  • 1. Data: 2013-04-14 00:59:43
    Temat: ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Uprzejmie donoszę o kolejnej pomyłce ITD przy zarejestrowaniu
    wykroczenia w postaci przekroczenia prędkości.

    Otóż moi rodzice z miesiąc temu dostali pocztą pisemko z prośbą o
    wskazanie, komu powierzyli pojazd do kierowania bądź przyznanie się do
    popełnienia wykroczenia przekroczenia dopuszczalnej prędkości. W piśmie
    stało napisane, że pojazd marki Toyota Avensis o numerach GDXXXXX został
    zarejestrowany w miejscowości Szyldak dnia jakiegośtam z prędkością
    chyba 72/50. Oczywiście samego zdjęcia nie było.
    Gdyby było napisane, że fotoradar znajdował się w Gdańsku, to zapewne
    właściciel przyznałby się do przekroczenia, bo sytuacja była by
    prawdopodobna. Ale... ten samochód był wtedy (w momencie rzekomego
    zarejestrowania wykroczenia) niecały tydzień od pierwszej rejestracji i
    była absolutna pewność, że miejscowości Szyldak nie był jeszcze nigdy.
    Wysłano więc pismo do policji, że zachodzi podejrzenie popełnienia
    przestępstwa posługiwania się fałszywymi tablicami, kopia poszła do ITD
    (swoją drogą dość okrężną drogą, bo jednostka ITD zajmująca się
    fotoradarami ma tylko adres na skrytkę pocztową i nie ma jak wysłać za
    potwierdzeniem odbioru).
    Po około dwóch tygodniach ITD odesłało odpowiedź, że przepraszają, ale
    to nie ten samochód.

    Napisze mi tu zaraz pewnie jeden, że przecież nie ma problemu, bo sprawa
    została bez problemu i szybko wyjaśniona. ALE:
    Po pierwsze - ITD nie weryfikuje marki samochodu ze zdjęcia, tylko chyba
    rozsyła z automatu na zidentyfikowane na zdjęciu (?) numery, a dane do
    wysyłki dopasowuje do tych zidentyfikowanych.
    Po drugie problem jest, bo trochę czasu trzeba było poświęcić na
    udowodnienie, że się nie jest wielbłądem.
    Po trzecie korespondencja z ITD, jako urzędem państwowym za pomocą
    skrytki pocztowej jest co najmniej śmieszna (pomijam tu już zachowanie
    dyżurnego na komisariacie policji, który pisma po prostu nie przyjął i
    trzeba było je wysłać na policję pocztą ;) ).
    Po czwarte - a właściwie jest to kwestia zasadnicza - gdyby okoliczności
    przedstawione w piśmie od ITD byłyby bardziej prawdopodobne, to zapewne
    mandat zostałby zapłacony, no bo kto ma ochotę i czas się ciągać po
    sądach za głupie przekroczenie prędkości?

    Na podstawie tego zdarzenia i innych wspominanych tutaj na grupie mam
    już teraz pewność, że każde takie pismo z ITD należy po prostu olać i
    czekać na wyrok sądu w trybie zaocznym, aby się od niego odwołać (czy
    tam wnieść zażalenie), aby móc zweryfikować zdjęcie. Bo pomyłek jest za
    dużo.

    Pozostaje mieć tylko nadzieję, że to wykroczenie zostało rzeczywiście
    zarejestrowane, tylko numer został źle odczytany. Ale jest takie znane
    przysłowie o nadziei...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2013-04-14 01:34:15
    Temat: Re: ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 00:59:43 +0200, LEPEK napisał(a):
> [...]
    > potwierdzeniem odbioru).
    > Po około dwóch tygodniach ITD odesłało odpowiedź, że przepraszają, ale

    Ciagnij dalej i zazadaj szczegolowych wyjasnien dlaczego doszlo do
    nieuzasadnionego nekania obywatela.
    Zawsze mozna oskarzyc dyrektora czy tam inspektora itd o
    niedopelnienie obowiazkow - kto zaplacil za zle dzialajacy system ?
    :-)

    > Po pierwsze - ITD nie weryfikuje marki samochodu ze zdjęcia,

    Nie jest to takie proste.

> [...]
    > dyżurnego na komisariacie policji, który pisma po prostu nie przyjął i
    > trzeba było je wysłać na policję pocztą ;) ).

    Skarge poczta do komendanta wyslac ?
    Bo cos mi sie widzi ze przyjac pismo mial obowiazek :-)

> [...]
    > czekać na wyrok sądu w trybie zaocznym, aby się od niego odwołać (czy
    > tam wnieść zażalenie), aby móc zweryfikować zdjęcie. Bo pomyłek jest za

    Olac to moze niekoniecznie, ale moze jakas prosba potwierdzenie
    ustalonych danych.

    Tak czy inaczej, to sie chyba jednak skonczy tak ze beda zdjecia
    rozsylac. I bardzo dobrze..

    J.

  • 3. Data: 2013-04-14 01:39:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 01:34:15 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Nie jest to takie proste.

    ale to już powinien byc ich problem. W końcu mogą złapać przestępcę
    posługujacego się fałszywymi tablicami :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-04-14 01:59:27
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-04-14 01:34, J.F. pisze:

    > Ciagnij dalej

    Właściciel pojazdu ma inną koncepcję spędzania wolnego czasu ;)

    > Nie jest to takie proste.

    No bez jaj...

    > Skarge poczta do komendanta wyslac ?
    > Bo cos mi sie widzi ze przyjac pismo mial obowiazek :-)

    Miał obowiązek i nie przyjął, nie ma odmowy na piśmie oraz patrz
    odpowiedź pierwsza.

    > Tak czy inaczej, to sie chyba jednak skonczy tak ze beda zdjecia
    > rozsylac. I bardzo dobrze..

    I o to chodzi.

    Pozdr,

  • 5. Data: 2013-04-14 07:25:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-14 00:59, LEPEK pisze:

    > Pozostaje mieć tylko nadzieję, że to wykroczenie zostało rzeczywiście
    > zarejestrowane, tylko numer został źle odczytany. Ale jest takie znane
    > przysłowie o nadziei...

    Napisz do kilku posłów. Nie wszystkim podoba się to, co robi ITD. Napisz
    do gazet i telewizji.

    Adresy e-mail łatwo znaleźć. Może ktoś podchwyci temat. Inaczej sprawa -
    jak zwykle - rozejdzie się po kościach.

    --
    MN

  • 6. Data: 2013-04-14 09:47:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 01:59:27 +0200, LEPEK napisał(a):
    > Właściciel pojazdu ma inną koncepcję spędzania wolnego czasu ;)

    Oj tam, pare pism dla dobra spolecznego.
    Pomysl ile oni beda musieli spedzic czasu nad odpowiedzia :-)

    > No bez jaj...

    Jak w bazie jest poldek a na zdjeciu berlingo to proste,
    ale w bazie jest ceed a na zdjeciu znaczek niewyrazny ...

    > Miał obowiązek i nie przyjął, nie ma odmowy na piśmie oraz patrz
    > odpowiedź pierwsza.

    Jedno pisemko "Szanowny panie komendancie, w dniu xxx usilowalem
    zlozyc pismo w pana komisariacie, dyzurny odmowil przyjecia. Prosze o
    wyjasnienia jak to powinno byc".

    Godziny nie podac celowo, szkolenie przeprowadzi wszystkim :-)

    > I o to chodzi.

    Ale to trzeba ciagnac. Chocby napisac do RPO.

    J.

  • 7. Data: 2013-04-14 11:48:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > potwierdzeniem odbioru).
    > Po około dwóch tygodniach ITD odesłało odpowiedź, że przepraszają, ale

    Teraz pismo do policji/prokuratury z oskarżeniem ITD o próbę wyłudzenia
    pieniędzy.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2013-04-14 11:49:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie jest to takie proste.

    Jasne, bo trzeba by było zdjęcie obejrzeć.
    A to już za trudne, lepiej niech obywatel lata po urzędach, traci czas i
    kasę na pisanie i wysyłanie pism itd itp

  • 9. Data: 2013-04-14 13:27:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > rozsyła z automatu na zidentyfikowane na zdjęciu (?) numery, a dane do
    > wysyłki dopasowuje do tych zidentyfikowanych.

    Tak dokładnie jest.
    ITD ma system który za pomocą OCR odczytuje pierwszy od dołu zdjęcia numer
    rejestracyjny i na jego podstawie dociąga resztę danych z CEPiK.
    Nawet jak w kadrze jest więcej tablic - są ignorowane.

    > Po drugie problem jest, bo trochę czasu trzeba było poświęcić na
    > udowodnienie, że się nie jest wielbłądem.

    Ciesz się, że nie musiałeś się kopsnąć ze 2-3 razy do sądu rejonowego
    właściwego dla miejscowości Szydlak, albo do innego Warszawy :-)

> [...]
    > mandat zostałby zapłacony, no bo kto ma ochotę i czas się ciągać po
    > sądach za głupie przekroczenie prędkości?

    A myślisz że ten pomysł z niewysyłaniem zdjęć, to w jakim celu?
    Zaoszczędzenia tonera wartego 1gr? :)

  • 10. Data: 2013-04-14 13:34:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    LEPEK wrote:

    > Po pierwsze - ITD nie weryfikuje marki samochodu ze zdjęcia, tylko
    > chyba rozsyła z automatu na zidentyfikowane na zdjęciu (?) numery, a
    > dane do wysyłki dopasowuje do tych zidentyfikowanych.

    Śledzę te wątki i tak sie zastanawiam w czym jest problem? W jakości zdjęcia
    czy w ich ilości (że nie nadążająz obróbką) czy gdzie? Bo jak ostatnio
    przekroczyłem prędkość w Niemczech (jadąc autem na niemieckich tablicach) to
    do właściciela przyszła korespondencja z informacją o szczegółach.
    Podano login do stron www policji, gdzie mogłem sobie obejrzeć zdjęcia i
    całą dokumentację. Jakość wykluczająca pomyłkę w identyfikacji kierowcy. I
    skoro u nas nie dają zdjęć, to znaczy, że nasze radary robią takie
    słabiutkie jakosciowo, że można je podważać czy o co tu chodzi?