-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 14 Apr 2013 22:18:05 +0200
From: hisjusz <h...@w...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130328
Thunderbird/17.0.5
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: a moze elektryczny
References: <1jtttxuq52dlu$.zr8ultm5pqyg$.dlg@40tude.net>
<kke6nk$kml$1@news.dialog.net.pl>
<5...@g...com>
<516ae1a6$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@a...wkurw.org>
<62dbfqd56kl9.6ah0w92164t4$.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
In-Reply-To: <f...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 130414-0, 2013-04-14), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 64
Message-ID: <516b0efc$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.15.163
X-Trace: 1365970685 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26700 83.27.15.163:28148
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489266
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-04-14 22:12, k...@g...com pisze:
> W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:51:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>> Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
>>
>>> On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz <h...@w...pl>
>>
>>>> Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało
>>
>>>> rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymające akumulatory a teraz na
>>
>>>> rynku jest gówno.
>>
>>>
>>
>>> Blablabla... Drób ma rację. 0.3-2.5MJ/kg vs 46MJ/kg to wartość
>>
>>> śmiesznie marna.
>>
>>
>>
>> Jak dorzucic sprawnosc silnika spalinowego rzedu 30%, a nawet mniej z
>>
>> uwagi na nieoptymalny punkt pracy, to juz nam wychodzi powiedzmy
>>
>> 12MJ/kg. Dorzuc odzysk energii przy hamowaniu ... a potem powiedz, ile
>>
>> wazy zbiornik paliwa z zawartoscia ... musisz policzyc ?
>>
>> To moze wazyc dwa razy wiecej :-)
>>
>>
>>
>> I juz nie jest tak zle.
>>
>>
>>
>>> Do tego duża masa akumulatorów, długi czas
>>
>>> ładowania (nie do skrócenia do czasu porównywalnego z
>>
>>> tankowaniem paliw płynnych), problemy wynikające z wydobycia,
>>
>>> przetwórstwa i utylizacji niklu, kadmu, litu, ołowiu.
>>
>>
>>
>> Raczej zadne, ze starych zrobia nowe.
>>
>>
>>
>> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
>>
>>
>>
>> J.
>
> Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a przy dobrych
wiatrach kilkanaście procent to powszechny indywidualny samochód z napędem
elektrycznym na razie jest mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da
się podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu w dużej mierze
polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi. Jest całkowity brak
infrastruktury do ładowania akumulatorów. Podejrzewam że każda fabryka samochodów
jest w stanie rozpocząć masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym
niż trzy miesiące. Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny. Polityczny bo
ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się kryzysem jakiego jeszcze nie
było i najprawdopodobniej sporą wojną. Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy
daje bardzo dużo miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez pracy.
>
Dziś wypiłem dwa piwa czyli jestem prymityw. Jutro gdy wytrzeźwieje
ustosunkuje się do wypowiedzi. Na pierwszy rzut oka nikt nie wysilił się
żeby zobaczyć źródła które podałem. Zmowa żarówkowa to fakt a nie
spisek, potwierdza jeden z właścicieli koncernu żarówkowego (obecny a
nie wyjebany za np malwersacje albo umowę śmieciową;/)
Następne wpisy z tego wątku
- 14.04.13 22:31 masti
- 14.04.13 23:14 J.F.
- 14.04.13 23:29 z
- 15.04.13 03:22 k...@g...com
- 15.04.13 03:30 k...@g...com
- 15.04.13 07:05 z
- 15.04.13 11:50 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 13:12 hisjusz
- 15.04.13 13:11 masti
- 15.04.13 13:39 hisjusz
- 15.04.13 13:41 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 14:16 hisjusz
- 15.04.13 14:19 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 14:23 RoMan Mandziejewicz
- 15.04.13 14:25 hisjusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- Kultura zapie....ania
- Gdańsk się skończył dla mnie.
- Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
Najnowsze wątki
- 2024-09-16 zapora Stronie Slaskie
- 2024-09-16 powodz
- 2024-09-16 Aple ma przycisk APARATU. SERIO? Tyle lat im to zajęło?
- 2024-09-15 Mulitisim
- 2024-09-15 Jaki telefon dla "SENIORA"? ;-)
- 2024-09-18 Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
- 2024-09-17 Kultura zapie....ania
- 2024-09-17 Gdańsk się skończył dla mnie.
- 2024-09-16 Elektryki z południa lecą do ciepłych krajów :)
- 2024-09-16 Re: Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- 2024-09-17 Wybuchające pagery
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-18 Kraków => Java Full Stack Developer (Angular/React) <=
- 2024-09-18 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=