eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya moze elektrycznyRe: a moze elektryczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: a moze elektryczny
    Date: Sun, 14 Apr 2013 23:14:32 +0200
    Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
    Lines: 38
    Message-ID: <1foi05fyz3ujc$.1mlcgc817mybb.dlg@40tude.net>
    References: <1jtttxuq52dlu$.zr8ultm5pqyg$.dlg@40tude.net>
    <kke6nk$kml$1@news.dialog.net.pl>
    <5...@g...com>
    <516ae1a6$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@a...wkurw.org>
    <62dbfqd56kl9.6ah0w92164t4$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atena.e-wro.net 1365974027 30349 82.143.187.50 (14 Apr 2013 21:13:47 GMT)
    X-Complaints-To: a...@e...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Apr 2013 21:13:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489279
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), k...@g...com
    >> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
    >
    > Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a
    > przy dobrych wiatrach kilkanaście procent to powszechny
    > indywidualny samochód z napędem elektrycznym na razie jest
    > mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da się
    > podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu
    > w dużej mierze polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi.
    > Jest całkowity brak infrastruktury do ładowania akumulatorów.

    1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanie
    codziennego ubytku. A mocy w skali kraju bedzie trzeba mniej wiecej
    tyle co roznica miedzy szczytem wieczornym a nocna dolina.
    Czyli prad, przynajmniej w Polsce, jest.

    > Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocząć
    > masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym niż trzy
    > miesiące.

    Watpie. To trzeba jednak zaprojektowac, linie zaprojektowac,
    kooperantow znalezc .. dwa lata przygotowan i miesiac przezbrojenia.

    > Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny.
    > Polityczny bo ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się
    > kryzysem jakiego jeszcze nie było i najprawdopodobniej sporą wojną.

    A kto z kim mialby sie bic ? I o co ?
    A prad trzeba robic, wiec zbyt na rope nadal by byl.

    > Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo
    > miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
    > elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez
    > pracy.

    Jest obecnie za drogi ? To znaczy ze pracochlonnosc jest wieksza :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: