eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya moze elektrycznyRe: a moze elektryczny
  • X-Received: by 10.49.86.200 with SMTP id r8mr1434409qez.25.1365988974862; Sun, 14 Apr
    2013 18:22:54 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.86.200 with SMTP id r8mr1434409qez.25.1365988974862; Sun, 14 Apr
    2013 18:22:54 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!t2no54624520q
    al.0!news-out.google.com!ef9ni31353qab.0!nntp.google.com!ca1no45159631qab.0!pos
    tnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 14 Apr 2013 18:22:54 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <1foi05fyz3ujc$.1mlcgc817mybb.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.173.181.207;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 5.173.181.207
    References: <1jtttxuq52dlu$.zr8ultm5pqyg$.dlg@40tude.net>
    <kke6nk$kml$1@news.dialog.net.pl>
    <5...@g...com>
    <516ae1a6$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@a...wkurw.org>
    <62dbfqd56kl9.6ah0w92164t4$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <1foi05fyz3ujc$.1mlcgc817mybb.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: a moze elektryczny
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Mon, 15 Apr 2013 01:22:54 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489299
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:14:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), k...@g...com
    >
    > >> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
    >
    > >
    >
    > > Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a
    >
    > > przy dobrych wiatrach kilkanaście procent to powszechny
    >
    > > indywidualny samochód z napędem elektrycznym na razie jest
    >
    > > mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da się
    >
    > > podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu
    >
    > > w dużej mierze polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi.
    >
    > > Jest całkowity brak infrastruktury do ładowania akumulatorów.
    >
    >
    >
    > 1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanie
    >
    > codziennego ubytku. A mocy w skali kraju bedzie trzeba mniej wiecej
    >
    > tyle co roznica miedzy szczytem wieczornym a nocna dolina.
    >
    > Czyli prad, przynajmniej w Polsce, jest.
    >
    >
    >
    > > Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocząć
    >
    > > masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym niż trzy
    >
    > > miesiące.
    >
    >
    >
    > Watpie. To trzeba jednak zaprojektowac, linie zaprojektowac,
    >
    > kooperantow znalezc .. dwa lata przygotowan i miesiac przezbrojenia.
    >
    >
    >
    > > Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny.
    >
    > > Polityczny bo ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się
    >
    > > kryzysem jakiego jeszcze nie było i najprawdopodobniej sporą wojną.
    >
    >
    >
    > A kto z kim mialby sie bic ? I o co ?
    >
    > A prad trzeba robic, wiec zbyt na rope nadal by byl.
    >
    >
    >
    > > Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo
    >
    > > miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
    >
    > > elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez
    >
    > > pracy.
    >
    >
    >
    > Jest obecnie za drogi ? To znaczy ze pracochlonnosc jest wieksza :-)
    >
    >
    >
    > J.

    Kraje arabskie kontra reszta Świata, taka by była wojna. Obniżenie wpływów z ropy
    sprowadziło by kraje arabskie do epoki kamienia łupanego. Obwinili by za taki stan
    wszystkich tylko nie siebie. Jeśli by miał powstać w UE program rozwoju samochodu
    elektrycznego to rozpoczęło by go budowanie dużej ilości elektrowni atomowych.
    Inaczej nie dało by się zaspokoić zapotrzebowania na prąd. Na razie o takim programie
    nie słychać. Za to wprowadzane są coraz efektywniejsze technologie mające zmniejszyć
    zużycie energii. Wycofanie z użytku żarówek jest tego przykładem. Kiedyś podawali że
    przejście na oszczędne źródła światła było równoważne z pojawieniem się w UE rezerwy
    mocy jaką wytwarza Rumunia. Jak by prądu było do oporu to nikt by nie robił takiego
    rzutu na taśmę. Za kilkanaście lat ma być przepis zezwalający na stawianie tylko
    pasywnych budynków mieszkalnych. W Polsce nadmiar mocy o jakim piszesz jest
    teoretyczny. W przeciągu kilkunastu ostatnich lat nie zbudowano żadnej dużej
    elektrowni. A niektóre z tych co są, budowane były za Gomułki. W Polsce zaczyna
    brakować sznurka i drutu żeby reperować rozwalające się turbiny i generatory. A Ty
    piszesz o rezerwie. Na papierze może i jest bo papier jest cierpliwy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: