrócenia do czasu porównywalnego z
>>
>>> tankowaniem paliw płynnych), problemy wynikające z wydobycia,
>>
>>> przetwórstwa i utylizacji niklu, kadmu, litu, ołowiu.
>>
>>
>>
>> Raczej zadne, ze starych zrobia nowe.
>>
>>
>>
>> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
>>
>>
>>
>> J.
>
> Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a przy dobrych
wiatrach kilkanaście procent to powszechny indywidualny samochód z napędem
elektrycznym na razie jest mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da
się podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu w dużej mierze
polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi. Jest całkowity brak
infrastruktury do ładowania akumulatorów. Podejrzewam że każda fabryka samochodów
jest w stanie rozpocząć masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym
niż trzy miesiące. Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny. Polityczny bo
ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się kryzysem jakiego jeszcze nie
było i najprawdopodobniej sporą wojną. Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy
daje bardzo dużo miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez pracy.
>
Dziś wypiłem dwa piwa czyli jestem prymityw. Jutro gdy wytrzeźwieje
ustosunkuje się do wypowiedzi. Na pierwszy rzut oka nikt nie wysilił się
żeby zobaczyć źródła które podałem. Zmowa żarówkowa to fakt a nie
spisek, potwierdza jeden z właścicieli koncernu żarówkowego (obecny a
nie wyjebany za np malwersacje albo umowę śmieciową;/)
-
13. Data: 2013-04-14 22:31:42
Temat: Re: a moze elektryczny
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 21:51:47 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
> Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
>> On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz <h...@w...pl>
>>> Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało
>>> rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymające akumulatory a teraz na
>>> rynku jest gówno.
>>
>> Blablabla... Drób ma rację. 0.3-2.5MJ/kg vs 46MJ/kg to wartość
>> śmiesznie marna.
>
> Jak dorzucic sprawnosc silnika spalinowego rzedu 30%, a nawet mniej z
> uwagi na nieoptymalny punkt pracy, to juz nam wychodzi powiedzmy
> 12MJ/kg. Dorzuc odzysk energii przy hamowaniu ... a potem powiedz, ile
> wazy zbiornik paliwa z zawartoscia ... musisz policzyc ? To moze wazyc
> dwa razy wiecej :-)
>
> I juz nie jest tak zle.
a czemu mm liczyć wagę zbiornika? Jeśli już to porównaj ją z wagą
akumulatorów i już jest jeszcze gorzej
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
14. Data: 2013-04-14 23:14:32
Temat: Re: a moze elektryczny
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), k...@g...com
>> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
>
> Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a
> przy dobrych wiatrach kilkanaście procent to powszechny
> indywidualny samochód z napędem elektrycznym na razie jest
> mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da się
> podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu
> w dużej mierze polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi.
> Jest całkowity brak infrastruktury do ładowania akumulatorów.
1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanie
codziennego ubytku. A mocy w skali kraju bedzie trzeba mniej wiecej
tyle co roznica miedzy szczytem wieczornym a nocna dolina.
Czyli prad, przynajmniej w Polsce, jest.
> Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocząć
> masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym niż trzy
> miesiące.
Watpie. To trzeba jednak zaprojektowac, linie zaprojektowac,
kooperantow znalezc .. dwa lata przygotowan i miesiac przezbrojenia.
> Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny.
> Polityczny bo ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się
> kryzysem jakiego jeszcze nie było i najprawdopodobniej sporą wojną.
A kto z kim mialby sie bic ? I o co ?
A prad trzeba robic, wiec zbyt na rope nadal by byl.
> Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo
> miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
> elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez
> pracy.
Jest obecnie za drogi ? To znaczy ze pracochlonnosc jest wieksza :-)
J.
-
15. Data: 2013-04-14 23:29:30
Temat: [OT] a moze CNG?
Od: z <z...@u...pl>
A może UE i ta cała ekologia się na coś przyda? :-)
http://www.auto-swiat.pl/1-przydomowa-stacja-cng
http://moto.onet.pl/1657782,1,tanie-paliwo-cng-z-dom
owej-instalacji,artykul.html?node=8
z
-
16. Data: 2013-04-15 03:22:54
Temat: Re: a moze elektryczny
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:14:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), k...@g...com
>
> >> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
>
> >
>
> > Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a
>
> > przy dobrych wiatrach kilkanaście procent to powszechny
>
> > indywidualny samochód z napędem elektrycznym na razie jest
>
> > mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da się
>
> > podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu
>
> > w dużej mierze polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi.
>
> > Jest całkowity brak infrastruktury do ładowania akumulatorów.
>
>
>
> 1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanie
>
> codziennego ubytku. A mocy w skali kraju bedzie trzeba mniej wiecej
>
> tyle co roznica miedzy szczytem wieczornym a nocna dolina.
>
> Czyli prad, przynajmniej w Polsce, jest.
>
>
>
> > Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocząć
>
> > masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym niż trzy
>
> > miesiące.
>
>
>
> Watpie. To trzeba jednak zaprojektowac, linie zaprojektowac,
>
> kooperantow znalezc .. dwa lata przygotowan i miesiac przezbrojenia.
>
>
>
> > Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny.
>
> > Polityczny bo ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się
>
> > kryzysem jakiego jeszcze nie było i najprawdopodobniej sporą wojną.
>
>
>
> A kto z kim mialby sie bic ? I o co ?
>
> A prad trzeba robic, wiec zbyt na rope nadal by byl.
>
>
>
> > Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo
>
> > miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
>
> > elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez
>
> > pracy.
>
>
>
> Jest obecnie za drogi ? To znaczy ze pracochlonnosc jest wieksza :-)
>
>
>
> J.
Kraje arabskie kontra reszta Świata, taka by była wojna. Obniżenie wpływów z ropy
sprowadziło by kraje arabskie do epoki kamienia łupanego. Obwinili by za taki stan
wszystkich tylko nie siebie. Jeśli by miał powstać w UE program rozwoju samochodu
elektrycznego to rozpoczęło by go budowanie dużej ilości elektrowni atomowych.
Inaczej nie dało by się zaspokoić zapotrzebowania na prąd. Na razie o takim programie
nie słychać. Za to wprowadzane są coraz efektywniejsze technologie mające zmniejszyć
zużycie energii. Wycofanie z użytku żarówek jest tego przykładem. Kiedyś podawali że
przejście na oszczędne źródła światła było równoważne z pojawieniem się w UE rezerwy
mocy jaką wytwarza Rumunia. Jak by prądu było do oporu to nikt by nie robił takiego
rzutu na taśmę. Za kilkanaście lat ma być przepis zezwalający na stawianie tylko
pasywnych budynków mieszkalnych. W Polsce nadmiar mocy o jakim piszesz jest
teoretyczny. W przeciągu kilkunastu ostatnich lat nie zbudowano żadnej dużej
elektrowni. A niektóre z tych co są, budowane były za Gomułki. W Polsce zaczyna
brakować sznurka i drutu żeby reperować rozwalające się turbiny i generatory. A Ty
piszesz o rezerwie. Na papierze może i jest bo papier jest cierpliwy.
-
17. Data: 2013-04-15 03:30:49
Temat: Re: [OT] a moze CNG?
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:29:30 UTC+2 użytkownik z napisał:
> A może UE i ta cała ekologia się na coś przyda? :-)
>
> http://www.auto-swiat.pl/1-przydomowa-stacja-cng
>
> http://moto.onet.pl/1657782,1,tanie-paliwo-cng-z-dom
owej-instalacji,artykul.html?node=8
>
>
>
> z
Wierzysz w to co durne dziennikarzyny piszą. Po co gaz ziemny? Ciężkie butle małe
zasięgi. LPG też można tankować ze zbiornika przy domu. Na pewno sporo ludzi trzyma
zbiornik z gazem płynnym przy domu żeby z niego samochód tankować. Poza tym gaz
płynny to odpad. Jak się go nie wyjeździ to zostanie spalony w rafineriach bo do
niczego więcej niż do zasilania samochodów się nie nadaje.
-
18. Data: 2013-04-15 07:05:26
Temat: Re: [OT] a moze CNG?
Od: z <z...@u...pl>
W dniu 2013-04-15 03:30, k...@g...com pisze:
> Wierzysz w to co durne dziennikarzyny piszą. Po co gaz ziemny? Ciężkie butle małe
zasięgi. LPG też można tankować ze zbiornika przy domu. Na pewno sporo ludzi trzyma
zbiornik z gazem płynnym przy domu żeby z niego samochód tankować. Poza tym gaz
płynny to odpad. Jak się go nie wyjeździ to zostanie spalony w rafineriach bo do
niczego więcej niż do zasilania samochodów się nie nadaje.
>
Ale przecież Unii cng się podoba, ekologia ... i będzie dotować stację
tankowania ;-)
z
-
19. Data: 2013-04-15 11:50:50
Temat: Re: a moze elektryczny
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Sunday, April 14, 2013, 11:14:32 PM, you wrote:
>>> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
>> Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a
>> przy dobrych wiatrach kilkanaście procent to powszechny
>> indywidualny samochód z napędem elektrycznym na razie jest
>> mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da się
>> podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu
>> w dużej mierze polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi.
>> Jest całkowity brak infrastruktury do ładowania akumulatorów.
> 1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanie
> codziennego ubytku. A mocy w skali kraju bedzie trzeba mniej wiecej
> tyle co roznica miedzy szczytem wieczornym a nocna dolina.
> Czyli prad, przynajmniej w Polsce, jest.
I sieć moteli co 100km, żeby było gdzie nocować czekając na
naładowanie akumulatorów?
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
20. Data: 2013-04-15 13:11:22
Temat: Re: a moze elektryczny
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 13:12:29 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał:
> są drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jest
> piasek
pójdź sobie na plażę, nakop piasku ipokaż ten swój tani procesor
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett