-
X-Received: by 10.49.86.200 with SMTP id r8mr1434409qez.25.1365988974862; Sun, 14 Apr
2013 18:22:54 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.86.200 with SMTP id r8mr1434409qez.25.1365988974862; Sun, 14 Apr
2013 18:22:54 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!t2no54624520q
al.0!news-out.google.com!ef9ni31353qab.0!nntp.google.com!ca1no45159631qab.0!pos
tnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 14 Apr 2013 18:22:54 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1foi05fyz3ujc$.1mlcgc817mybb.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.173.181.207;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 5.173.181.207
References: <1jtttxuq52dlu$.zr8ultm5pqyg$.dlg@40tude.net>
<kke6nk$kml$1@news.dialog.net.pl>
<5...@g...com>
<516ae1a6$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@a...wkurw.org>
<62dbfqd56kl9.6ah0w92164t4$.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
<1foi05fyz3ujc$.1mlcgc817mybb.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: a moze elektryczny
From: k...@g...com
Injection-Date: Mon, 15 Apr 2013 01:22:54 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489299
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:14:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), k...@g...com
>
> >> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
>
> >
>
> > Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a
>
> > przy dobrych wiatrach kilkanaście procent to powszechny
>
> > indywidualny samochód z napędem elektrycznym na razie jest
>
> > mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da się
>
> > podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu
>
> > w dużej mierze polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi.
>
> > Jest całkowity brak infrastruktury do ładowania akumulatorów.
>
>
>
> 1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanie
>
> codziennego ubytku. A mocy w skali kraju bedzie trzeba mniej wiecej
>
> tyle co roznica miedzy szczytem wieczornym a nocna dolina.
>
> Czyli prad, przynajmniej w Polsce, jest.
>
>
>
> > Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocząć
>
> > masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym niż trzy
>
> > miesiące.
>
>
>
> Watpie. To trzeba jednak zaprojektowac, linie zaprojektowac,
>
> kooperantow znalezc .. dwa lata przygotowan i miesiac przezbrojenia.
>
>
>
> > Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny.
>
> > Polityczny bo ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się
>
> > kryzysem jakiego jeszcze nie było i najprawdopodobniej sporą wojną.
>
>
>
> A kto z kim mialby sie bic ? I o co ?
>
> A prad trzeba robic, wiec zbyt na rope nadal by byl.
>
>
>
> > Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo
>
> > miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
>
> > elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez
>
> > pracy.
>
>
>
> Jest obecnie za drogi ? To znaczy ze pracochlonnosc jest wieksza :-)
>
>
>
> J.
Kraje arabskie kontra reszta Świata, taka by była wojna. Obniżenie wpływów z ropy
sprowadziło by kraje arabskie do epoki kamienia łupanego. Obwinili by za taki stan
wszystkich tylko nie siebie. Jeśli by miał powstać w UE program rozwoju samochodu
elektrycznego to rozpoczęło by go budowanie dużej ilości elektrowni atomowych.
Inaczej nie dało by się zaspokoić zapotrzebowania na prąd. Na razie o takim programie
nie słychać. Za to wprowadzane są coraz efektywniejsze technologie mające zmniejszyć
zużycie energii. Wycofanie z użytku żarówek jest tego przykładem. Kiedyś podawali że
przejście na oszczędne źródła światła było równoważne z pojawieniem się w UE rezerwy
mocy jaką wytwarza Rumunia. Jak by prądu było do oporu to nikt by nie robił takiego
rzutu na taśmę. Za kilkanaście lat ma być przepis zezwalający na stawianie tylko
pasywnych budynków mieszkalnych. W Polsce nadmiar mocy o jakim piszesz jest
teoretyczny. W przeciągu kilkunastu ostatnich lat nie zbudowano żadnej dużej
elektrowni. A niektóre z tych co są, budowane były za Gomułki. W Polsce zaczyna
brakować sznurka i drutu żeby reperować rozwalające się turbiny i generatory. A Ty
piszesz o rezerwie. Na papierze może i jest bo papier jest cierpliwy.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.13 03:30 k...@g...com
- 15.04.13 07:05 z
- 15.04.13 11:50 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 13:12 hisjusz
- 15.04.13 13:11 masti
- 15.04.13 13:39 hisjusz
- 15.04.13 13:41 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 14:16 hisjusz
- 15.04.13 14:19 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 14:23 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 14:25 hisjusz
- 15.04.13 14:28 hisjusz
- 15.04.13 14:35 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 14:36 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 14:37 hisjusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=